Giro 2016: Volg hier de negentiende etappe
vrijdag 27 mei 2016 om 12:20 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de negentiende etappe

De dag van de waarheid is aangebroken voor Steven Kruijswijk. De rit van vandaag voert de Giro-caravaan over 162 kilometer van Pinerolo naar het Franse skioord Risoul. Voor de klassementsrenners is het de voorlaatste kans om een aanval op het roze te doen, want het is klimmen geblazen!

Vandaag ligt namelijk de Colle del’Angello op het peloton te wachten. Die klim is met z’n 2744 meter boven zeeniveau de hoogte bergtop in deze Giro d’Italia en daarom door de organisatie bestempeld als de Cima Coppi. De aankomst ligt vervolgens op de slotklim naar Risoul, van de eerste categorie. Poetst Kruijswijk zijn leiderstrui extra op met een ritzege, of maken zijn concurrenten de strijd om het roze nog spannend?

De start is vandaag om 12.35, terwijl het routeboek de finish voorziet tussen 16.59 en 17.32. Eurosport 1 begint om 14.45 met de live-uitzending, terwijl Sporza na de Ronde van België om 16.00 overschakelt. NOS gaat om 15.30 live op NPO1. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)
Liveticker (Spaziociclismo, Italiaans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
1204 Reacties
27-05-2016 12:54
sooooo slegt geslapen vannagt !!!
27-05-2016 12:55
@robs234: Is al tennis op het andere kanaal
27-05-2016 12:55
Knallen, Jos & Tjallo! Alles wat er op het vlakke al af kan is meegenomen!
27-05-2016 12:55
@BassieB
Vond het nogal vreemd dat hij in zijn eentje 1 minuut na de bus binnenkwam, alsof je daarmee ernergie bespaard.
Maar zie Wellens ook wel gaan aanvallen.
27-05-2016 12:56
@Sjakie 15:35-15:58 volgens tijdschema's
27-05-2016 12:58
eerste 10km achter de rug...nog geen aanvallen...
27-05-2016 12:58
Hier de juiste link naar Sporza: http://sporza.be/cm/sporza/matchcenter/mc_wielrennen/Comp_Giro_2016/1.2645527
27-05-2016 12:59
Kangert vooruit
27-05-2016 12:59
we zijn onderweg. Kruijswijk zit nog in het peleton:)
27-05-2016 13:00
en alweer teruggepakt
27-05-2016 13:01
Kangert en Wisniowski alweer teruggepakt door het peloton.
27-05-2016 13:08
https://m.facebook.com/moreno.moser/photos/a.307305852727552.1073741829.288951354563002/528483233943145/?type=3&refsrc=http%3A%2F%2Fm.live.sporza.be%2Fcm%2Flmc.mobile%2Fm_mc_wielrennen%2F2.44062%2F1.2645527

Moser zal het niet weer laten gebeuren ;p
27-05-2016 13:20
Als we toch leuke linkjes aan het delen zijn, hier nog een mooie foto van de Tank op dat kleine muurtje gisteren.

https://twitter.com/BoaroManuele/status/736115927910080512
27-05-2016 13:21
'La mia ortellio eva caputto' > Tuurlijk
27-05-2016 13:29
Is al bekend hoelaat de nos live gaat?
27-05-2016 13:30
Ze gaan dus al voor het begin van de uitzendingen beginnen aan de Agnello. Iemand enig idee of er voor de uitzendingen al (Italiaanse) streams te bekijken zijn? Ik houd het vandaag op Amador of Scarponi
27-05-2016 13:30
Deze meneer heeft alvast leuke plaatjes van wat komen gaat

https://twitter.com/jeredgruber
27-05-2016 13:32
interview kruiswijk op NOS van voor start
27-05-2016 13:37
@Dutchcycling: ik weet niet of het de spanning of focus bij hem of mij is, maar hij lijkt toch wel wat minder scherp en meer vermoeid dan de afgelopen week. Logisch gezien het de derde week is, maar laten we hopen dat hij het nog 2 dagen volhoudt!
27-05-2016 13:40
Yes, thuis, weekend, Kruijsweekend! Nog niet echt iets gemist gelukkig.

@SimplySimon,
Ik vind Kruijswijk juist steeds frisser ogen, al heb ik dat laatste interviewtje gemist. Hij krijgt ook de kurk steeds sneller van de fles. Was het eerst nog een half minuutje, gisteren hoefde hij de kurk slechts aan te raken.
27-05-2016 13:41
als kruiswijk vermoeid lijkt dan is de rest al kapot !!
27-05-2016 13:41
Is er een link naar dat interview?
27-05-2016 13:42
Nog steeds alles samen. Wordt straks weer nagelbijten voor de tv, hopelijk krijgen we nog wel een stukje van de Agnello te zien.
27-05-2016 13:44
In dat interview zie je vermoeidheid en spanning. Dat laatste benoemt hij ook zelf. Niets mis met een beetje spanning. En vermoeid is iedereen.
27-05-2016 13:44
51 km/h in het eerste uur... Ze hebben er zin in.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.