Giro 2016: Volg hier de derde etappe
zondag 8 mei 2016 om 12:25 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de derde etappe

Het Giro-circus maakt zich voor de laatste keer op voor een etappe over Nederlands grondgebied. Nijmegen-Arnhem is vandaag de route die afgelegd dient te worden, in totaal over 190 kilometer. Op de Posbank liggen drie, twee en één bergpunt(en). De uitgelezen kans voor Maarten Tjallingii om in zijn achtertuin de blauwe bergtrui te veroveren. Daarnaast is de grote vraag: Sprint Marcel Kittel Tom Dumoulin uit het roze? Onze landgenoot mag in ieder geval vandaag nog rijden in de leiderstrui. Volg op WielerFlits het verloop van de rit.

Om 12.40 uur starten de renners in Nijmegen om tussen 17.00 en 17.25 uur aan te komen in Arnhem. Na de Posbank (na 136 kilometer) maakt het peloton via Velp vaart richting Arnhem, waar twee lokale ronden van veertien kilometer wachten. De slotkilometer kunnen de sprinters dus goed verkennen. Zij zullen zien dat er weinig bochten meer in de ultieme finale zitten. De laatste vijfhonderd meter zijn over een rechte weg van zeven en een halve meter breed.

De NOS begint met haar middagprogrammering om 13.10 uur, maar zal om 14.30 uur pas live overgaan op de livebeelden op NPO1. Sporza is er ook vanaf 14.30 uur live bij op één, terwijl Eurosport vanaf 15.05 uur met de uitzending start op het hoofdkanaal.

Voorbeschouwing etappe Nijmegen-Arnhem (WielerFlits)

T13_Jesolo_alt

Links
Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie etappe 3

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)

Livestream (NOS) – Wordt later toegevoegd

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
194 Reacties
08-05-2016 15:26
@Kingstown
Het zijn nog steeds mannen hoor :P Maar je ziet in meerdere sporten dat veiligheid steeds belangrijker wordt. Aan de ene kant goed, maar aan de andere kant gaat het heroïsche er ook wat af. Bij de Formule 1 zijn ze bijvoorbeeld ook bezig met het invoeren van een cockpit.
08-05-2016 15:28
De NOS heeft ook een raampje open :P
De achtergrondmuziek bij de finish in Arnhem. #Giro pic.twitter.com/OmPymOoCQp— NOS Wielrennen (@NOSwielrennen) 8 mei 2016

08-05-2016 15:30
Waaiers!?
08-05-2016 15:31
Ja ja waaiers
08-05-2016 15:37
Enorm nerveuze etappe. In tegenstelling tot gisteren.
08-05-2016 15:38
Waaiers ja?? Houd ons voetballiefhebbers op de hoogte, het is lastig combineren.
08-05-2016 15:39
@lyndalid, ook een Ajax fan? Ik heb mijn laptop op wielrennen staan en mijn tv op Ajax hahaha
08-05-2016 15:40
@ll een paar pogingen van lts en Tinkoff maar het breekt niet. Wind staat niet hard genoeg op de kant
08-05-2016 15:42
Je krijgt er trouwens wel echt een tourgevoel van op deze manier. Met de interviews bij de NOS en het mooie weer. Heerlijk.
08-05-2016 15:42
Zeker, ik heb een lekker sportdagje vandaag. Als ze nou de 2-0 maken dan kan ik wielrennen als prioriteit kijken en gerust weten dat we kampioen zijn :) En dan straks nog even de opgenomen NBA playoffs Heat-Raptors kijken, gotta love those sundays!
08-05-2016 15:42
Welke Lotto renner zit niet in de eerste groep?
08-05-2016 15:44
Holyf*ck. Dit gooit de zondag dan wel nogal in de war..
08-05-2016 15:46
@LyndaLid oei dat had je niet moeten zeggen :( 1-1
08-05-2016 15:46
Hulde voor de commentaar! Jose De Cauwer weet toch zoveel te vertellen, tot oude anekdotes toe.
08-05-2016 15:46
precies Raketvuist, ik geniet hier echt enorm van!
08-05-2016 15:53
Ja! Blauw voor Maarten!
08-05-2016 15:53
Tjallo in het blauw! Hoppaa
08-05-2016 15:53
Ja, hij pakt em! :)
08-05-2016 15:53
Hahaha mooi van Tjallingi.
08-05-2016 15:53
Mooi voor tjallingii om hier het blauw te pakken....
08-05-2016 15:54
De Cauwer met een traantje?
08-05-2016 15:54
Haha prachtig, het is hem gegund!
08-05-2016 15:54
Yes! Mooi voor Tjallingii!!

En dan ook nog 1-1!
08-05-2016 15:54
José aan het huilen zowaar.
08-05-2016 16:00
Was altijd 1 van de favoriete renners van de Cauwer om mee te werken.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.