Giro 2015: Volg hier de zevende etappe
vrijdag 15 mei 2015 om 10:15 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de zevende etappe

Het peloton in de Giro d’Italia krijgt vandaag een zware klus te verwerken. De zevende etappe in de Italiaanse ronde is met 264 kilometer de langste van allemaal. Met name Alberto Contador zal geen fijne dag beleven, na zijn val van een dag eerder.

264 kilometer, waarvan met name de laatste vijftig getooid zijn met het nodige reliëf. Er staat slechts één beklimming van naam op het programma, in de vorm van de Monterotondo, maar in de slotfase gaat het meermalen op en af, voordat de renners moeten klimmen naar de finish in Fiuggi.

T15_MadonnaDC_2_alt

De uitzending op Sporza begint om 14:40 uur, terwijl men op Eurosport moet wachten tot 16:00 uur, alvorens de Giro er te zien zal zijn. De renners worden rond 17:00 uur aan de finish verwacht.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits
Deelnemerslijst
Routeschema

Liveticker (Sporza)
Liveticker (NuSport)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
202 Reacties
15-05-2015 15:45
Vrij naar ons aller Mart Smeets: de Giro wacht op niemand...
15-05-2015 15:47
Tot nu toe heeft Astana op iedere molshoop de gashendel opengetrokken, dus als ze dat vandaag ook doen, hoeft dat niets met Contador te maken te hebben.
15-05-2015 15:47
Is het eigenlijk te zwaar voor Hofland?
15-05-2015 15:52
@Hoofdisvrij veel zal afhangen hoe het peloton over dat laatste klimmetje zal gaan... in principe is dit parcours denk ik net iets te zwaar voor hem
15-05-2015 15:55
Haha... Mooi verhaal over het BK en de slechte Belgische wegen. Elke keer verbaas ik mij er weer over als ik de grens oversteek dat het wegdek weldra direct rampzalig is.
15-05-2015 15:56
Off: Pozzovivo wil naar de Tour. Dat zou de eerste keer zijn!
15-05-2015 16:00
Bertje was aan het dansen!
15-05-2015 16:03
@Bert

Serieus??? :D
15-05-2015 16:05
Hebben ze de bomen langs de weg wel al gekapt voor deze koers? Straks moet er een auto uitwijken voor een boom die te dicht tegen de weg staat waardoor hij een wielrenner aanrijdt. Of straks springt er een boom niet aan de kant als een wielrenner de bocht uit vliegt, de berm in. Het wordt tijd dat de UCI eens aan de belangen van de wielrenners gaat denken in plaats van aan de bomen.
15-05-2015 16:05
@hoofdisvrij
Klopt, onze wegen zijn verschrikkelijk... Er zijn hier stukken uit de omgeving waar ik met de fiets zelden kom, omdat het er vreselijk is om te rijden
15-05-2015 16:21
Hoe laat wordt de finish nu ongeveer verwacht?
15-05-2015 16:22
zo even lekker gratis reclame voor PCS... Stephan zal er blij mee zijn ;)
15-05-2015 16:23
waarom rijden ze zoo langzaam :( ik moet om kwart voor 6 naar mijn werk en net nu besluiten ze om geen koers te maken maar rustig met 34 km/h naar huis te rijden. dit tempo had ik zelfs kunnen volgen.
15-05-2015 16:24
@Bram

Yo Bram, wat voor werk doe je?
15-05-2015 16:26
@bram de wielerkenner de wind staat vol op de kop dus dat heeft invloed op de snelheid
15-05-2015 16:26
Wind tegen, rit veeeeeeeel te lang. Leuk bij klassiekers maar in rondes maken ze daar regelmatig (en terecht) een sloom gedoe van.
15-05-2015 16:29
afwassen in een restaurant haha dus ik zet wel de radio aan ofzo doen ze nog ergens live verslag?
15-05-2015 16:32
Spruch > Erecodes vind ik an sich onzin maar ik kan je gedachtengang wel enigszins volgen.

Er zit natuurlijk een behoorlijk verschil tussen express aanvallen omdat eenander gekwetst is tov gebruik maken van de mogelijkheden die je onderweg (regen, wind, hellende vlakken etc) tegenkomt. De anderen hoeven Contador niet na trappen maar ook zeker niet hun koersgedrag 'sportief' aan te passen hierop. Contador heeft er vooral mazzel mee dat de rit vandaag zich er niet echt voor leent om er gekkenwerk van te maken.
15-05-2015 16:35
Bij Sporza gaan ze er trouwens wel echt van uit dat de sprinters hier nog wel kans gaan hebben. Betwijfel dat zelf, hoop van niet in ieder geval.
15-05-2015 16:36
Hallo allemaal, ben er weer!
@RV helemaal gelijk, vallen is helaas een deel van het wielrennen.
15-05-2015 16:38
@Bram

Haha, ook ík heb dat in het verleden gedaan. Weet nog wel dat ik mijn baas had gebeld of ik een uurtje later mocht komen vanwege het WK Wielrennen toen.
15-05-2015 16:39
Dit bericht is verwijderd
15-05-2015 16:43
Dit bericht is verwijderd
15-05-2015 16:43
Hahaha @klootje. Contador ziet er redelijk oké uit. Matthews net bij de dokter.
15-05-2015 16:44
Unicum, ze zoeken het maar uit vandaag. Ik ga de etappe niet afkijken, dit is de boring rit waarvan je later wenst hem niet gezien te hebben en ik was er di en wo helemaal bij. Zo nu en dan moet je een gokje nemen en gewoon lekker een biertje drinken.

Ik hoop voor jullie dat ze er nog wat van maken zo rond 18:30.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.