Giro 2016: Volg hier de negentiende etappe
vrijdag 27 mei 2016 om 12:20 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de negentiende etappe

De dag van de waarheid is aangebroken voor Steven Kruijswijk. De rit van vandaag voert de Giro-caravaan over 162 kilometer van Pinerolo naar het Franse skioord Risoul. Voor de klassementsrenners is het de voorlaatste kans om een aanval op het roze te doen, want het is klimmen geblazen!

Vandaag ligt namelijk de Colle del’Angello op het peloton te wachten. Die klim is met z’n 2744 meter boven zeeniveau de hoogte bergtop in deze Giro d’Italia en daarom door de organisatie bestempeld als de Cima Coppi. De aankomst ligt vervolgens op de slotklim naar Risoul, van de eerste categorie. Poetst Kruijswijk zijn leiderstrui extra op met een ritzege, of maken zijn concurrenten de strijd om het roze nog spannend?

De start is vandaag om 12.35, terwijl het routeboek de finish voorziet tussen 16.59 en 17.32. Eurosport 1 begint om 14.45 met de live-uitzending, terwijl Sporza na de Ronde van België om 16.00 overschakelt. NOS gaat om 15.30 live op NPO1. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)
Liveticker (Spaziociclismo, Italiaans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
1204 Reacties
1 4 5 6 7 8 49
27-05-2016 14:37
@ 8.6
Super argument. Ik had het duidelijk goed gezien met kleuterschool niveau. Ga lekker in de zandbak vieze plaatjes bekijken die je vriendje heeft meegenomen, dan gaat de rest van het forum het over wielrennen hebben.

Mag ik als laatste reactie van mijn kant hierop al die andere reageerders die het ook niet begrijpen namens mijn dochter bedanken voor het zo toegankelijk willen maken van de wielersport en de plaatsen waarover er gepraat kan worden. Goed gedaan!
27-05-2016 14:38
grote kopgroep is weg met makkers van nibali, valverde en majka iig.
27-05-2016 14:38
@ Raket . Mwoah reeds op de basisschool, alwaar we een jonge lerares met zo'n hip ritsje aan de achterkant van haar broek hadden maakte ik gretig *zzzzippp*-geluidjes met mijn etui als ze voor het bord stond hoor.
27-05-2016 14:38
Dupont best geplaatste renner uit de kopgroep op precies 22,5 minuten

Gevaarlijk natuurlijk dat er veel knechten van movistar en astana bijzitten, maar we hebben wel eerder gezien dat die knechten die vooruit gestuurd waren weinig konden uitrichten omdat het tempo veel te hoog lag als de grote mannen langskwamen...

Ik zou deze groep iig niet al te veel tijd geven, om de controle over de race te behouden. En gezien de knechten van Valverde en Nibali mag die niet geisoleerd zijn na de eerste klim...
27-05-2016 14:39
Wel prettig een super snel begin. De toppers zullen zich deze berg wel even rustig houden. Volgende berg vuurwerk!
27-05-2016 14:39
Astana heeft nog geen etappe gewonnen en Kangert en Scarponi zijn hun beste kansen. Geen verrassing dat die namen voorbij komen. Ik denk niet dat Nibali dat karretje in de poep wil rijden; eindresultaat is tot nu toe altijd geweest dat hij daarna zijn eigen karretje ernaast parkeert.
27-05-2016 14:40
@BFG: Schandalig dat Trentin gister over de finish kwam met een opengeritst shirtje! Of werkt seksistisch maar één kant op?
27-05-2016 14:40
Het gaat weer echt nergens over hier :)... laat 8.6 lekker met rust @TheBFG en geniet gewoon van het wielrennen of naja van Flecha op dit moment.
27-05-2016 14:40
Nu is het wachten op iemand die plaatjes vraagt van een bepaald persoon.
27-05-2016 14:40
TheBFG: waarom zo op de man spelen? It ain't that serious.
27-05-2016 14:40
Vier mannen van Sky en geen Henao, sprak ik teleurgesteld.

Benieuwd hoe lang ie mee kan met de toppers, die hoge col is iig in zijn voordeel.
27-05-2016 14:41
Geef ze maar ruimte. Dan hebben die knechten ook weinig zin voor Valverde en co.

6 man op kop. RAI is live.
27-05-2016 14:41
@RV
Op de basisschool uiteraard. Kleuterschool iets te jong. Tenminste, ik was er nog niet mee bezig op die leeftijd :P
27-05-2016 14:42
@ TheBMG:
huh? mag die dochter van jou dan wel kijken naar mannen in strakke wielerkledij dan? leg mij het verschil even uit, want ik zie het niet.
27-05-2016 14:42
Pff doe ff relax man. Hier word zo vaak over een hoop andere dingen dan wielrennen gepraat. Nu gaat het een keer over een lekker wijf en meneer is gelijk op zn veel te kleine ... getrapt omdat zoiets onbereikbaar voor hem is?! Als je dochter om zoiets al afhaakt is er denk ik toch wel iets misgegaan in de opvoeding? Natuurlijk is dit een wielersite, maar dit gaat nog meer over wielrennen dan het complete volgtopic in een saaie sprintetappe. Zij heeft namelijk nog een wielerpakje aan en dat maakt het wielrennen gerelateerd.
27-05-2016 14:42
Heren, ik begrijp jullie zenuwen vandaag, maar houd het netjes aub. De vraag van TheBFG is toch niet zo vreemd?

Als je ziet wat voor reacties zo'n plaatje uitlokt bij degenen met wat minder zelfbeheersing, dan is het maar beter om zo'n plaatje niet te plaatsen.
27-05-2016 14:43
Ik kan me wel een beetje voorstellen wat the BFG bedoelt eigenlijk.

Het heeft erg veel weg van een hoop oude mannen die op een sportforum als een stel goorlellen over de camel toe van een meid gaan praten.. Doet me denken aan zo'n appgroepje van 50 plussers die gore en geile plaatjes doorsturen naar elkaar.
27-05-2016 14:43
Zolang Kruijswijk in het wiel kan blijven van de top 5 is er niets aan de hand.
27-05-2016 14:43
ja beelden
27-05-2016 14:43
RAI heeft beelden. Groepje van zes weg van de andere vluchters.

O.a. Ulissi, Monfort, eentje van Movistar, eentje van Sky en geen Astana.
27-05-2016 14:44
Kruijswijk met z'n hele ploeg nog op kop. Prima zo.
27-05-2016 14:44
Ongelofelijk dat je nu op Eurosport naar geleuter moet kijken terwijl er gewoon koers is. Laat dat dan zien!!!
27-05-2016 14:44
@LL
Denk dat je de gemiddelde leeftijd hier wat overschat
27-05-2016 14:44
[i]Edit redactie: Niet op de man en on topic aub[/i]
27-05-2016 14:45
[quote]@ TheBMG:
huh? mag die dochter van jou dan wel kijken naar mannen in strakke wielerkledij dan? leg mij het verschil even uit, want ik zie het niet.[/quote]

Kom op hey.
1 4 5 6 7 8 49

Om te reageren moet je ingelogd zijn.