Giro 2016: Volg hier de negentiende etappe
vrijdag 27 mei 2016 om 12:20 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de negentiende etappe

De dag van de waarheid is aangebroken voor Steven Kruijswijk. De rit van vandaag voert de Giro-caravaan over 162 kilometer van Pinerolo naar het Franse skioord Risoul. Voor de klassementsrenners is het de voorlaatste kans om een aanval op het roze te doen, want het is klimmen geblazen!

Vandaag ligt namelijk de Colle del’Angello op het peloton te wachten. Die klim is met z’n 2744 meter boven zeeniveau de hoogte bergtop in deze Giro d’Italia en daarom door de organisatie bestempeld als de Cima Coppi. De aankomst ligt vervolgens op de slotklim naar Risoul, van de eerste categorie. Poetst Kruijswijk zijn leiderstrui extra op met een ritzege, of maken zijn concurrenten de strijd om het roze nog spannend?

De start is vandaag om 12.35, terwijl het routeboek de finish voorziet tussen 16.59 en 17.32. Eurosport 1 begint om 14.45 met de live-uitzending, terwijl Sporza na de Ronde van België om 16.00 overschakelt. NOS gaat om 15.30 live op NPO1. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)
Liveticker (Spaziociclismo, Italiaans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
1204 Reacties
1 2 3 49
27-05-2016 12:23
Come on Kruiswijk! Na de prachtprestatie van Lotto-Jumbo van gisteren is het aan jou om het af te ronden! Ik zit met de kriebels voor de tv vanaf 14.45!
27-05-2016 12:23
Come on Stevie K
27-05-2016 12:24
Rit ! Rit ! Rit !
27-05-2016 12:30
Ik hou geen nagels meer over... Go Kruijswijk!
27-05-2016 12:31
yes ik heb zoooo n zin , kom op Krijswijk je kan het. Laat je niet gek maken .
27-05-2016 12:32
Zijn ze al binnen ? Is de man in het Roze verder uitgelopen ? ;)
27-05-2016 12:32
Leuk kijkje in de keuken bij Lotto-Jumbo: http://hetiskoers.nl/chefke-van-kruijswijk/
27-05-2016 12:38
Ze hebben speciaal voor dit weekend grotere tv's opgehangen in de kroeg. Dat wordt genieten bij de vrijdagmiddagborrel.
27-05-2016 12:38
KOMOP STEVEN!

Edit: thx voor de link @Verweggistan. Mooi stukje!
27-05-2016 12:38
Kom op Kruissie! Alstie vandaag consolideert kan het in mijn ogen niet meer misgaan. Straks het weekend inluiden met hopelijk een heerlijke koers!
27-05-2016 12:40
Dit moet zijn etappe worden. Morgen zie ik meer kans voor Valverde en Chaves. Als alles meezit, pakt ie de rit en staat iedereen op minstens vijf minuten.
27-05-2016 12:40
Tsjonge, dit wordt misschien wel de eerste keer in mijn leven dat ik (bewust) meemaak dat een Nederlander een grote ronde wint! En dit jaar ook al een monument voor ons land. Gaan we dan een glimp beleven van de gouden tijden van Jan, Joop, Hennie en de rest?
27-05-2016 12:41
Misschien moeten we nu maar voor de 2 resterende bergritten maar eens hopen op afwachtend koersgedrag.. eindzege kan dan niet meer ontglippen :D
27-05-2016 12:43
Ik snap de euforie maar 2700meter is hoog en morgen ook. Ik denk dat valverde en chaves nog gevaarlijk gaan worden. Hoop het niet maar iedereen kan imploderen.
27-05-2016 12:43
is er al beeld ????
27-05-2016 12:47
Veel Lotto B in de voorste gelederen van het peloton. Wellens gisteren als laatste binnen.
Heeft Tim een plan?
27-05-2016 12:48
Kom op Kruissie!!
27-05-2016 12:49
dit zijn zware bergen alleen de beste zullen overleven dus kruiswijk en misschien nog 2 andere maar denk dat hij solo deze rit gaat pakken!
27-05-2016 12:49
@Dushi op de Sporzaticker alvast een glimp van het peloton met de roze trui voorin. Houden zo.
27-05-2016 12:50
Jammer dat Sporza niet alvast op een ander kanaal begint. Vrijdagmiddag kijkt toch geen hond televisie, maar dat vinden Wuyts en de Belgium Tour vast niet zo'n goed plan ;)
27-05-2016 12:51
GO STEVIE-O!
27-05-2016 12:51
hoe laat zullen ze op de top van de eerste berg zijn? ca 15:30-15:45 ofzo? Dan weten we hoe laat we moeten inschakelen:D
27-05-2016 12:52
Extra ploegleider. Wellicht een extra auto (niet in koers) die in de vallei/op de top kan staan voor bevoorrading.

Hup Rooie!
27-05-2016 12:53
@redactie: de link naar de sporzatikker is volgens mij niet goed. Hij brengt me naar de etappe van gisteren.
27-05-2016 12:54
@ Sjakie:
je wil de eerste beklimming liever niet zien?
ik schakel zo snel mogelijk in als het maar kan.
1 2 3 49

Om te reageren moet je ingelogd zijn.