Giro 2016: Volg hier de derde etappe
zondag 8 mei 2016 om 12:25 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de derde etappe

Het Giro-circus maakt zich voor de laatste keer op voor een etappe over Nederlands grondgebied. Nijmegen-Arnhem is vandaag de route die afgelegd dient te worden, in totaal over 190 kilometer. Op de Posbank liggen drie, twee en één bergpunt(en). De uitgelezen kans voor Maarten Tjallingii om in zijn achtertuin de blauwe bergtrui te veroveren. Daarnaast is de grote vraag: Sprint Marcel Kittel Tom Dumoulin uit het roze? Onze landgenoot mag in ieder geval vandaag nog rijden in de leiderstrui. Volg op WielerFlits het verloop van de rit.

Om 12.40 uur starten de renners in Nijmegen om tussen 17.00 en 17.25 uur aan te komen in Arnhem. Na de Posbank (na 136 kilometer) maakt het peloton via Velp vaart richting Arnhem, waar twee lokale ronden van veertien kilometer wachten. De slotkilometer kunnen de sprinters dus goed verkennen. Zij zullen zien dat er weinig bochten meer in de ultieme finale zitten. De laatste vijfhonderd meter zijn over een rechte weg van zeven en een halve meter breed.

De NOS begint met haar middagprogrammering om 13.10 uur, maar zal om 14.30 uur pas live overgaan op de livebeelden op NPO1. Sporza is er ook vanaf 14.30 uur live bij op één, terwijl Eurosport vanaf 15.05 uur met de uitzending start op het hoofdkanaal.

Voorbeschouwing etappe Nijmegen-Arnhem (WielerFlits)

T13_Jesolo_alt

Links
Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie etappe 3

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)

Livestream (NOS) – Wordt later toegevoegd

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
194 Reacties
08-05-2016 14:28
Soms snap ik dingen echt niet in de koers. Waarom rijdt giant mee om het gat te dichten. Ik zal zorgen dat het gat wel kleiner wordt maar niet helpen helemaal dicht rijden. Denk dat de best geklasseerde op meer dan een minuut staat die voorin rijden. Laat lekker etix het werk het meeste opknappen die hebben meer hun zinnen gezet op een massasprint
08-05-2016 14:29
Tot over twee uur. Hopelijk pakt Tjallingii de punten.
08-05-2016 14:42
Nog ruim 100 km te gaan.
De Tjallingi afscheids tournee duurt nog even. ;-)
08-05-2016 14:44
Hopen dat Hofland vandaag een beter wiel vindt.
08-05-2016 14:45
Fijn als ze even rustig aan rijden, dan kan ik mooi eerst mn clubbie kampioen zien worden! Als dan Tjallingi die trui nog ff pakt en Kittel zonder valpartijen nog eens zijn duivels kan ontbinden ben ik een tevreden man.
08-05-2016 14:46
@tinus1984
Dat snap ik ook niet echt maar schijnbaar hoort dat erbij als je de roze trui in de ploeg hebt. Het zou sneu zijn als we hetzelfde scenario krijgen als gisteren. Dan wordt Kittel als een koning naar de sprint gereden.

Thijs Zonneveld gaf gisteren ook al aan dat het ongelooflijk is dat ploegen zo weinig proberen om de massasprint te ontlopen.

Edit: 1 demarrage en ze waren wederom weg vandaag. Dat is wel wat anders dan de Tour.
08-05-2016 14:46
Net een interview met Hofland op de NOS. Dat getuigt al van meer overtuiging van zichzelf dan gisteren. Hij kijkt toch wel naar een overwinning.
08-05-2016 14:49
Lelijke valpartij van de AG2R mannen met Peraud. Tevens eerste uitvaller.
08-05-2016 14:49
Peraud de eerste uitvaller?
08-05-2016 14:50
Peraud... Viel hard op z'n arm, ook bloed in het gezicht. Hij stapt de ambulance in.
08-05-2016 14:53
Agh nee dat is wel heel erg triest.. Dit was het laatste doel uit zijn carrière, anderhalf jaar niet goed geweest en eindelijk weer wat vorm getoond. Krijg je dit :(
08-05-2016 14:54
@teamNL

In de Tour mogen ze in de eerste week ook vaak snel wegrijden, het heeft ook weinig zin om in zulke etappes 80 kilometer te vechten om in de ontsnapping te zitten.
08-05-2016 14:55
Eerst viel een andere renner van ag2r. Daar viel hij overheen
08-05-2016 14:58
De hele ploeg lag ongeveer op de grond
08-05-2016 15:09
Nog een keertje, hoe verwachten jullie dat de top-3 er uit ziet als deze kopgroep van 4 vooruit blijft?
08-05-2016 15:09
Wat een schande begint die Schotte te worden. Alleen maar bezig met een slechte pr-show.

Het pijnlijke is dat De Cauwer wordt meegezogen in dat flauwe gedoe van Schotte. Ik merk gewoon dat ik vaak naar de NOS en ES zap. Normaal doe ik dat nooit.
08-05-2016 15:14
+1 Purito, het commentaar bij sporza is er de laatste tijd op achteruitgegaan, en Maarten en Herbert zijn op zn tijd best grappig om naar te luisteren.
08-05-2016 15:16
@Purito
Wat zegt hij allemaal dan? Ben naar de NOS aan het kijken.
08-05-2016 15:16
weet iemand de hele uitslag van de tussensprint van net?
08-05-2016 15:17
-1000 voor Maarten en Herbert, maar helaas ook -10 voor Schotte. Die is al tijden het spoor bijster..
08-05-2016 15:18
@RaketVuist
Het raam open laten in de commentaarcabine, om een of ander fanfarebandje te laten horen aan de kijkers. En ondertussen niet naar het scherm kijken en dus niet weten wie de tussensprint won.

Dat soort kinderachtige fratsen. Als je Sierd de Vos bent, kan dat. En dan kan ik er om lachen ook. Maar niet als je Renaat Schotte bent en je doet het op verkeerde momenten.
08-05-2016 15:19
In Borculo moeten uitvallen, dat wens je niemand toe.
08-05-2016 15:22
Ik vermaak me prima met Ducrot en Dijkstra.
08-05-2016 15:23
Dat waren nog eens tijden in de Giro. Niets etappes inkorten als het een beetje koud is.
Toen wielrenners nog echte mannen waren.
08-05-2016 15:24
@Purito
Waarschijnlijk een poging om zich te onderscheiden van zijn collegae of zoiets. Commentatoren moeten zich gewoon bezig houden met de koers idd.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.