Giro 2016: Volg hier de twaalfde etappe
donderdag 19 mei 2016 om 12:52 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de twaalfde etappe

De sprinters hebben er even op moeten wachten, maar vandaag krijgen ze dan eindelijk weer een nieuwe kans in de Giro d’Italia. De twaalfde etappe van Noale naar Bibione laat zich namelijk het best omschrijven als vlak, vlakker, vlakst. Wie beschikt vandaag over de snelste benen, of slaagt een vluchtgroep erin om de verwachte massasprint te voorkomen?

Van de sprinters die in Apeldoorn van start gingen, zijn er inmiddels een aantal afgehaakt. Zo besloot Marcel Kittel om de Giro te verlaten, terwijl Elia Viviani en Matteo Pelucchi de strijd verloren tegen de tijdslimiet. Boekt André Greipel vanmiddag zijn derde ritzege? Of zorgt Moreno Hofland voor een verrassing?

De renners beginnen om klokslag 13.00 uur aan de 182 kilometer lange rit. De finish is tussen vijf uur en half zes. Sporza en Eurosport komen vanaf 14.40 uur met rechtstreekse beelden.
T15_MadonnaDC_2_alt
Links
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 12

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Website organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Nu.nl)
Liveticker (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
128 Reacties
1 2 3 6
19-05-2016 13:03
Viva Ferrari! Met z'n 1 op 300 quote^^
19-05-2016 13:04
Sbaragli ziekjes volgens zijn twitter...
19-05-2016 13:04
Tevens de laatste Giro rit voor enkele Sprinters verwacht ik zo.
19-05-2016 13:10
De vlucht lijkt vandaag wel extra kansloos. Er is ook helemaal niks te winnen. Wie gaat zich er aan wagen.
19-05-2016 13:18
Wat doet het weer? Ik hoop vooral dat op dat laatste knotsgekke eindcircuit geen ongelukken gebeuren, al zijn er onder andere ook renners bang voor...

@ Chaba: Greipel bijvoorbeeld, zegt hij zelf.
19-05-2016 13:19
Wordt een chaotische finale denk ik met al die bochten en heel de dag regen in de finishplaats. Ik zeg Nizzolo
19-05-2016 13:21
Ik denk ook Nizzolo of Modolo.
19-05-2016 13:24
Trentin in de vlucht om puntjes te pakken? Is het niet verstandiger om gewoon mee te sprinten, of hoe zit het met de puntentelling?
19-05-2016 13:26
Vlakker heb ik een rit zelden gezien.
19-05-2016 13:26
Een groep zal helaas tamelijk kansloos zijn. Nu krijg je de absurde situatie dat in de slotfase met name de toppers uit voorzorg allemaal voorin willen zitten en de koers dus extra nerveus wordt.
19-05-2016 13:29
Greipel voert nog even 1x z´n trucje uit om vervolgens de Giro te verlaten ;)
19-05-2016 13:30
@tokstar Trentin is al terug in het peloton
19-05-2016 13:37
Een vluchtgroep heeft vandaag alleen kans als het peleton laat begaan al dan niet ingegeven door slecht weer.
19-05-2016 13:43
Er komen nog twee sprint etappes, dus het kan goed zijn dat niet alle sprinters afstappen, bijvoorbeeld om de puntentrui op te halen...
19-05-2016 13:44
Dit wordt wel een hele goedkope puntentrui zo...
19-05-2016 13:48
@bartje: ik denk inderdaad dat Demare, Nizzolo, Modolo, Hofland, Arndt, Porsev, Belletti en nog wel een aantal sprinters gewoon Turijn willen halen. Ewan en Greipel zullen wel afstappen na vandaag.
19-05-2016 13:49
Het is zelfs vlakker dan de etappes in Nederland (met uitzondering van de tijdrit)
19-05-2016 13:54
Ik verwacht dat Kruijswijk een late aanval gaat plaatsen om wat extra seconden te winnen
19-05-2016 13:59
Ik denk zelfs dat hij halverwege gewoon naar de kopgroep toespringt en met 6.30 voorsprong over de meet komt
19-05-2016 14:04
Dat zullen Nibali en Valverde niet laten gebeuren denk ik
19-05-2016 14:11
:D
19-05-2016 14:12
Jammer dat Tjallingii niet voor het rood gaat. Het had gekund.
19-05-2016 14:12
Gisteren zijn er wel wat sprinters onderuit gegaan. Demare heeft last van zijn rechterelleboog. Mezgec heeft een gekneusde pols en ik dacht dat ook Caleb Ewan onderuit was gegaan.
19-05-2016 14:15
Kruijswijk voor een Landisje? Daar is dit inderdaad wel de ideale etappe voor. Weinig kans ook dat Kruijswijk hier tijd verliest in de afdaling.
19-05-2016 14:20
Niks erger al nat te zijn voor je begint, het heerlijke staccato van de Italiaanse dames valt volledig in het water, zal wel gaan sneeuwen boven de 2000m komende dagen.. Schijnt dat Boonen volgend jaar weerman wordt, is het gedaan met dat gedonder.
1 2 3 6

Om te reageren moet je ingelogd zijn.