Giro 2015: Volg hier de zestiende etappe
dinsdag 26 mei 2015 om 11:40 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de zestiende etappe

Vandaag gaat de Giro d’Italia de slotweek in. En het begint gelijk met een loodzware etappe met vijf bergen. Het toppunt van de rit ligt op 35 kilometer van het einde, wanneer het hoogste punt van de Mortirolo bereikt wordt. Gaan de klassementsrenners op deze mythische berg (12,8 kilometer aan 10,9%) al oorlog maken?

Naast de Mortirolo staan ook de Campo Carlo Magno, de Passo del Tonnale en tweemaal de beklimming naar Aprica op het programma in de 177 kilometer lange rit. Bespreek hier het verloop.

De wedstrijd wordt om vijf voor twaalf op gang geschoten. De aankomst wordt verwacht tussen tien voor vijf en tien over half zes. Sporza zendt de koers vanaf half twee uit op éénEurosport begint om kwart over twee met de uitzending.

T15_MadonnaDC_2_alt
Links:
Voorbeschouwing
Informatie parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Nusport)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
1014 Reacties
1 4 5 6 7 8 41
26-05-2015 13:42
JVDB heeft 100 ivm ontbreken 108 (WW)
26-05-2015 13:44
@xistnc
Ok, dank!
26-05-2015 13:45
galant dat de koers op slot blijft tot ook ik de stream aan kan zetten,!
26-05-2015 13:47
Haha... Eensgelijks Romans.
26-05-2015 13:50
Iemand al iets gezegd over het rijden van Van der Lijke? Ik vind dat hij zeker verdienstelijk rijdt. Boven mijn verwachting (ik zie de koers trouwens niet, geen idee of hij nog ergens uithangt)
26-05-2015 13:51
4 TLJ-renners gespot. Dat gaat nogal!
26-05-2015 13:52
Iemand al een doorkomstvolgorde op de Del Tonale?
26-05-2015 13:52
[quote]Iemand al iets gezegd over het rijden van Van der Lijke? Ik vind dat hij zeker verdienstelijk rijdt. Boven mijn verwachting (ik zie de koers trouwens niet, geen idee of hij nog ergens uithangt)[/quote]
Ik denk het wel, zag nog zeker 4 man in het geel zitten. Of ik echt verrast ben, weet ik niet. Hij heeft van zichzelf altijd gezegd dat hij bergop goed mee moet kunnen en het lijkt erop dat hij hier gehoor aan geeft.
26-05-2015 13:52
@ Sammy

The riders have just crested the summit of the climb. Fernandez beat Pellizotti and Zardini in the sprint to protect Intxausti's lead in the mountains classifiction
26-05-2015 13:53
Van der Lijke prima vuurdoop, al als een gek geprobeerd de sprint aan te trekken, voorop gereden, redelijk lang mee, prima. Getuigt van veel motivatie, misschien wel even belangrijk als talent..
26-05-2015 13:53
Arme Clarke. Zit je eindelijk bij de kopgroep, zie je het peloton alweer dichterbij komen... :)
26-05-2015 13:53
Jammer dat live op sporza er (hopelijk tijdelijk) er uit ligt.
26-05-2015 13:55
Ponte de Legno: Startplaats van de beklimming van de Gavia ;)
Zeker een klim die nog op m'n verlanglijstje staat!
26-05-2015 13:56
Gezien de kopgroep niet ver weg loopt en Tinkoff op kop rijdt, lijkt me dat Contador zijn ritwinst wil pakken.
26-05-2015 13:59
Lijkt er wel op dat Contador wil winnen, maar die laatste klim is toch niet lastig genoeg om verschil te maken denk ik.
26-05-2015 13:59
Denk dat Astana vandaag alleen maar kan winnen. Mocht Contador op de Mortirolo de sterkste blijken dat zijn er nog genoeg, niet al te steile kilometers om dat dicht te rijden. En kijkende naar Astana in de breedte is dit goed te doen. Mocht er een Astana vooruit rijden na de Mortirolo, laat Bertje dan maar werken.
26-05-2015 14:00
Ondanks dat er continue wordt geroepen dat Steven helemaal geen steun heeft, zie ik ook nu nog netjes 3 man bij hem rijden... natuurlijk het zijn niet de sterkste helpers berg op, maar helemaal geïsoleerd zit hij nu ook weer niet.
26-05-2015 14:00
@ escapados

Nee tuurlijk niet, maar de Mortirolo wel hè.
26-05-2015 14:02
Yep, Bertje heeft plannen. Wordt nog leuk straks op de Mortirolo
26-05-2015 14:04
@ LL

Dat zeker, maar denk dat ze er daarna wel weer bij komen.
26-05-2015 14:04
Thanks @LL. Pellizotti moet een Fernandez toch wel kunnen hebben?
26-05-2015 14:05
Dit is wel gunstig voor Kruijswijk, omdat Hesjedal energie verspilt om vooruit te blijven.
26-05-2015 14:07
@ escapados

Over het algemeen worden deze etappes naar Aprica beslist op de Mortirolo en komt er daarna nog weinig terug. Dan is het voor Contador vooral key om Aru op afstand te rijden, want je wil niet dat koppel achter je aan. Ik denk echter dat het vrij simpel wordt om Aru weg te blazen.
26-05-2015 14:09
Bertje wint deze rit easy!
26-05-2015 14:09
Als Kruijswijk erbij zit op de Aprica, geef ik hem best een kans om solo weg te rijden daar
1 4 5 6 7 8 41

Om te reageren moet je ingelogd zijn.