Giro 2015: Volg hier de zevende etappe
vrijdag 15 mei 2015 om 10:15 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de zevende etappe

Het peloton in de Giro d’Italia krijgt vandaag een zware klus te verwerken. De zevende etappe in de Italiaanse ronde is met 264 kilometer de langste van allemaal. Met name Alberto Contador zal geen fijne dag beleven, na zijn val van een dag eerder.

264 kilometer, waarvan met name de laatste vijftig getooid zijn met het nodige reliëf. Er staat slechts één beklimming van naam op het programma, in de vorm van de Monterotondo, maar in de slotfase gaat het meermalen op en af, voordat de renners moeten klimmen naar de finish in Fiuggi.

T15_MadonnaDC_2_alt

De uitzending op Sporza begint om 14:40 uur, terwijl men op Eurosport moet wachten tot 16:00 uur, alvorens de Giro er te zien zal zijn. De renners worden rond 17:00 uur aan de finish verwacht.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits
Deelnemerslijst
Routeschema

Liveticker (Sporza)
Liveticker (NuSport)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
202 Reacties
15-05-2015 11:12
@ Stoempert: +1
15-05-2015 11:16
#giro Front group at this moment: Bandiera, Boem, Mihaylov and Negri. 3'18" gap.
15-05-2015 11:16
mbt de TV uitzending: Volgens de Sporza site begint de uitzending vandaag toch pas om 14.40uur.
15-05-2015 11:21
Ja Boem! Mijn adpoptierennert! Komaan jong
15-05-2015 11:22
Vier vluchters, dat wordt dus gewoon een heuvelsprintje vandaag.
15-05-2015 11:22
@spruch
Haha hilarisch. Tot wanneer mogen ze niet doortrekken dan? Als Contador dit weekend nog last heeft ook niet? En als dat volgende week nog zo is ook niet? Sport is gebruik maken van je eigen kracht en de zwakke punten van je tegenstander. Als Contador dat vervelend vindt of te veel last heeft dan pakt ie toch lekker het vliegtuig naar huis?
15-05-2015 11:26
"Wielrennen imiteert het leven zoals het zou zijn zonder de corrumperende invloed van de beschaving. Als je een vijand op de grond ziet liggen, wat is dan je meest natuurlijke reactie? Hem op de been helpen. Bij wielrennen schop je hem dood." - TK
15-05-2015 11:27
@escapados
Inderdaad 4 is te weinig. Had toch gehoopt op een groepje van 8-10.
15-05-2015 11:31
Hoe is de puntenverdeling bij de tussensprints, zoals bij een vlakke etappe?
15-05-2015 11:40
Ik sluit me helemaal aan bij de woorden van Krypton en Abdoe. Laten we gewoon gaan koersen en de solidariteit bewaren voor de afterparty in Milaan.
15-05-2015 11:46
Bah wat een prut kopgroep. Laten we hopen dat ze bijtijds gegrepen worden zodat er nog gekoerst kan worden voor de ritoverwinning.
15-05-2015 11:47
@Abdoe
Aan dat citaat uit "De Renner" moest ik vanochtend ook al denken.
15-05-2015 11:48
@iedereen die Spruch aanvalt: Natuurlijk hoeft niemand te wachten omdat Contador beschadigd is. Dat is echter iets anders dan juist rijden, omdat hij beschadigd is.
Iets wat ik overigens volkomen begrijp, en waarschijnlijk ook zou doen. Maar heel netjes is het niet natuurlijk.
15-05-2015 11:50
voorlopig doet het peloton niets #wandeletappe
15-05-2015 11:51
Echt onbegrijpelijk dat ze er zo'n lange etappe ingooien, waarom is 50 kilometer minder niet mooi genoeg? Dan krijg je een veel leukere koers
15-05-2015 11:52
Al 10 minuten voor de vluchters. Was te verwachten.
15-05-2015 11:53
@Spruch dat is niet onsportief. Dat is topsport.
15-05-2015 11:56
@rolei
Tja, dat was van tevoren al zo gepland. Dat kunnen ze niet zo maar even aanpassen omdat Contador 'au' heeft.
15-05-2015 12:01
@rolei
Een beetje variatie zorgt voor weer andere renners die kans maken, er zitten ook etappes van 135 km bij. (zul je zien dat Matthews alsnog wint)
15-05-2015 12:02
Contador is net al even langs geweest bij de mannen van Astana, ben benieuwd of er een soort niet-aanvals verdrag is getekend... Ik hoop van niet, koers is koers.
15-05-2015 12:02
Misschien heeft Bertje wel tot het eind van de Giro last van zijn schouder.

Dus dan maar de koers neutraliseren tot Milaan.
Het is geen tour tochtje.
15-05-2015 12:03
@xistnc: die opmerking zei ik niet omdat Contador geblesseerd is, maar in het algemeen. Ik ben geen groot Contadorfan, maar ik zie graag een wat open koers en dat gaat vandaag niet gebeuren
15-05-2015 12:03
"Sportief" rijmt niet voor niets op "Recreatief". Het is een concept verzonnen door mensen die altijd verloren en toch plezier in het spelletje willen houden. Allemaal prima en lovenswaardig, maar slechts pure bonus in een context waar het simpelweg om winnen draait.
15-05-2015 12:07
Haha dat is een goeie!
“Sportief” rijmt niet voor niets op “Recreatief”
Ik kijk / lees over een uur of wat wel weer verder, er valt weinig te missen vandaag.
15-05-2015 12:12
"Kom op jongens, bij de groep blijven.... even op mekaar wachten! Aru! Nu terugkomen verdorie, Tossato en Petacchi houden het niet meer bij! Heeft iemand Ishibashi gezien? Even op hem wachten mannen."

Om te reageren moet je ingelogd zijn.