Giro 2016: Volg hier de derde etappe
zondag 8 mei 2016 om 12:25 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de derde etappe

Het Giro-circus maakt zich voor de laatste keer op voor een etappe over Nederlands grondgebied. Nijmegen-Arnhem is vandaag de route die afgelegd dient te worden, in totaal over 190 kilometer. Op de Posbank liggen drie, twee en één bergpunt(en). De uitgelezen kans voor Maarten Tjallingii om in zijn achtertuin de blauwe bergtrui te veroveren. Daarnaast is de grote vraag: Sprint Marcel Kittel Tom Dumoulin uit het roze? Onze landgenoot mag in ieder geval vandaag nog rijden in de leiderstrui. Volg op WielerFlits het verloop van de rit.

Om 12.40 uur starten de renners in Nijmegen om tussen 17.00 en 17.25 uur aan te komen in Arnhem. Na de Posbank (na 136 kilometer) maakt het peloton via Velp vaart richting Arnhem, waar twee lokale ronden van veertien kilometer wachten. De slotkilometer kunnen de sprinters dus goed verkennen. Zij zullen zien dat er weinig bochten meer in de ultieme finale zitten. De laatste vijfhonderd meter zijn over een rechte weg van zeven en een halve meter breed.

De NOS begint met haar middagprogrammering om 13.10 uur, maar zal om 14.30 uur pas live overgaan op de livebeelden op NPO1. Sporza is er ook vanaf 14.30 uur live bij op één, terwijl Eurosport vanaf 15.05 uur met de uitzending start op het hoofdkanaal.

Voorbeschouwing etappe Nijmegen-Arnhem (WielerFlits)

T13_Jesolo_alt

Links
Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie etappe 3

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)

Livestream (NOS) – Wordt later toegevoegd

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
194 Reacties
08-05-2016 13:29
Ik heb vandaag gefietst, en de wind is echt zeer stevig. Ik heb echter wel in Noord-Limburg gereden. Wind-in kwam ik nauwelijks harder vooruit dan 20-21 per uur. Als die van de zijkant komt zijn waaiers mogelijk is mijn gevoel. Weet echter niet hoe het met de wind zit omstreeks parcours.
08-05-2016 13:29
Quickstep heeft geen belang bij waaiers met Kittel, TLJ heeft Tjallingi voorop.

Welke andere ploeg nu belang heeft bij waaiers ontgaat me volledig.
08-05-2016 13:33
@Fernandi: ploegen met minder sterke sprinters zoals Trek?
08-05-2016 13:33
Lotto soudal.
08-05-2016 13:37
Al ruim 8 minuten...
08-05-2016 13:39
Ik zit bij Zelhem langs het pacour daar waait het goed
08-05-2016 13:40
Hup Maarten!!!
08-05-2016 13:41
Weinig orginele info hier mitch.......
08-05-2016 13:41
Iedereen die de klimmers van movistar op afstand wil zetten, of ed lichtgewichten chaves en landa. Als ik Nibali was zou ik het wel weten vandaag
08-05-2016 13:43
Waarom zou TLJ er geen belang bij hebben het op de kant te gooien????

Tjallingii mag dan in de kopgroep zitten, maar normaal gesproken wordt het een massasprint..

Mooie kans nu dan toch voor TLJ om concurrenten van Kruijswijk en Hofland te proberen er af te rijden??
Ben het er wel mee eens dat ze er niet al te veel renners voor hebben om het zo ver te krijgen dus zouden ze het met een andere ploeg op een akkoordje moeten gooien
08-05-2016 13:43
Zijn waaiers realistisch? Zijn er voldoende open stukken?
Lotto Soudal heeft er de renners voor
08-05-2016 13:44
Verschil terug naar 7.25
08-05-2016 13:47
Tussen Zutphen en Dieren is het vrij open, vlak langs de Ijssel. Mocht de wind voldoende sterk zijn en goed staan dan moeten ze het daar proberen.
08-05-2016 13:49
@ Wielerfan,

Tjallingi zit ook niet in de kopgroep om een sprint te ontlopen lijkt me.


@ de rest :
Met enkel de verschillen van de proloog voor de GC renners lijkt het me toch echt veel te vroeg in de ronde om met krachten te gaan smijten voor waaiers.
Nizzolo gaat voor de puntentrui, dus die heeft belang bij de tussensprints, Lotto heeft Greipel voor de sprint.
08-05-2016 13:49
Als Tjallingi als 2de boven komt op de Postbank dan mag alleen Berlato niet als 1e boven komen. Elk ander scenario is een 2de plek boven voldoende voor de bergtrui.
08-05-2016 13:49
Lotto Jumbo moet gewoon zorgen dat ze voorin zitten en Roglic helpen (in Engeland deed hij het niet fantastisch)
08-05-2016 13:50
Waaiers zouden fantastisch zijn maar ik denk niet dat de renners zich gaan laten verrassen, daar is het parkoers te simpel voor.
08-05-2016 13:51
Nog 140 Km. 7.46 "
08-05-2016 13:56
Voor waaiers heb je 2 a 3 ploegen nodig. Dat moeten dan ploegen zijn die geen risico lopen een klimmer of sprinter op achterstand te rijden. Per saldo houd je dan erg weinig ploegen over.
08-05-2016 14:00
6:35 inmiddels.
08-05-2016 14:10
Hier in Dieren is er amper wind. Ook al trekt het aan dan nog acht ik de kans op waaiers nihil.
08-05-2016 14:10
Berlato!!
08-05-2016 14:12
5:20 nog maar...
08-05-2016 14:17
Hier aan de finish wappert mijn Italiaanse vlag (waar de uitzending mee geopend werd!) vrolijk mee, maar meer dan een zomerbriesje is het niet.
08-05-2016 14:27
Komt er ook een volgtopic voor het EK mtb in Husqvarna?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.