Giro 2016: Volg hier de negentiende etappe
vrijdag 27 mei 2016 om 12:20 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de negentiende etappe

De dag van de waarheid is aangebroken voor Steven Kruijswijk. De rit van vandaag voert de Giro-caravaan over 162 kilometer van Pinerolo naar het Franse skioord Risoul. Voor de klassementsrenners is het de voorlaatste kans om een aanval op het roze te doen, want het is klimmen geblazen!

Vandaag ligt namelijk de Colle del’Angello op het peloton te wachten. Die klim is met z’n 2744 meter boven zeeniveau de hoogte bergtop in deze Giro d’Italia en daarom door de organisatie bestempeld als de Cima Coppi. De aankomst ligt vervolgens op de slotklim naar Risoul, van de eerste categorie. Poetst Kruijswijk zijn leiderstrui extra op met een ritzege, of maken zijn concurrenten de strijd om het roze nog spannend?

De start is vandaag om 12.35, terwijl het routeboek de finish voorziet tussen 16.59 en 17.32. Eurosport 1 begint om 14.45 met de live-uitzending, terwijl Sporza na de Ronde van België om 16.00 overschakelt. NOS gaat om 15.30 live op NPO1. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)
Liveticker (Spaziociclismo, Italiaans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
1204 Reacties
27-05-2016 16:45
Als het op 3 minuten blijft is er nog een KLEIN beetje hoop.

Maar morgen zal ie veel meer last van die val hebben, en het wordt nu nog veel moeilijker.
27-05-2016 16:45
Wat een karakter die Kruijswijk! Wat een held! Hij gaat het gewoon halen hoor, 2e adem. Dikke vinger naar iedereen.
27-05-2016 16:45
Kom op. Podium is nog mogelijk!!
27-05-2016 16:45
@janne
Als chauvinisme zo hard aan je verstand vreet, reageer dan gewoon niet.
@redactie
Zo'n idiote reactie dient toch verwijdert te worden
27-05-2016 16:45
De hyena's gaan aan het feest als de aaseters die ze diep van binnen zijn.

Ik hoop dat de 'winnaar' straks heel trots is op zichzelf
27-05-2016 16:45
Kruijswijk aan zijn tweede paar longen begonnen. Kom op!
27-05-2016 16:45
Die Belgen hier die zo schijnheilig blij gaan doen, bah.
27-05-2016 16:45
@Timocycling

Wil je dat relativeren even bewaren tot morgen. Dit is als de WK-finale verliezen en dat er dan eentje roep, ach het is maar voetbal jongens.
27-05-2016 16:45
@LL

Wat een droeftoeter ben jij!
27-05-2016 16:45
Idd dit is wielrennen. Niet zo janken, mensen. Het is zeer zeer zeer pijnlijk, maar de tegenstand doet niks verkeerd. Het mag waarschijnlijk niet zo zijn. Jammer, maar dat is sport
27-05-2016 16:45
Een mannetje of twee in het dal was wel handig geweest maar dat is de koe in zijn kont kijken.

Verhoeven nu in de wagen "kom aan hè"
27-05-2016 16:45
Pak je tempo en hou het het verschil beperkt. Met een minuutje is alles mogelijk morgen, dan vreet je die Chavez gewoon op!!
27-05-2016 16:46
Wel echt stoer dat Kruijswijk zich niet achter zijn bril verschuilt in deze fase. Toont toch wel zijn karakter.
27-05-2016 16:46
Maar jongens, dit is toch gewoon een schitterende koers zo?
27-05-2016 16:46
Pfff deze spanning! Wat een waanzinnige voorstelling. Vooruit Kruijs!!
27-05-2016 16:46
LTD, Kruijswijk en Kelderman naar een cursus 'hoe blijf ik op mijn fiets zitten' ;-).
27-05-2016 16:46
Dejavu momentje hier. Paar jaar geleden ook met Gesink in de Vuelta toen hij op pole position lag om te winnen.
27-05-2016 16:46
@pils

Helemaal met je eens! Het was ook te mooi om waar te zijn eigenlijk.
27-05-2016 16:46
Het verschil loopt zelfs weer iets terug. Dan rijdt Chaves ook niet hard... Dat is hoopvol voor morgen nog.

Maar als Kruijswijk niet bij Jungels en co kan terugkomen geloof ik die tijdsmeting niet helemaal.
27-05-2016 16:46
Hopen dat Kruijswijk op 3'30 eindigt. Dan kan het morgen nog.
27-05-2016 16:47
Kruijswijk is echt een groot sportman! Nu nog werken aan zijn
daal capaciteiten
27-05-2016 16:47
Even een gelletje uit de Aru fabriek en alleskomt goed.
27-05-2016 16:47
Renaat heeft nog hoop. Trui met klein verschil verliezen en morgen terugpakken. José vooral pissed op de Rai.
27-05-2016 16:47
Idd, ik dacht dat de val mee viel, maar die zal het morgen alleen maar meer voelen. Dit wordt een pijnlijke gebeurtenis.
27-05-2016 16:47
Nibali!!!!! :)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.