Giro 2015: Volg hier de zestiende etappe
dinsdag 26 mei 2015 om 11:40 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de zestiende etappe

Vandaag gaat de Giro d’Italia de slotweek in. En het begint gelijk met een loodzware etappe met vijf bergen. Het toppunt van de rit ligt op 35 kilometer van het einde, wanneer het hoogste punt van de Mortirolo bereikt wordt. Gaan de klassementsrenners op deze mythische berg (12,8 kilometer aan 10,9%) al oorlog maken?

Naast de Mortirolo staan ook de Campo Carlo Magno, de Passo del Tonnale en tweemaal de beklimming naar Aprica op het programma in de 177 kilometer lange rit. Bespreek hier het verloop.

De wedstrijd wordt om vijf voor twaalf op gang geschoten. De aankomst wordt verwacht tussen tien voor vijf en tien over half zes. Sporza zendt de koers vanaf half twee uit op éénEurosport begint om kwart over twee met de uitzending.

T15_MadonnaDC_2_alt
Links:
Voorbeschouwing
Informatie parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Nusport)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
1014 Reacties
1 5 6 7 8 9 41
26-05-2015 14:10
Nou, eerste keer Aprica! Contador en Aru allebei nog 7 knechten om zich heen!
26-05-2015 14:11
Wat een vreselijke zender is RAI toch
26-05-2015 14:13
Jaaa, eerste keer Aprica, benieuwd of er al vuurwerk zal komen.
26-05-2015 14:17
Dit bericht is verwijderd
26-05-2015 14:21
Kruijswijk zit wel ver.
26-05-2015 14:22
Kruijswijk ver van achter. Dat belooft niet veel goeds. Zat aan het begin van de klim redelijk voorin.
26-05-2015 14:24
Geen paniek joh, er gaat op deze klim echt geen gekke dingen gebeuren.
26-05-2015 14:24
zit in het Sport Medisch Centrum... goud waard zo'n volgtopic.
26-05-2015 14:25
@AZH.

Dachten we over de eerste week ook.
26-05-2015 14:25
Tsja, Kruijswijk is ook maar een mens he.. Daarnaast, we zullen het straks echt zien als we de Mortirolo opgaan. In het begin van de Aprica zit een strook van 15-16% en is moeilijk in je ritme komen. Geen paniek.
26-05-2015 14:25
Ze zijn het steile stuk voorbij, op dit stuk gaat niet veel meer gebeuren, gewoon treintje van tinkoff en astana. Kruijswijk zal wel in de buurt van trofimov en amador uithangen ofzo
26-05-2015 14:26
Ik heb het idee dat Kruijswijk niet zo van het hele steile werk is.
26-05-2015 14:27
Misschien heeft Kruijswijk de opdracht meegekregen om de eerste passage van het steile stuk op zijn hartslag te rijden, erop speculerend dat daar nog geen gekke dingen zullen gebeuren.
26-05-2015 14:28
@ Roger: in 2011 zaten er meer en vooral steilere pukkels in dan dit jaar, dus dat zal wel meevallen. Wel is het zo dat veel renners het niet echt lekker vinden om van 3 naar 16% en weer terug naar 4% te gaan, logisch. Geduld.
26-05-2015 14:30
Groot peloton nog, man of 80 zeker. En nog steeds 3 man van TLJ bij Kruijswijk, zie er overigens in deze etappe niet zo heel veel nut van in, behoudens de halfdroge/natte afdaling die zo dadelijk komen gaat
26-05-2015 14:31
Het steilste stuk van de mortirolo zit ook in het begin, daar zal nog niet teveel vuurwerk worden gemaakt. Ondertussen gaat Hesjedal solo
26-05-2015 14:35
Ik heb geen beeld hier maar hoe zit het met het weer? Regent het echt overal zo veel?
26-05-2015 14:36
Dapper van Hesjedal maar hij bezig met een suïcide missie
26-05-2015 14:38
@nr17: Nee, af en toe wat regen, meestenstijds droog
26-05-2015 14:39
@Stelvio-fan -: Dank je!
26-05-2015 14:42
Kruijswijk die nu naar voren wordt gebracht
26-05-2015 14:43
Ik hoop voor Hesjedal dat hij dit doet met het idee op den duur bij de Astana trein aan te haken en niet met het idee dat hij dit daadwerkelijk vol gaat houden...
26-05-2015 14:43
Lindeman, Keizer en volgens mij was die derde Tjallingii.
26-05-2015 14:43
Das wel gaaf om te zien, vd Lijke en Keizer op kop voor Steven, vlak erachter Lindeman in zijn wiebelsteil
26-05-2015 14:43
Hoeveel km tot de voet van de montirolo?
1 5 6 7 8 9 41

Om te reageren moet je ingelogd zijn.