Giro 2015: Volg hier de zestiende etappe
dinsdag 26 mei 2015 om 11:40 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de zestiende etappe

Vandaag gaat de Giro d’Italia de slotweek in. En het begint gelijk met een loodzware etappe met vijf bergen. Het toppunt van de rit ligt op 35 kilometer van het einde, wanneer het hoogste punt van de Mortirolo bereikt wordt. Gaan de klassementsrenners op deze mythische berg (12,8 kilometer aan 10,9%) al oorlog maken?

Naast de Mortirolo staan ook de Campo Carlo Magno, de Passo del Tonnale en tweemaal de beklimming naar Aprica op het programma in de 177 kilometer lange rit. Bespreek hier het verloop.

De wedstrijd wordt om vijf voor twaalf op gang geschoten. De aankomst wordt verwacht tussen tien voor vijf en tien over half zes. Sporza zendt de koers vanaf half twee uit op éénEurosport begint om kwart over twee met de uitzending.

T15_MadonnaDC_2_alt
Links:
Voorbeschouwing
Informatie parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Nusport)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
1014 Reacties
26-05-2015 13:02
Wedstrijd gemiddelde van het eerste uur : 34,8 km/h
Ze liggen dan ook op het snelste wedstrijdgemiddelde.
26-05-2015 13:05
Komt er al iets weg?
26-05-2015 13:05
Voor alle mensen die watertanden van niet up to date, maar optisch mooie Amgen-tour´achtige trackers:
[url]http://media.sbs.com.au/cyclingcentral/girotracker/[/url]
26-05-2015 13:08
@RV
Ja een mannetje of 7 hebben een minuut voorsprong
26-05-2015 13:08
km 41 kopgroep 9 man - Pellizotti-Zardini-Bookwalter-Delacruz-Niemec-Fernandez-Felline-Hesjedal-Mihaylov > 39" Armee pel 1'08"
26-05-2015 13:09
http://www.raisport.rai.it/dl/raiSport/dirette/ContentItem-6f6877b4-4dcc-4f4d-8825-eb1d47448eed.html

En we zijn live. In het begin af en toe maar livebeelden, maar voornamelijk voorbeschouwingen met oud renners.
26-05-2015 13:09
Hesjedal en Mihaylov ook in de aanval
26-05-2015 13:10
Die Hesjedal weer mee. Die kan wel eens voor de overwinning gaan vandaag. Hopen dat Astana weer gaat beesten :)
26-05-2015 13:10
Redactie is lekker aan het strepen. Ijverig dagje?

On topic: Bedenk wel, helft van de lol van een volg topic zijn de multipele zijweggetjes die genomen en besproken kunnen worden.
26-05-2015 13:10
Mmm, Hesjedal, dat is niet echt lekker voor Kruijswijk
26-05-2015 13:11
Neem toch aan dat ze Hesjedal niet te veel ruimte gaan geven. Genoeg ploegen die er belang bij hebben posities in het AK te verdedigen.
26-05-2015 13:11
Hesjedal voor de etappe dan maar.
26-05-2015 13:12
Vooraan geen echte protagonist uit het KOM klassement. Pellizoti en Hesjedal hebben wel al wat punten geloof ik. Benieuwd wie interesse toont.
26-05-2015 13:12
Hoop dat die niet teveel ruimte zal krijgen.
26-05-2015 13:12
De la Cruz gaat de Giro van Etixx redden! :D:D
26-05-2015 13:12
Verstandig van Kruijswijk dat hij zich rustig houdt. Dat groepje met Hesjedal wordt toch wel gepakt op de Mortirolo
26-05-2015 13:13
@52v11a: eens en zeker als we nog niet live zijn
26-05-2015 13:13
rai nu echt live.

http://www.rai.tv/dl/RaiTV/dirette/PublishingBlock-7131f72e-5ca4-45f7-bd50-ebf161d164fc.html?channel=RaiSport%201
26-05-2015 13:15
Armee nu ook voorin
26-05-2015 13:16
De tijd zal leren wie hier de goede move maakt: Kruijswijk of Hesjedal. Ik durf het niet te voorspellen in ieder geval.
26-05-2015 13:17
Helaas door drukte nog niet veel van de Giro live kunnen zien, maar deze etappe pak ik dan toch mooi even mee. Leuk vluchtgroepje al weg en dan kijken of we "een wedstrijd in de wedstrijd" krijgen...
26-05-2015 13:18
Denk niet dat Hesjedal veel ruimte zal krijgen hoor.
Anders kan men bij Lotto echt wel een manneke op kop erbij zetten. Denk toch wel dat er naast Kruijswijk Bert Jan en Keijzer in het peloton zullen zitten.
Na de Aprica in het vlakke stuk kunnen die 2 zich helemaal leeg rijden voor Kruissie, maar ben denk dat andere ploegen Hesjedal toch niet al te dicht willen laten komen.
26-05-2015 13:18
als verschil met de kopgroep niet groter is dan 3 minuten aan de voet van de mortirolo, dan is het prima voor Kruijswijk tov Hesjedal
26-05-2015 13:21
Al flink wat mannen gelost volgens mij. Iig naast Kruijswijk nog drie TLJ's. Denk Keizer, Lindeman en Van der Lijke
26-05-2015 13:21
Groep krijgt blijkbaar weinig ruimte. Clake op komst, is zeker iemand met interesse in de bergtrui denk ik

Om te reageren moet je ingelogd zijn.