Giro 2015: Volg hier de zestiende etappe
dinsdag 26 mei 2015 om 11:40 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de zestiende etappe

Vandaag gaat de Giro d’Italia de slotweek in. En het begint gelijk met een loodzware etappe met vijf bergen. Het toppunt van de rit ligt op 35 kilometer van het einde, wanneer het hoogste punt van de Mortirolo bereikt wordt. Gaan de klassementsrenners op deze mythische berg (12,8 kilometer aan 10,9%) al oorlog maken?

Naast de Mortirolo staan ook de Campo Carlo Magno, de Passo del Tonnale en tweemaal de beklimming naar Aprica op het programma in de 177 kilometer lange rit. Bespreek hier het verloop.

De wedstrijd wordt om vijf voor twaalf op gang geschoten. De aankomst wordt verwacht tussen tien voor vijf en tien over half zes. Sporza zendt de koers vanaf half twee uit op éénEurosport begint om kwart over twee met de uitzending.

T15_MadonnaDC_2_alt
Links:
Voorbeschouwing
Informatie parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Nusport)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
1014 Reacties
26-05-2015 12:39
Reichenbach is afgestapt
26-05-2015 12:40
Beste Chasinque,
Ik waardeer je enthousiasme, maar wellicht nog wat te voorbarig. Niettemin is het bijzonder veelbelovend wat Kruijswijk laat zien en inderdaad is het bemoedigend om te zien hoe hij lijkt recupereren tijdens zo'n ronde. Dat hij talent in z'n donder had, wisten we al wat langer en dat TLJ hem een fraai contract moet aanbieden is ook wel duidelijk.

Waar zijn grens ligt is niet te zeggen. Ligt nog wel ver achter op mannen als Aru, Landa en anderen. Maar straks blijkt hij op z'n 30e nog wel podium te kunnen rijden in een grote ronde, of hij blijft op het niveau van Ten Dam. Kelderman blijft nog wel het grootste talent.
26-05-2015 12:40
@RV: +1
26-05-2015 12:41
Weet iemand ook de tijdslimiet?
26-05-2015 12:41
[i] Edit redactie: Discussie over commentaar voeren jullie maar op het forum[/i]
26-05-2015 12:43
[i] Edit redactie: Discussie over commentaar voeren jullie maar op het forum[/i]
26-05-2015 12:43
Betancur eerste boven op de Campo Carlo Magno voor Pellizotti en Intxausti.

Betancur traag maar gestaag toch weer aan de betere hand en nu 2de in het bergklassement.
26-05-2015 12:43
Cat.2 Campo Carlo Magno 13.3 km
1 C. Betancur AG2R 15
2 F. Pellizotti Androni Giocatt. 8
3 B. Intxausti Movistar 6
4 E. Zardini Bardiani Valvole 4
5 R. Hesjedal Cannondale 2
26-05-2015 12:45
[i] Edit redactie: Discussie over commentaar voeren jullie maar op het forum. Houd het ontopic a.u.b.[/i]
26-05-2015 12:45
Bergklassement gaat dus tussen Intxausti, Betancur en Landa. Die laatste kan je niet uitvlakken omdat de laatste twee bergritten de punten pas in de finale liggen. Eigenlijk wordt het pas beslist op de Cima Coppi denk ik
26-05-2015 12:45
Reichenbach heeft opgegeven
26-05-2015 12:45
[i] Edit redactie: Discussie over commentaar voeren jullie maar op het forum[/i]
26-05-2015 12:46
[i] Edit redactie: Discussie over commentaar voeren jullie maar op het forum[/i]
26-05-2015 12:46
[i] Edit redactie: Discussie over commentaar voeren jullie maar op het forum[/i]
26-05-2015 12:47
[i] Edit redactie: Discussie over commentaar voeren jullie maar op het forum[/i]
26-05-2015 12:48
@Redactie
Mooi dat jullie het profiel in het volg-topic hebben gezet ;)
26-05-2015 12:50
Ik ben al lang blij dat Kruijswijk eindelijk weer zijn niveau van 2011 laat zien. Ook ik had hem na de eerste week afgeserveerd als kopman maar ik heb diep respect hoe hij zich herpakt heeft en zijn manier van koersen.
Dan blijft het jammer hoe matig hij hier ondersteund wordt. Als je als ploeg met een uitgesproken kopman voor de top 10 van start gaat moet je ook voor ondersteuning zorgen. Die acht minuten die hij aan zijn broek kreeg waren vooral te danken aan het feit dat hij volledig geïsoleerd zat.
26-05-2015 12:50
[i] Edit redactie: Discussie over commentaar voeren jullie maar op het forum[/i]
26-05-2015 12:53
[i] Edit redactie: Discussie over commentaar voeren jullie maar op het forum[/i]
26-05-2015 12:56
[i] Edit redactie: Discussie over commentaar voeren jullie maar op het forum[/i]
26-05-2015 12:59
Hoe laat zullen ze ongeveer aan de mortirolo beginnen?
26-05-2015 13:00
[i] Edit redactie: Discussie over commentaar voeren jullie maar op het forum[/i]
26-05-2015 13:00
Jammer gat Kruijswijk Goos niet erbij heeft. Zou gemakkelijk bij hem kunnen blijven tot de Mortirlo zeker.
Hopelijk kunnen Bert Jan en Keijzer dat nu doen!
26-05-2015 13:01
@deux-vitesse: niet veel later dan half 4 gok ik
26-05-2015 13:01
Zardini, Niemiec, Bookwalter, Pellizotti, Fernandez, Felline, De la Cruz hebben 20 seconden.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.