Giro 2016: Volg hier de negentiende etappe
vrijdag 27 mei 2016 om 12:20 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de negentiende etappe

De dag van de waarheid is aangebroken voor Steven Kruijswijk. De rit van vandaag voert de Giro-caravaan over 162 kilometer van Pinerolo naar het Franse skioord Risoul. Voor de klassementsrenners is het de voorlaatste kans om een aanval op het roze te doen, want het is klimmen geblazen!

Vandaag ligt namelijk de Colle del’Angello op het peloton te wachten. Die klim is met z’n 2744 meter boven zeeniveau de hoogte bergtop in deze Giro d’Italia en daarom door de organisatie bestempeld als de Cima Coppi. De aankomst ligt vervolgens op de slotklim naar Risoul, van de eerste categorie. Poetst Kruijswijk zijn leiderstrui extra op met een ritzege, of maken zijn concurrenten de strijd om het roze nog spannend?

De start is vandaag om 12.35, terwijl het routeboek de finish voorziet tussen 16.59 en 17.32. Eurosport 1 begint om 14.45 met de live-uitzending, terwijl Sporza na de Ronde van België om 16.00 overschakelt. NOS gaat om 15.30 live op NPO1. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)
Liveticker (Spaziociclismo, Italiaans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
1204 Reacties
27-05-2016 13:44
52.6 km in het eerste uur......
27-05-2016 13:45
Ik vind vooral Valverde veel frisse ogen de laatste ritten. Hopelijk krijgt die er al zin in op de Agnello om de boel te dynamiteren.
27-05-2016 13:45
Damn, dat is rap. Heeft iemand ergens gelezen wie er op kop rijdt?
27-05-2016 13:45
Het gaat weer rap! 51KM in het eerste uur.
27-05-2016 13:46
heb hier geen livestream, wie kan mij zeggen welk team er op kop van het peloton zo hard doorrijdt zodat er geen groep weg komt??
27-05-2016 13:47
Wie rijdt er op kop van het peloton? TLJ?
27-05-2016 13:47
@Voigt
Agnello is geen col voor Valverde. Te lang, te steil. Valverde mag hopen dat naar Risoul pas gebeurt.
27-05-2016 13:48
Kruiswijk heeft het over vijf man die hij in de gaten moet houden. Is dat niet te veel? En moet hij het reageren niet in eerste instantie aan de anderen overlaten? Chaves reageert op Valverde. Zakarin op Nibali etc. Als hij zich echt goed voelt moet Kruiswijk dat toch durven.
27-05-2016 13:50
Het zou mooi zijn als Kruijswijk na de Angello nog steeds Battaglin en/of Roglic bij zich heeft. Iemand die wat eten en drinken voor hem kan halen zodat Kruijswijk zo min mogelijk energie hoeft te verspelen voordat hij aan de Risoul begint. De Risoul lijkt me met 13 kilometer en maximaal 10% een klim die op het lichaam van Kruijswijk geschreven is. Ik hoop enorm dat hij vandaag de etappe wint en het roze daarmee zo goed als veilig stelt.
27-05-2016 13:50
Vast weer Tjallingi die iets te enthousiast is
27-05-2016 13:50
@leegloper: ik hoop dat je gelijk hebt. Het zijn de kleine dingen. Wat meer wegkijken, wallen/donker bij de ogen, als je het beeld stilzet zie je een rode neus. Leek gisteren al een beetje verkouden. Ik hoop dat het er allemaal bij hoort en hij nog steeds de beste klimmer is. Het zijn in ieder geval spannende laatste dagen ;)

Video is hier te zien: http://nos.nl/liveblog/2107533-giro-peloton-gaat-weer-de-bergen-in.html
27-05-2016 13:50
@oud,
Met jou eens. Ik vond dat Kruijswijk op veel te veel reageerde op de Mendelpass dinsdag. Te veel hollen en stilstaan. Hij was alleen zo sterk en alles liep goed af, waardoor het er in de nabeschouwingen niet meer zo over ging.
27-05-2016 13:52
@oud:
Chaves en Valverde moet hij zeker op reageren, die kun je niet zomaar laten gaan. Nibali hangt enigszins af van de situatie (bijv of er ploegmaten voor rijden).
Zakarin en Majka kan hij wel wat meer pokeren in principe, de rest is ongevaarlijk.
27-05-2016 13:53
Zie toch wel spanning dit keer, Veel topsporters gaan zelfs gapen vlak voor een top inspanning . Door de spanning vraagt je lichaam meer zuurstof . Ik denk dat dat een btje als vermoeid ogen kan lijken tijdens het interview.
27-05-2016 13:53
Grappig , volgens Sporza is er een kopgroep en volgens http://www.giroditalia.it/eng/live/ is alles compleet.
27-05-2016 13:53
Als ze zo hard blijven rijden dan gaat het straks gewoon tussen de toppers voor ritwinst, mooi!!
27-05-2016 13:54
SimplySimon jij moet dokter worden joh!
27-05-2016 13:54
En kennelijk wil hij zelfs Majka terug gaan halen, mocht dat nodig zijn.
27-05-2016 13:54
@SimplySimon
Wat probeer je nou paniek te zaaien, viel me vorige week al op dat Kruijswijk een beetje een rode neus heeft (tis dan ook gewoon een rooie) en hij kijkt bij interviews altijd telkens weg. En welke wallen?
27-05-2016 13:55
Kruijswijk moet alleen reageren op aanvallen van Valverde, Nibali en Chaves. De rest kan hij laten gaan en op eigen tempo door blijven rijden aangezien ze dan toch niet meer dan 4 minuten op Kruijswijk goed zullen maken. Het zou ideaal zijn als het op de Angello relatief rustig blijft. Het lijkt me sterk dat Kruijswijk op de Risoul echt in de problemen zal komen.
27-05-2016 13:55
KRUIJSWIJK HAD EEN RODE NEUS, HIJ MOET WEL ZIEK ZIJN

Jongens, Kruijswijk is een roodharige. Dat zijn sproeten.
27-05-2016 13:56
[i]Edit redactie: Niet doen[/i]
27-05-2016 13:57
Ik vond zij neus eerder Roze...
27-05-2016 13:58
Verona en Denifl in de aanval
27-05-2016 13:58
NOS zend ook maar 1,5uur uit deze laatste etappes. Hallo NOS een Nederlander kan de Giro winnen!!!! Waarom nou niet een livestream vanaf dat er ieder geval beelden zijn.
Nu wordt het dus weer giro kijken tussen de reklames door van Eurosport, maarja beter iets dan niets.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.