Giro 2015: Volg hier de zevende etappe
vrijdag 15 mei 2015 om 10:15 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de zevende etappe

Het peloton in de Giro d’Italia krijgt vandaag een zware klus te verwerken. De zevende etappe in de Italiaanse ronde is met 264 kilometer de langste van allemaal. Met name Alberto Contador zal geen fijne dag beleven, na zijn val van een dag eerder.

264 kilometer, waarvan met name de laatste vijftig getooid zijn met het nodige reliëf. Er staat slechts één beklimming van naam op het programma, in de vorm van de Monterotondo, maar in de slotfase gaat het meermalen op en af, voordat de renners moeten klimmen naar de finish in Fiuggi.

T15_MadonnaDC_2_alt

De uitzending op Sporza begint om 14:40 uur, terwijl men op Eurosport moet wachten tot 16:00 uur, alvorens de Giro er te zien zal zijn. De renners worden rond 17:00 uur aan de finish verwacht.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits
Deelnemerslijst
Routeschema

Liveticker (Sporza)
Liveticker (NuSport)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
202 Reacties
1 2 3 9
15-05-2015 10:27
En we zijn al onderweg!
15-05-2015 10:34
Hopelijk zijn Astana en Sky niet zo onsportief om het vandaag op hard koersen te zetten om Contador eraf te rijden. Dat zou echt misselijkmakend zijn. Ik ben geen echte fan van Contador, maar ik hoop van harte dat hij deze Giro pakt.
15-05-2015 10:35
@spruch + 1
15-05-2015 10:37
Hoezo is dat onsportief?
15-05-2015 10:40
dit is er eentje voor Gilbert!
15-05-2015 10:45
...
15-05-2015 10:46
@Spruch
Ik ben heel benieuwd of ze het aandurven. Als je Aru een beetje ziet rondrijden deze dagen, zou hij zomaar een bommetje kunnen gooien in de finale.
15-05-2015 10:47
Ik ben pro-Contador. Maar als ik het bij Astana voor het zeggen had, zouden ze de laatste 50 km volle bak moeten gaan. En eigenlijk hoop ik ook dat het gebeurt. Maar dan hoop ik ook dat contador kan herstellen en in de 3de week alsnog gaat toeslaan. Krijgen we in ieder geval een hoop spektakel te zien.
15-05-2015 10:49
@AZH
Als je dat niet snapt, dan heeft het ook weinig zin om het uit te leggen. Niemand zou toch moeten willen winnen omdat een ander hard is gevallen? Dan ga je ook niet profiteren van een val de dag daarna. Als je een beetje lef in je donder hebt, dan wacht je met aanvallen op een moment waarop je anders ook zou hebben aangevallen.
15-05-2015 10:50
Laatste 50km? Astana moet er naar streven dat Contador bij elke Tinkoff-ploegauto, die hij langs het parkoers tegenkomt, af zou willen stappen. Daar kunnen ze niet vroeg genoeg mee beginnen. Koers!

@Spruch
Maar gister is gister, vandaag is vandaag. Vandaag willen ze niet winnen omdat Contador gisteren gevallen is, maar omdat hij vandaag niet hard genoeg kan fietsen.
15-05-2015 10:51
Bardiani CSF moet vandaag wat laten zien met Fiuggi als sponsor
15-05-2015 10:52
Je kan toch nier mer iedere zieke of gevallen tegenstander rekening houden? Dan wordt het iedere etappe en groupe naar de finish rijden.
15-05-2015 10:52
"Contador liet zelf weten dat zijn schouder beschermd is en hij verwacht dat het een zware dag zal worden."
15-05-2015 10:52
@Spruch, op zich ben ik het met je eens, aan de andere kant zien we ook dat ploegen sowieso al volle bak rijden deze week. Dus waarom vandaag niet?
15-05-2015 10:55
Dat wordt sowieso oorlog vandaag, parcours, renners en omstandigheden(Contador) lenen zich ervoor.
15-05-2015 10:57
Het wordt voor de vluchters vandaag dus Slagter en Kruijswijk moet goed opletten en meezitten in de goeie vlucht
15-05-2015 10:57
Ik zou het niet onsportief vinden als Astana nu wat zou proberen. Ik denk dat Aru vandaag sowieso wel zou aanvallen of Contador nu was gevallen of niet. Contador ziet het roze nu als een last voor Aru is het een kleine prijs..
15-05-2015 10:59
Ik verwacht Daniel Martin eigenlijk wel vandaag, die kan ook mooi profiteren van de situatie.
15-05-2015 11:00
Typisch profiel voor een mooie lange vlucht met een kopgroep van 15-20 man. Hopelijk zit Slagter mee vandaag.
15-05-2015 11:01
Alleen jammer dat Martin niet meedoet
15-05-2015 11:03
Op de koffie bedoel ik natuurlijk, we hebben taart in huis vandaar.
15-05-2015 11:04
@Spruch: vanaf welke etappe zou er dan wel weer gekoerst mogen worden? Ga ik dan wel weer verder met het volgen van de giro.
15-05-2015 11:04
Marycz en Zilioli hebben een half minuutje op het peloton, volgens de liveticker. We gaan toch niet een hele dag met twee leiders op had, mag ik hopen?

Volgens Sporza zat Sabatini er ook bij, maar zijn ze alweer ingelopen door het peloton.
15-05-2015 11:06
Ze zijn al weer gegrepen.
15-05-2015 11:06
Dus Astana moet wachten tot de schouder van Bertje volledig genezen is??
Vallen hoort bij de koers, in topsport moet je geen medelijden hebben met je tegenstanders.
Hij wachtte zelf ook niet op Andy.
1 2 3 9

Om te reageren moet je ingelogd zijn.