Giro 2015: Volg hier de zestiende etappe
dinsdag 26 mei 2015 om 11:40 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de zestiende etappe

Vandaag gaat de Giro d’Italia de slotweek in. En het begint gelijk met een loodzware etappe met vijf bergen. Het toppunt van de rit ligt op 35 kilometer van het einde, wanneer het hoogste punt van de Mortirolo bereikt wordt. Gaan de klassementsrenners op deze mythische berg (12,8 kilometer aan 10,9%) al oorlog maken?

Naast de Mortirolo staan ook de Campo Carlo Magno, de Passo del Tonnale en tweemaal de beklimming naar Aprica op het programma in de 177 kilometer lange rit. Bespreek hier het verloop.

De wedstrijd wordt om vijf voor twaalf op gang geschoten. De aankomst wordt verwacht tussen tien voor vijf en tien over half zes. Sporza zendt de koers vanaf half twee uit op éénEurosport begint om kwart over twee met de uitzending.

T15_MadonnaDC_2_alt
Links:
Voorbeschouwing
Informatie parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Nusport)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
1014 Reacties
26-05-2015 15:33
Eigen tempo houden Steven. De rest bestaat niet op zo een klim.
26-05-2015 15:33
Landa moet nu door, en Aru laten inhaken bij Contador mocht hij dat kunnen. Anders is het sowieso beter om Landa te laten gaan, met nog 8km te gaan verlies je makkelijk 3 minuten.
26-05-2015 15:33
Een minuut!
26-05-2015 15:33
Contador gaat sowieso terugkeren. De man kan zo'n klim dodelijk goed indelen
26-05-2015 15:33
Contador komt er gewoon bij!
Ze zien Kruissie
26-05-2015 15:33
Dit bericht is verwijderd
26-05-2015 15:33
kruisssieeeeee
26-05-2015 15:33
Kruijswijk rijdt weg!!!!
26-05-2015 15:34
Kruijswijk gaat alleen door...
26-05-2015 15:34
Contador pakt ze. Kruijswijk gaat ervandoor haha wat heerlijk dit
26-05-2015 15:34
Kruiswijk moet lekker zijn eigen tempo blijven rijden.
26-05-2015 15:34
Ik ga een poster van kruiswijk kopen en hem boven mn bed hangen.
26-05-2015 15:34
Kruijswijk moet juist lekker blijven zitten. Zo veel mogelijk sparen. Stijgen in het klassement doet hij toch wel en als hij blijft zitten maakt hij volgens mij meer kans op de bergpunten en de etappe dan wanneer hij alleen weg gaat.
26-05-2015 15:34
Oei... is nog verschrikkelijk ver...40 km....beter samen met Contador die Italiaan aanpakken.
26-05-2015 15:34
HIJ IS LOS!
26-05-2015 15:34
Contador gaat er op en erover ;)
26-05-2015 15:34
Kruijswijk man man man. Kom op. Los de Astanas, dan werk samen met Contador voor de rit.
26-05-2015 15:34
haha, en dan 40 km solo???
26-05-2015 15:34
Landa moet blijven rijden, anders is de hele actie tegen Contador mislukt door het kraken van Aru.
26-05-2015 15:34
Bertje geeft terrein prijs
26-05-2015 15:34
GOO kruisssie
26-05-2015 15:34
RESPECT!!!!!!!!!!!
26-05-2015 15:34
WAAAAATTTTT gebeurt hier!!!
26-05-2015 15:34
Wow wow!!
26-05-2015 15:34
'Het is nog ver, het is nog heel ver...' aldus Jose.

Hoe zijn de daalcapiciteiten van Kruijswijk?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.