Giro 2016: Volg hier de negentiende etappe
vrijdag 27 mei 2016 om 12:20 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de negentiende etappe

De dag van de waarheid is aangebroken voor Steven Kruijswijk. De rit van vandaag voert de Giro-caravaan over 162 kilometer van Pinerolo naar het Franse skioord Risoul. Voor de klassementsrenners is het de voorlaatste kans om een aanval op het roze te doen, want het is klimmen geblazen!

Vandaag ligt namelijk de Colle del’Angello op het peloton te wachten. Die klim is met z’n 2744 meter boven zeeniveau de hoogte bergtop in deze Giro d’Italia en daarom door de organisatie bestempeld als de Cima Coppi. De aankomst ligt vervolgens op de slotklim naar Risoul, van de eerste categorie. Poetst Kruijswijk zijn leiderstrui extra op met een ritzege, of maken zijn concurrenten de strijd om het roze nog spannend?

De start is vandaag om 12.35, terwijl het routeboek de finish voorziet tussen 16.59 en 17.32. Eurosport 1 begint om 14.45 met de live-uitzending, terwijl Sporza na de Ronde van België om 16.00 overschakelt. NOS gaat om 15.30 live op NPO1. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)
Liveticker (Spaziociclismo, Italiaans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
1204 Reacties
27-05-2016 13:59
Kruijswijk wil gewoon geen risico lopen en het liefst niemand weg laten rijden. Toont aan dat hij gewoon heel erg sterk is. Anders doe je dat niet. Hij weet echt wel waar hij mee bezig is. Dat zie je aan alles.
27-05-2016 14:00
Eerlijk gezegd denk ik dat Kruiswijk Nibali kan laten rijden, omdat die - mocht hij een sterke demarage hebben - terug zal vallen. Majka is volgens mij ook gewoon niet goed genoeg nu. Chaves moet gewoon als eerste op Valverde reageren dus dat hoeft ook niet. Op Chaves moet hij wel reageren, maar anderzijds: drie minuten. Bovendien zal een demarage van Chaves voor Valverde betekenen dat de tweede plek uit zicht verdwijnt. Zakarin is wel sterk, maar bedreigt toch ook vooral anderen. Ik denk dat Kruiswijk, bij iedere versnelling van deze mensen eerst de anderen 'uit hun pijp moet laten komen'. Ook omdat hij anders om en om op de anderen moet blijven reageren en dat oogt misschien wel knap als het lukt, maar het kost toch vooral kracht en het komt onzeker over.
27-05-2016 14:00
[i]Edit redactie: Off-topic[/i]
27-05-2016 14:00
Ik denk niet dat SimplySimon paniek probeert te zaaien. Dat ene interview is wel voor de start ipv direct na een inspanning. Daarom is ie wat rustiger denk ik.
En het viel me afgelopen weekend al op dat ie vaak even aan zijn neus zit en even zijn neus ophaalt. Dat is niet sinds gisteren.
27-05-2016 14:01
[quote]Verona en Denifl ingerekend

Het liedje van Verona en Denifl is al uitgezongen. Het peloton wil hen niet laten wegrijden. Zo blijft het na meer dan 60 kilometer nog altijd wachten op de vlucht van de dag.[/quote]

Gevecht!
27-05-2016 14:01
In Zakarin zie ik wel de meest ideale locomotief. Die is gek genoeg om het hele eind op kop te sleuren.
27-05-2016 14:02
ze zijn net begonnen aan de eerste klim
27-05-2016 14:03
@ Koos1 En dan straks mocht hij de giro winnen vooraan staan met je microfoon en je verslag, Vind het dan zo moeilijk ze nog serieus te nemen , dan maar Fletcha
27-05-2016 14:05
En dan moeten we nog drie kwartier wachten voor er eindelijk beeld komt.... schande!
27-05-2016 14:06
@redactie
kan die sexistische spam van arviidd verwijderd worden?
27-05-2016 14:07
Toch matig om te zien hoe weinig informatie er doorkomt zo'n uur zonder beeld. Via Twitter/Ticker moet er toch meer mogelijk zijn (koersradio/ploegen) etc.
27-05-2016 14:07
Hmm denk dat bij 85 km te gaan de eerste kopgroep zal ontstaan , dat is over een ruime 5 a 6 km. Bij het steilere gedeelte zullen een aantal top 10 kandidaten zich al mengen in het front.
27-05-2016 14:07
Als Kruijswijk op Zakarin reageert en dan ook overneemt in tegenstelling tot dinsdag, wordt het niet zo hollen en stilstaan.

Nu is het vooral mooi dat er niet al een groep is met kwartier voorsprong. Van mij mag het vandaag tussen de klassementsrenners en andere klimmers gaan.
27-05-2016 14:10
Er wordt hard gereden verder gebeurt er nog niks. Geen paniek.
27-05-2016 14:11
http://wikitv.eu/rai-sport-1/
27-05-2016 14:11
Zullen we het de rest van de dag over zijn benen hebben in plaats van zijn neus?
In positieve zin dan.
27-05-2016 14:11
@ Laatste man,
Mischien dat er ook niet zoveel gebeurd in dit begin
Ze reden 50km+ in het eerste uur.
Verona en Denifl met 5 sec voorsprong. Veel meer was het niet denk ik.
Maar eens. We willen Live beelden, Tickers, Commentatoren , Alles
27-05-2016 14:12
Mag Valverde al plassen?
27-05-2016 14:14
Weet iemand waarom de groep nog compact is? Vanwege steeds nieuwe demarrages die de gaten weer dichten of omdat een ploeg ook vluchters terug haalt? Sporza ticker geeft heel weinig updates.
27-05-2016 14:15
Johan Van Zyl rijdt 14 sec voorop, verder compact...al zullen ze achteraan er wel langszaam afvliegen
27-05-2016 14:16
http://live.cyclingnews.com/

Persoonlijk vind ik dit altijd een prettige ticker.
27-05-2016 14:16
Ik denk dat het wel goed is om attent te koersen. Nibali en Majka zou ik laten gaan. Uiteraard wel reageren om Chaves en Valverde. Zakarin en Jungels zijn fijne renners en bondgenoten om erbij te hebben, die zal ook wel door rijden als Kruijswijk op zijn wiel zit en bv. Chaves en/of Majka niet.
Ik vraag me ook af of die gevreesde coup van Movistar/Astana wel uitvoerbaar is. Movistar is in de breedte ook niet bijzonder sterk bergop met alleen een Amador die misschien kan volgen en héél misschien Visconti. Bij Astana lijken alleen Kangert en Scarponi echt goed, Fuglsang zakte er gisteren ook flink doorheen.
27-05-2016 14:16
Na 70 km nog steeds geen vluchters
27-05-2016 14:19
Kruijswijk heeft na elke rit ook een rode vlek op zijn wang. Iemand enig idee of dit een teken is dat hij wat minder aan het worden is?
27-05-2016 14:20
[i]Edit redactie: Off-topic[/i]

Om te reageren moet je ingelogd zijn.