Giro 2015: Volg hier de zestiende etappe
dinsdag 26 mei 2015 om 11:40 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de zestiende etappe

Vandaag gaat de Giro d’Italia de slotweek in. En het begint gelijk met een loodzware etappe met vijf bergen. Het toppunt van de rit ligt op 35 kilometer van het einde, wanneer het hoogste punt van de Mortirolo bereikt wordt. Gaan de klassementsrenners op deze mythische berg (12,8 kilometer aan 10,9%) al oorlog maken?

Naast de Mortirolo staan ook de Campo Carlo Magno, de Passo del Tonnale en tweemaal de beklimming naar Aprica op het programma in de 177 kilometer lange rit. Bespreek hier het verloop.

De wedstrijd wordt om vijf voor twaalf op gang geschoten. De aankomst wordt verwacht tussen tien voor vijf en tien over half zes. Sporza zendt de koers vanaf half twee uit op éénEurosport begint om kwart over twee met de uitzending.

T15_MadonnaDC_2_alt
Links:
Voorbeschouwing
Informatie parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Nusport)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
1014 Reacties
26-05-2015 15:28
Ik hoop dat Kruijswijk toch zo knakt, want dit ziet er niet uit.
26-05-2015 15:28
ik geloof mijn ogen niet. Echt niet. Ik snap er helemaal niks van. Eigenlijk moet ik werken, maar dat komt er helemaal niet van zo.
26-05-2015 15:29
Doet me denken aan 2010, toen Basso en Nibali alles kapot reden samen met Scarponi. Toen mocht Scarponi winnen nadat hij hielp om Arroyo en Evans op afstand te zetten. Kruijswijk zou ook zo de etappe mogen krijgen.
26-05-2015 15:29
@Legendaryks, want Kruijswijk is ook een ploeg die boven zichzelf uitstijgt nadat het anti-doping beleid door iedereen te licht is bevonden?
26-05-2015 15:29
Contador ook wat een renner
26-05-2015 15:29
Ligt het aan mij of had Anton ook niet gewoon Amador nog langer kunnen helpen haha!
26-05-2015 15:29
Contador op 30 seconden. Kruijswijk nu voorop met Aru en land.
Als Kruijswijk nou nog die punten pakt bovenop...maar het is nog lang.
26-05-2015 15:29
Terecht dat sommige hier nu ook vraagtekens zetten bij kruijswijk :) na alle astana vraagtekens. Maar soms wil men gewoon niet geloven (inc ik ;-))

Go AC!
26-05-2015 15:29
Dit heeft er altijd al ingezeten bij de Kruijswijk, de klasse die hij in z'n eerste twee giro's liet zien bewees al veel van zijn talent
26-05-2015 15:29
Contador komt toch weer een stukje dichterbij!
26-05-2015 15:29
Astana = Armstrong ?? Sorry, ik zeg het niet vlug, maar dit vertrouw ik echt niet meer...
26-05-2015 15:29
Ik hoop dat ze consequent zijn, want Contador krijgt hulp van renner van Movistar en dus is dat 2 minuten tijdstraf.
26-05-2015 15:29
Aaaaaaaaaaaaaaaahhh. Kruis: baas. Contador: baas.
26-05-2015 15:29
Kon anton niet hetzelfde betekenen voor Amador, hahaha
26-05-2015 15:29
Rijdt Anton voor Movistar of voor Tinkoff?
26-05-2015 15:29
Mensen die zeuren dat Astana koerst bij, maakt het uit hoe, een achterstand vd roze trui hebben ze niet op een rijtje. En toch over rijtjes bezig zijnd mag Kruijswijk in het rijtje Astana, voor mij acceptabel maar voor velen toch een spagaat .
26-05-2015 15:30
Ik heb niet gelezen wat jullie allemaal zeggen, maar:

Ik word helemaal van enthousiasme over Kruijswijk!! Hij is gewoon de op 2 na beste klimmer in de Giro lijkt het nu!
26-05-2015 15:30
aiai Aru, lijkt niet heel lekker te zitten
26-05-2015 15:30
Dit bericht is verwijderd
26-05-2015 15:30
Volgens mij gaat Aru hier breken...
26-05-2015 15:30
Ben ik de enige met klamme handjes en adrenaline?
26-05-2015 15:30
Contador echt ontketend. Zeer knap van Kruijswijk.
26-05-2015 15:30
Sephiroth - 26 mei 2015 om 15:29
Terecht dat sommige hier nu ook vraagtekens zetten bij kruijswijk :) na alle astana vraagtekens. Maar soms wil men gewoon niet geloven (inc ik ;-))

Go AC!

-------------

Ik doe het om de hypocrisie aan te kaarten. Ik vind Kruiswijk niet speciaal verdacht. Net zoals ik dat van Astana vind, in dit deelnemersveld.
26-05-2015 15:30
Aru kraakt
26-05-2015 15:30
Landa gaat Aru eraf rijden hoor. Dit gaat Aru nooit volhouden.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.