Giro 2016: Volg hier de derde etappe
zondag 8 mei 2016 om 12:25 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de derde etappe

Het Giro-circus maakt zich voor de laatste keer op voor een etappe over Nederlands grondgebied. Nijmegen-Arnhem is vandaag de route die afgelegd dient te worden, in totaal over 190 kilometer. Op de Posbank liggen drie, twee en één bergpunt(en). De uitgelezen kans voor Maarten Tjallingii om in zijn achtertuin de blauwe bergtrui te veroveren. Daarnaast is de grote vraag: Sprint Marcel Kittel Tom Dumoulin uit het roze? Onze landgenoot mag in ieder geval vandaag nog rijden in de leiderstrui. Volg op WielerFlits het verloop van de rit.

Om 12.40 uur starten de renners in Nijmegen om tussen 17.00 en 17.25 uur aan te komen in Arnhem. Na de Posbank (na 136 kilometer) maakt het peloton via Velp vaart richting Arnhem, waar twee lokale ronden van veertien kilometer wachten. De slotkilometer kunnen de sprinters dus goed verkennen. Zij zullen zien dat er weinig bochten meer in de ultieme finale zitten. De laatste vijfhonderd meter zijn over een rechte weg van zeven en een halve meter breed.

De NOS begint met haar middagprogrammering om 13.10 uur, maar zal om 14.30 uur pas live overgaan op de livebeelden op NPO1. Sporza is er ook vanaf 14.30 uur live bij op één, terwijl Eurosport vanaf 15.05 uur met de uitzending start op het hoofdkanaal.

Voorbeschouwing etappe Nijmegen-Arnhem (WielerFlits)

T13_Jesolo_alt

Links
Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie etappe 3

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)

Livestream (NOS) – Wordt later toegevoegd

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
194 Reacties
08-05-2016 16:02
Nog 45 km 2.40 "

Cannondale probeert iets vooraan het peloton ?
08-05-2016 16:03
Prachtig voor Tjallingi op de Grebbeberg. Ik heb kippenvel.
08-05-2016 16:05
Demare op achterstand?
08-05-2016 16:09
Zie die Tjallingi met een brede grijns op de fiets zitten, haha. Schitterend!! :)
08-05-2016 16:09
Vanaf Arnhem zijn de kans op waaiers nihil neem ik aan?
08-05-2016 16:09
Voor wie is cannondale aan het rijden? Verwachten ze dat navardauskas meekan met kittel?
08-05-2016 16:12
Is weer aangesloten bij het peleleton, mechanische problemen volgens de liveticker van de Giro.
08-05-2016 16:15
@lucas14
Vraag ik me ook af. Hebben geen goeie sprinter in de ploeg. Misschien willen ze gaan voor een late uitval voor Navardauskas. Ik zie geen andere reden.
08-05-2016 16:15
Leuke anecdote op Cyclingnews; Dumoulin is de enige NL renner die zowel de rode trui in de Vuelta als de roze trui in de Giro heeft gedragen....correct?
08-05-2016 16:17
@bartje
Wetend dat de Vuelta nogal wat gegoocheld heeft met de kleur van de leiderstrui, zou dat zo maar kunnen.

Edit: zou Steven het al weten? "Niets in Amsterdam..."
08-05-2016 16:25
Oeioeioei. Ajax heeft het verkloot :')
08-05-2016 16:27
Gaat het een beetje LyndaLid?
08-05-2016 16:28
@redactie: Zouden de off-topic voetbal berichten verwijderd kunnen worden, is irritanter dan dopingpraat!
08-05-2016 16:28
Toch maar snel naar sporza gezapt :(
08-05-2016 16:29
Klojo's van de NOS gaan een beetje juichende voetballers uitzenden tijdens de Giro. Als het nou voetballende voetballers waren, snap ik het nog.
08-05-2016 16:30
Dit bericht is verwijderd
08-05-2016 16:32
Nou, dat Kruijswijk de Giro maar mag winnen nu :)
08-05-2016 16:32
Overigens ligt het peloton achter op het schema 1 minuut per 10 km. Zou het kunnen? :P
08-05-2016 16:33
Kan me best voorstellen dat er wat mensen nu niet op voetbalposts zitten te wachten ;)

Gaan de Tjallo's het nog halen ook nu? Die Berlato doet mini-beurtjes, dus die heeft weer wat in petto.
08-05-2016 16:35
Zojuist mijn smart-tv met 20m kabel alsnog op digitale tv aangesloten #exitNOSonline, #wielrennennotvoetbal.
08-05-2016 16:36
Sütterlin op flinke achterstand, die heeft al wel een Jascha uitgedaan.
08-05-2016 16:37
Is er gevoetbald vandaag dan? Niks van mee gekregen.
08-05-2016 16:37
TiesW
HAhahahahahahahaha
08-05-2016 16:37
Oke, het peloton is nu op gang. Wordt gewoon een massasprint
08-05-2016 16:38
@123poetertjes
+1 Grap van de dag :'D

Om te reageren moet je ingelogd zijn.