Giro 2016: Volg hier de negentiende etappe
vrijdag 27 mei 2016 om 12:20 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de negentiende etappe

De dag van de waarheid is aangebroken voor Steven Kruijswijk. De rit van vandaag voert de Giro-caravaan over 162 kilometer van Pinerolo naar het Franse skioord Risoul. Voor de klassementsrenners is het de voorlaatste kans om een aanval op het roze te doen, want het is klimmen geblazen!

Vandaag ligt namelijk de Colle del’Angello op het peloton te wachten. Die klim is met z’n 2744 meter boven zeeniveau de hoogte bergtop in deze Giro d’Italia en daarom door de organisatie bestempeld als de Cima Coppi. De aankomst ligt vervolgens op de slotklim naar Risoul, van de eerste categorie. Poetst Kruijswijk zijn leiderstrui extra op met een ritzege, of maken zijn concurrenten de strijd om het roze nog spannend?

De start is vandaag om 12.35, terwijl het routeboek de finish voorziet tussen 16.59 en 17.32. Eurosport 1 begint om 14.45 met de live-uitzending, terwijl Sporza na de Ronde van België om 16.00 overschakelt. NOS gaat om 15.30 live op NPO1. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)
Liveticker (Spaziociclismo, Italiaans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
1204 Reacties
27-05-2016 16:41
Ik gun Nibali echt he-le-maal niks. Zal ook een stukje rancune en teleurstelling zijn.
Chaves zal dit wel gaan winnen, die gun ik het wel, maar ik gun hem een glansrijkere zege dan dit.
27-05-2016 16:41
Wat verschrikkelijk. Zo'n sympathieke gast die iedereen het gunt. Er was er maar een die het verdiende deze ronde te winnen.

Ik kan wel janken.....
27-05-2016 16:41
Kruijswijk gaat geen meter meer vooruit.
27-05-2016 16:41
Nibali erg goed, maar mag Chaves die voor roze gaat ook wat laten doen. Hij is al overmoedig genoeg geweest.

Kruijswijk zeer jammer. Heeft ook wat mindere beslissingen genomen vandaag.
27-05-2016 16:41
Verschil valt toch nog mee? Kunnen doping Ducrot gewoon zijn mond houden
27-05-2016 16:41
Bah, waarom is het zo typisch Nederlands om op het moment supreme te falen. Waar een froome etc het niet doen.
27-05-2016 16:41
Wat is het ook een schitterende kutsport!
27-05-2016 16:41
We moeten hopen dat Nibali en Chaves naar elkaar gaan kijken!
27-05-2016 16:42
Ik ben ook geknakt, wat een kutzooi.
27-05-2016 16:42
en Chaves doen Chavesniks verkeerd mensen! Kruijswijk gaat er zelf bij liggen
27-05-2016 16:42
Dit bericht is verwijderd
27-05-2016 16:42
En dit is dus waarom TLJ dus iemand in dr kopgroep had moeten sturen
27-05-2016 16:42
Kruijs erover.
27-05-2016 16:42
[quote]janne6 - 27 mei 2016 om 16:41
Nibali echt walgelijk, hopelijk pleurt hij morgen de berg af en moet hij de koers verlaten. Karma zal dan wel een harde kunnen zijn.[/quote]
Serieus? Hij koerst toch fantastisch? Lossen, terugkomen en zelf aanvallen. Hij kan er niets aan doen dat Kruijswijk valt.
27-05-2016 16:42
[i]Edit redactie: Gedraag je[/i]
27-05-2016 16:42
Kom op Steven!
27-05-2016 16:43
Maar we geven toch gewoon Addy Engels de schuld?
27-05-2016 16:43
@janne6
Je mag teleurgesteld zijn, maar doe eens normaal. Iedereen zou doorrijden.
Kruijswijk reed ook vol door toen Chaves ff zat te pitten en nu maakt Steven een fout en rijden ze ook door.
Zo werkt het nu eenmaal. Het gaat niet om wie het hardste een berg op kan rijden. het gaat om alles bij elkaar.
27-05-2016 16:43
En nu is het drie minuten. Over. Is idd om te janken. Lijkt ons niet gegund.
27-05-2016 16:43
Geef die jongen een finalebidon en een gelleke!
27-05-2016 16:43
Vergeten te eten en dom gereden in de afdaling en nu kan hij de overwinning vergeten!
Vandaag had hij de ploeg nodig....na de eerste berg!
27-05-2016 16:43
@janne
Wtf is dat voor een reactie?
27-05-2016 16:43
Waarom die haat naar Nibali?
27-05-2016 16:43
Tja goed afdalen is ook een kunst. Hulde aan nibali. Jammer voor Steven, maar eigen schuld.
27-05-2016 16:43
Laat dit ook eens een keiharde aanwijzing zijn voor die kut Nederlandse media die zo blij gaat doen als het goed gaat met een Nederlander. Die juich stemming was nog nergens op gebasseerd.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.