Giro 2016: Volg hier de twintigste etappe
zaterdag 28 mei 2016 om 12:30 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de twintigste etappe

Hoewel de Nederlandse wielervolgers nog amper van de kater bekomen zullen zijn, gaat de Giro d’Italia vandaag gewoon verder. En mét Steven Kruijswijk, want de voormalig rozetruidrager gaat met zijn gehavende lijf toch de bergetappe van Guillestre naar Sant’Anna di Vinadio betwisten. We hoeven daar geen minuut van te missen, want Eurosport zendt de rit van start tot finish live uit.

De rit van vandaag is slechts 134 kilometer lang, maar wel een van de zwaarste van de hele Giro. Er moeten drie bergen van eerste categorie worden bedwongen, waarna de aankomststreep is getrokken op een col van derde categorie. Wie aan het eind van de middag de roze trui om zijn schouders mag hangen, is zo goed als zeker de eindwinnaar van de 99e Giro.

De rit gaat van start om kwart voor één en Eurosport is dan direct van de partij. Sporza doet eerst verslag van de Baloise Belgium Tour en schakelt rond vier uur live over naar de Giro. De NOS komt met beelden vanaf ongeveer 15.15 uur. De finish is tussen 16.55 en 17.35 uur.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links

Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours etappe 19

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
567 Reacties
28-05-2016 13:14
@nasibal alleen die Italian stream heeft beelden.

De Normale stream dus none dutch zal zo ook beelden hebben
28-05-2016 13:14
Kruijswijk gaat mee met een tempo versnelling.
In het wiel van de Roze man, met Battaglin achter Kruijswijk eeen paar plekken!
28-05-2016 13:14
Kruijswijk zelfs een mannetje in steun, wauw!

Mooi, mooi, dat de debatten zo vroeg openen. Als, als, als...
28-05-2016 13:14
Kruijswijk ziet er niet echt slecht uit. En het gaat al erg hard. Viel Valverde net aan of waar reed hij?
28-05-2016 13:14
Chaves door zijn knechten heen. Battaglin of Roglic nog bij Kruijswijk. Vall me tot nu toe meer dan mee.

edit: Chaves heeft wel een mannetje bij Valverde?
28-05-2016 13:15
Valverde in een achtervolgend groepje met Jungels.
28-05-2016 13:15
Is dat Battaglin?
28-05-2016 13:15
Finally beeld!
28-05-2016 13:16
Kruijswijk ziet er sterk uit en nu ook Battaglin weer goed.
28-05-2016 13:16
Kruijswijk ziet er toch wat lastiger eruit hoor. Begint al bekken te trekken...
28-05-2016 13:16
Prima, één eigen knecht en dan nog een handvol lichtblauwen. Forza Stevie!
28-05-2016 13:16
Roglic zit bij Steven, zal mooi wezen als Roglic de beide klimmen overleeft bij Steven
28-05-2016 13:17
En Eurosport begint al weer met een reclame.. waarom begint Sporza niet zo vroeg :(
28-05-2016 13:17
Was roglic
28-05-2016 13:17
Eurosport is toch een k@t zender se
28-05-2016 13:17
Het lijkt weer een heerlijke koers te worden. Al blijft het zo ongelooflijk balen.
28-05-2016 13:17
Dit bericht is verwijderd
28-05-2016 13:18
Bij de NOS sporen ze toch ook niet !! Zenden ze daar tennis uit met 2 niks zeggende spelers terwijl er al live beelden zijn van de Giro !! ONBEGRIJPELIJK.............
28-05-2016 13:18
kruiswijk doet het netjes, maar het word een slijtage slag vandaag!
hoopophet beste
28-05-2016 13:18
[quote]drikkes - 28 mei 2016 om 13:17
Eurosport is toch een k@t zender se[/quote]
Ze krijgen geen geld van de staat, maar ze zenden wel meer van de giro uit dan NOS of Sporza.
28-05-2016 13:18
Kruijswijk lijkt goed, maar wie weet zit hij al bijna aan zijn limiet
28-05-2016 13:19
Wanneer gaan mensen is begrijpen dat Eurosport alleen kan bestaan door reclames. Beter zo dan geen beelden toch? Altijd dat gezeur!
28-05-2016 13:23
Ligt het aan mij of heb ik Kruijswijk al een paar keer zien opstaan om te "dansen" op de fiets?
28-05-2016 13:25
Na de val van gisteren, en met name het filmpje van bij het ziekenhuis, heb ik me rot geergerd en mensen die over vandaag deden alsof Kruijswijk "gewoon" weer met de toppers mee zou kunnen, of zelfs voor winst nog kan rijden. Ik acht(te) het totaal onzinnig om dat te verwachten van iemand met een gebroken rib en vooral een kapotte voet.

Nog nooit heb ik meer gehoopt er VOLLEDIG NAAST te zitten!! HUP KRUISSIE!!
28-05-2016 13:26
TLJ heeft iedereen gewoon een loer gedraaid door Kruijswijk voor lichte verwondingen naar het ziekenhuis te sturen. Vervolgens hebben ze een dokter omgekocht die heel hard roept dat hij zijn rib heeft gebroken, terwijl Kruijswijk eigenlijk helemaal niets heeft. Iedereen denkt nu dat Kruijswijk lam geslagen is, maar in werkelijkheid voelt hij zich top en gaat hij vlak voor de top van de Vars demarreren. In de afdaling rijdt hij naar de kopgroep toe, waar iedereen voor hem gaat werken omdat ze allemaal een hekel aan Nibali hebben. Kruijswijk gaat dan aan de voet van de Bonette ervandoor en wint met 5 minuten voorsprong de etappe op Roglic.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.