Giro 2015: Volg hier de zestiende etappe
dinsdag 26 mei 2015 om 11:40 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de zestiende etappe

Vandaag gaat de Giro d’Italia de slotweek in. En het begint gelijk met een loodzware etappe met vijf bergen. Het toppunt van de rit ligt op 35 kilometer van het einde, wanneer het hoogste punt van de Mortirolo bereikt wordt. Gaan de klassementsrenners op deze mythische berg (12,8 kilometer aan 10,9%) al oorlog maken?

Naast de Mortirolo staan ook de Campo Carlo Magno, de Passo del Tonnale en tweemaal de beklimming naar Aprica op het programma in de 177 kilometer lange rit. Bespreek hier het verloop.

De wedstrijd wordt om vijf voor twaalf op gang geschoten. De aankomst wordt verwacht tussen tien voor vijf en tien over half zes. Sporza zendt de koers vanaf half twee uit op éénEurosport begint om kwart over twee met de uitzending.

T15_MadonnaDC_2_alt
Links:
Voorbeschouwing
Informatie parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Nusport)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
1014 Reacties
1 3 4 5 6 7 41
26-05-2015 13:23
Waarom is iedereen zo bang voor die Hesjedal en Kruijswijk zijn ene plekkie extra. Wat Hesjedal ook doet vandaag, als Kruijswijk de beteren weer volgt op de Mortirolo zal hij ongetwijfeld weer wat plekken stijgen. Overigens lijkt mij een coupe van Astana op de Mortirolo niet onlogisch om vervolgens in de afdaling wellicht Contador te verrassen? Dat zou sowieso betekenen dat de kopgroep geen schijn van kans heeft... ;)
26-05-2015 13:24
Kan bijna niet anders dan dat ze gaan koersen op de Mortirolo.
26-05-2015 13:25
Over iedereen die inzit over Hesjedal in de kopgroep: Het is niet zo heel erg of Kruijsie 12 of 13 wordt, of 8 of 9de, of tillen jullie daar zo zwaar aan? Hij heeft deze Giro gewoon mooie dingen laten zien!

Overigens hebben een aantal man in de kopgroep het al vrij zwaar. Zardini en Hesjedal iig stertk!
26-05-2015 13:27
Pellizotti was een week geleden nog mijn dark horse voor de bergtrui, volgens mij is die ambitie er nog steeds.
26-05-2015 13:27
Laat die Hesjedal lekker fietsen inderdaad, als we ons druk gaan maken om de mannen die rond Kruijswijk in het klassement staan is het einde zoek.
26-05-2015 13:27
Astana is helemaal ingericht en geprepareerd om vooral bergop schade aan te richten, die gaan wel wat proberen op de Mortirolo. Of het dan verstandig is om nu al krachten te verspelen zoals Hesjedal doet of een beetje verscholen mee omhoog te rijden (Kruijswijk), ik durf het niet te zeggen. Het maakt de rit alleen maar spannender. Wel is het zo dat als de Lindeman en Keizer op de top van de Aprica er nog bij zitten, zij in de aanloop naar de Mortirolo wellicht nog wat kunnen doen, mocht het nodig zijn. We ll see...
26-05-2015 13:28
[i] Edit redactie: Discussie over commentaar voeren jullie maar op het forum[/i]
26-05-2015 13:29
@bram
zie bovenstaande tekst
26-05-2015 13:29
Iedereen wist toch dat Hesjedal zou gaan aanvallen vandaag? Zie het PTS topic, zie de voorbeschouwing, zie de voorbeschouwing op andere websites. Prima dat Kruijswijk zich niet laat verleiden, spaar je krachten maar. Hesjedal kan het best uithouden tot het einde, hem kennende, maar met minuten verschil wint ie sowieso niet.
26-05-2015 13:29
Inderdaad Wheely, dan krijgen we weer dat irritante "ik verdedig mijn 14de plaats gedoe" wat elk jaar in de Tour de France al gebeurt :)
26-05-2015 13:29
Favorietengroep nog zijn 80 man sterk
26-05-2015 13:29
Grappig, die Landa fietst echt op z'n Jan Boerenfluitjes, shirtje open, lachen.
Kopje thee erbij Mikel?
26-05-2015 13:31
zeg bram, commentaar over commentaar is een ander topic voor hoor.
26-05-2015 13:32
Dus toch eerst tennis op sporza? Grr..
26-05-2015 13:35
mentsjov jij kijkt belgie 2 denk ik ik heb gewoon de giro
26-05-2015 13:35
mentsjov hoe kom je daarbij?
26-05-2015 13:35
Ik maak me geen zorgen over Hesjedal. Ik ben alleen benieuwd wat vandaag de slimste tactiek is voor renners zoals Kruijswijk en hem. Voor beiden is wat te zeggen, het hangt af van Saxxo en Astana of de koplopers voor de winst gaan vandaag.
26-05-2015 13:35
Ja op belgie 2 is tennis. Belgie 1 is Giro.
26-05-2015 13:36
Ik zat fanatiek belgië 2 te kijken ja haha! Mijn excuses voor de verwarring
26-05-2015 13:38
Clarke kan zo dat jasje weer uitdoen.
26-05-2015 13:38
Waar is die Clarke toch mee bezig? Aprica is nog ver mien jong!
26-05-2015 13:39
Woohw Kruijswijk nog 3 knechten in het peloton toch best sterk als je weet dat Benett ontbreekt en er eigenlijk renners mee rijden die meer voor het klassieke werk zijn.
26-05-2015 13:40
Waarom heeft Armee nummer 101?
26-05-2015 13:41
Omdat VDB het nummer 100 heeft. WW weet je wel
26-05-2015 13:41
@52: Clarke is al ruim een half uur een jasje aan het uitdoen.
@Mollemarijden: mag ook een wel een keer, daarnaast zijn de renners net 1,5 uur onderweg. Tot aan de voet van de Mortirolo mag je dat ook wel verwachten, daarna is het alle hens aan dek op deze monsterlijke beklimming.
1 3 4 5 6 7 41

Om te reageren moet je ingelogd zijn.