Giro 2016: Volg hier de negentiende etappe
vrijdag 27 mei 2016 om 12:20 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de negentiende etappe

De dag van de waarheid is aangebroken voor Steven Kruijswijk. De rit van vandaag voert de Giro-caravaan over 162 kilometer van Pinerolo naar het Franse skioord Risoul. Voor de klassementsrenners is het de voorlaatste kans om een aanval op het roze te doen, want het is klimmen geblazen!

Vandaag ligt namelijk de Colle del’Angello op het peloton te wachten. Die klim is met z’n 2744 meter boven zeeniveau de hoogte bergtop in deze Giro d’Italia en daarom door de organisatie bestempeld als de Cima Coppi. De aankomst ligt vervolgens op de slotklim naar Risoul, van de eerste categorie. Poetst Kruijswijk zijn leiderstrui extra op met een ritzege, of maken zijn concurrenten de strijd om het roze nog spannend?

De start is vandaag om 12.35, terwijl het routeboek de finish voorziet tussen 16.59 en 17.32. Eurosport 1 begint om 14.45 met de live-uitzending, terwijl Sporza na de Ronde van België om 16.00 overschakelt. NOS gaat om 15.30 live op NPO1. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)
Liveticker (Spaziociclismo, Italiaans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
1204 Reacties
27-05-2016 16:43
in en in triest dit!
27-05-2016 16:43
Wat ontzettend jammer is dit zeg..
27-05-2016 16:43
Mensen doe niet zielig en neem het verlies van kruijswijk. Ga niet zo janken joh
27-05-2016 16:43
Kruijswijk lijkt zich nu te herpakken!
27-05-2016 16:43
Willen de jankerds eens stoppen met Nibali en Chaves walgelijk noemen etc ? Dit is gewoon wielrennen pur sang, daar moet je tegen kunnen.
27-05-2016 16:44
Tja goed afdalen is ook een kunst. Hulde aan nibali. Jammer voor Steven, maar dit was echt zijn eigen schuld.
27-05-2016 16:44
Hij lijkt weer wat beter te trappen op dit moment. Het tempo vooraan is ook niet ongelooflijk hoog.
27-05-2016 16:44
Was Engels ook de ploegleider van dienst toen Dumoulin de Vuelta verloor? Er is iig weer dezelfde tactische fout gemaakt.
27-05-2016 16:44
Kruijswijk lijkt te versnellen. Heerlijk jongen!
27-05-2016 16:44
Verhoeven heeft pech gebracht hahaahahaa

Nee dit is gewoon domheid van Kruijswijk, dit is nu eenmaal de sport jongens. Dat is het vreselijke en ook het mooie ervan
27-05-2016 16:44
En de beste van de giro gaat niet winnen.
27-05-2016 16:44
@ xistnc Het is wel heel makkelijk om nu te zeggen maar ik vond het inderdaad gisteren al een heel erg domme opmerking van Tankink om te zeggen dat ze eigenlijk al gewonnen hadden. Dat zie je dan ook terug in een tactiek (geen mannetje meesturen etc.).
27-05-2016 16:44
Ik vrees dat dit niet meer goed komt....
27-05-2016 16:44
Wij zijn dan ook weer de enigen die roomser dan de paus zijn en niet in het vlakke gedeelte rijdend flink "sleutelen" aan de fiets.
27-05-2016 16:44
Bij de NOS zijn ze de boni's vergeten?
27-05-2016 16:44
Over en uit nu, niemand pakt m nu nog af van Chaves.
27-05-2016 16:44
Fysiek vooral au bij Kruissie denk ik. Komt zelf niet vooruit, terwijl de rest niet veel harder gaat. Hij is gewoon de beste deze Giro, zo kut.

De redactie mag hier wel eens ingrijpen. José is blij dat Pirazzi eraf is haha.
27-05-2016 16:44
Het liefst de roze trui met 5 seconde kwijt raken dan snel richting het hotel... Morgen kijken of er nog wat mogelijk is...
27-05-2016 16:44
[quote]
janne6 - 27 mei 2016 om 16:41

Nibali echt walgelijk, hopelijk pleurt hij morgen de berg af en moet hij de koers verlaten. [/quote]

Iemand doodwensen vind ik dan weer walgelijk.
Dan heb je ergens een paar afslagen in je leven gemist.
27-05-2016 16:44
Het zegt genoeg dat Ulissi kan volgen. Maar het zegt ook genoeg dat Clarke bij Kruijswijk kan volgen
27-05-2016 16:44
Zelden zo teleurgesteld geweest (en ik heb als Feyenoord fan al veel teleurstellingen meegemaakt), ik ben er meteen helemaal klaar mee.
27-05-2016 16:44
@petoi

Dit is een fout van kruijswijk zelf dom gestuurd
27-05-2016 16:44
Verschil met Nibali is 4,5 minuut. Misschien is het wel lekker dat hij morgen met '20-'30 seconde achterstand op Chaves kan beginnen. Dan moet Chaves verdedigen
27-05-2016 16:45
@xistnc, ;) ja die Addy. Dumoulin en Kruijswijk in nog geen jaar tijd..
27-05-2016 16:45
@StonedCamel: je gunt Chaves het, maar Nibali niet? Nibali is een renner die elk koersliefhebber toch zou moeten waarderen, die enorme vechtersmentaliteit, nooit opgeven.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.