Giro 2015: Volg hier de zestiende etappe
dinsdag 26 mei 2015 om 11:40 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de zestiende etappe

Vandaag gaat de Giro d’Italia de slotweek in. En het begint gelijk met een loodzware etappe met vijf bergen. Het toppunt van de rit ligt op 35 kilometer van het einde, wanneer het hoogste punt van de Mortirolo bereikt wordt. Gaan de klassementsrenners op deze mythische berg (12,8 kilometer aan 10,9%) al oorlog maken?

Naast de Mortirolo staan ook de Campo Carlo Magno, de Passo del Tonnale en tweemaal de beklimming naar Aprica op het programma in de 177 kilometer lange rit. Bespreek hier het verloop.

De wedstrijd wordt om vijf voor twaalf op gang geschoten. De aankomst wordt verwacht tussen tien voor vijf en tien over half zes. Sporza zendt de koers vanaf half twee uit op éénEurosport begint om kwart over twee met de uitzending.

T15_MadonnaDC_2_alt
Links:
Voorbeschouwing
Informatie parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Nusport)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
1014 Reacties
26-05-2015 12:16
[i] Edit redactie: Discussie over commentaar voeren jullie maar op het forum[/i]
26-05-2015 12:18
[i] Edit redactie: Discussie over commentaar voeren jullie maar op het forum[/i]
26-05-2015 12:18
@Ouwe Boef
Ze gaan live met nog 120 km te gaan. Je kunt zelfs nog de beklimming van de Tonale zien. Niet zo aanstellen met andere woorden.
26-05-2015 12:18
[i] Edit redactie: Discussie over commentaar voeren jullie maar op het forum[/i]
26-05-2015 12:18
Sprong net eventjes in bij de RAI. Wel apart om dat 'begrafenis' koortje met oude mannen aan te horen bij zo'n etappe ;)
Zouden ze vrezen voor die afdalingen :o
26-05-2015 12:18
@RubenGesink
Thanks! Pakte ik toch nog even het bergkoor van Aprica mee
26-05-2015 12:20
[i] Edit redactie: Discussie over commentaar voeren jullie maar op het forum[/i]
26-05-2015 12:20
Dat stuk vlees op de stream van de rai mocht er anders ook zijn :D
26-05-2015 12:24
Heeft iemand toevallig een linkje voor een goede stream? Op de Rai voorlopig alleen maar reclame...
26-05-2015 12:24
[i] Edit redactie: Discussie over commentaar voeren jullie maar op het forum[/i]
26-05-2015 12:24
[i] Edit redactie: Discussie over commentaar voeren jullie maar op het forum[/i]
26-05-2015 12:24
Kruijswijk is gewoon de beste Nederlandse ronderenner. Het niveau wat hij nu heeft, heb ik Robert of Bauke nog nooit zien halen. Ook is het recuperatievermogen van Steven uitstekend. Bauke heeft naar mijn mening te vaak last van kwalen als diarree, Gesink heeft een pin in zijn been en zal waarschijnlijk wel weer ergens in Emilia pieken, Kelderman heeft nog niet veel laten zien dit jaar, Ten Dam kan top 10 rijden mits er veel mensen uitvallen. Kruijswijk. Wat een man. You can go for top five Steven!
26-05-2015 12:27
@Chasinque: de Giro is nog geen Tour he, al zie ik Steven daar graag een keer aan het vertrek staan. Zal de komende jaren nog niet gaan gebeuren, tenzij hij vertrekt naar een andere ploeg waar hij kopman mag zijn in de Tour a la Bauke. Off topic: Bauke is vooral druk met zijn eigen tochten, interviews, weet ik het allemaal, randzaken waardoor hij in Noorwegen als een natte krant in de rondte fietste. Ik wil het niet eens fietsen noemen wat hij daar deed, maar dat terzijde...
26-05-2015 12:28
Chasinque: eerste week alweer vergeten?
26-05-2015 12:29
Intxausti weer in de aanval dus de kansen op de bergtrui voor Kruijswijk zijn bij deze wel gevlogen denk ik
26-05-2015 12:29
@Chasinque
Hou toch op man, overdrijven is ook een vak. Kruiswijk rijdt goed maar je moet zijn prestaties ook wel een beetje in perspectief zetten. Hij is 4 seconden sneller dan Andrey Amador. Robert wordt 5e in de tour, Bauke 2e in de tirreno. Die prestaties vind ik beide sterker dan wat Kruiswijk nu laat zien.
26-05-2015 12:31
[i] Edit redactie: Discussie over commentaar voeren jullie maar op het forum[/i]
26-05-2015 12:32
Chasinique: ten Dam niet gevolgd in de Vuelta van 2012?
26-05-2015 12:35
Nou, die bergtrui zou ik lekker laten gaan, is wel heel ver weg zo. Geeft niet, hopelijk zit er nog een mooie etappe in voor Steven, liefst vandaag al. Of ie dan uiteindelijk 5e, 8e of 15e wordt, maakt dan ook geen natte drol meer uit.
26-05-2015 12:35
[i] Edit redactie: Discussie over commentaar voeren jullie maar op het forum[/i]
26-05-2015 12:35
[i] Edit redactie: Discussie over commentaar voeren jullie maar op het forum[/i]
26-05-2015 12:35
@redactie @rohan
Jammer.
26-05-2015 12:37
nog geen groepje weg die lang stand kan houden dus het tempo zal voorlopig niet zakken. lastige dag zo voor de sprinters en mindere goden
26-05-2015 12:38
[i] Edit redactie: Discussie over commentaar voeren jullie maar op het forum[/i]
26-05-2015 12:39
http://webtvhd.com/rai-3-diretta-streaming-estero.html

Live. Wel met studio gelul, maar het komt ;)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.