Giro 2016: Volg hier de derde etappe
zondag 8 mei 2016 om 12:25 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de derde etappe

Het Giro-circus maakt zich voor de laatste keer op voor een etappe over Nederlands grondgebied. Nijmegen-Arnhem is vandaag de route die afgelegd dient te worden, in totaal over 190 kilometer. Op de Posbank liggen drie, twee en één bergpunt(en). De uitgelezen kans voor Maarten Tjallingii om in zijn achtertuin de blauwe bergtrui te veroveren. Daarnaast is de grote vraag: Sprint Marcel Kittel Tom Dumoulin uit het roze? Onze landgenoot mag in ieder geval vandaag nog rijden in de leiderstrui. Volg op WielerFlits het verloop van de rit.

Om 12.40 uur starten de renners in Nijmegen om tussen 17.00 en 17.25 uur aan te komen in Arnhem. Na de Posbank (na 136 kilometer) maakt het peloton via Velp vaart richting Arnhem, waar twee lokale ronden van veertien kilometer wachten. De slotkilometer kunnen de sprinters dus goed verkennen. Zij zullen zien dat er weinig bochten meer in de ultieme finale zitten. De laatste vijfhonderd meter zijn over een rechte weg van zeven en een halve meter breed.

De NOS begint met haar middagprogrammering om 13.10 uur, maar zal om 14.30 uur pas live overgaan op de livebeelden op NPO1. Sporza is er ook vanaf 14.30 uur live bij op één, terwijl Eurosport vanaf 15.05 uur met de uitzending start op het hoofdkanaal.

Voorbeschouwing etappe Nijmegen-Arnhem (WielerFlits)

T13_Jesolo_alt

Links
Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie etappe 3

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)

Livestream (NOS) – Wordt later toegevoegd

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
194 Reacties
1 6 7 8
08-05-2016 16:58
Jammer maar hij gaat het niet halen
08-05-2016 16:59
Go Moreno
08-05-2016 16:59
Chaotische etappe zeg. Wat een kutdag
08-05-2016 16:59
Jungels doet wel een behoorlijke aflossing
08-05-2016 17:02
HOfland moet naar voren
08-05-2016 17:02
Hofland laat zich insluiten, veel te vber zit die
08-05-2016 17:03
HOfland weer van te ver. Jammer. Dan zit je ook helemaal ingesloten
08-05-2016 17:03
Hofland laat zich wel ongelofelijk makkelijk wegdrukken hoor, die moet het echt hebben van een klein groepje...
08-05-2016 17:03
Hofland kwam er niet uit, jammer. Benieuwd wat de schade is in het AK.
08-05-2016 17:04
Kittel weer met gemak
08-05-2016 17:04
Sprint uit het boekje, prachtig.

Jammer dat Tom de trui verliest, als hij hem voor Turijn ergens maar weer terug krijgt :p
08-05-2016 17:04
Rijd Tjallingii nu maandag in de rode of blauwe trui. Want hij staat in het puntenklassement nu tweede...
08-05-2016 17:05
Hofland pakte weer niet het wiel van zijn teamgenoot, Enrico wilde hem naar voren rijden blijft jij rechts achter die lui van lotto soudal hangen. Heel vreemd weer
08-05-2016 17:05
Dinsdag he speedy mark
08-05-2016 17:06
Zo zonde voor Hofland. Hij geeft zichzelf niet de kans om al zijn kracht in die sprint te gooien.
08-05-2016 17:07
Je hebt gelijk Rik... Zelfde vraag maar dan voor dinsdag :)
08-05-2016 17:08
Haha, geen idee maar denk blauwe. Hij heeft daar immers vol voor gereden, hij zou nu niet eens de rode aan willen haha
08-05-2016 17:10
Hij is ook leider in de blauwe, niet in de rode.
08-05-2016 17:11
Roglic maar voor overwinningen in het hooggebergte
1 6 7 8

Om te reageren moet je ingelogd zijn.