Giro 2015: Volg hier de zestiende etappe
dinsdag 26 mei 2015 om 11:40 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de zestiende etappe

Vandaag gaat de Giro d’Italia de slotweek in. En het begint gelijk met een loodzware etappe met vijf bergen. Het toppunt van de rit ligt op 35 kilometer van het einde, wanneer het hoogste punt van de Mortirolo bereikt wordt. Gaan de klassementsrenners op deze mythische berg (12,8 kilometer aan 10,9%) al oorlog maken?

Naast de Mortirolo staan ook de Campo Carlo Magno, de Passo del Tonnale en tweemaal de beklimming naar Aprica op het programma in de 177 kilometer lange rit. Bespreek hier het verloop.

De wedstrijd wordt om vijf voor twaalf op gang geschoten. De aankomst wordt verwacht tussen tien voor vijf en tien over half zes. Sporza zendt de koers vanaf half twee uit op éénEurosport begint om kwart over twee met de uitzending.

T15_MadonnaDC_2_alt
Links:
Voorbeschouwing
Informatie parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Nusport)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
1014 Reacties
26-05-2015 15:23
wat doet die kruijswijk toch allemaal haha. gaat op deze manier weer goed opschuiven.
26-05-2015 15:23
Dit bericht is verwijderd
26-05-2015 15:23
Heerlijke beelden!
26-05-2015 15:23
Kruijswijk, wat een fantastisch herstel na die eerste week. Wat een renner.... voor de rit?
26-05-2015 15:23
Aru, Landa, Kruijswijk, Trofimov, Kruijswijk!
26-05-2015 15:23
Aru zit niet lekker hoor
26-05-2015 15:23
Wat een enorme baas die Kruijswijk! Had hier gewoon top 5 gereden zonder die 8 minuten.
26-05-2015 15:24
zakarin eraf nog 4 man voorop
26-05-2015 15:24
Hesjedal, VDB, Monfort, Geniez, Visconti, Konig, Kreuziger, Amador en Hesjedal eraf. Hup Rooie Diesel. Trofmiov staat op breken.
26-05-2015 15:24
Even dromen: Astana en Katusha rijden zich helemaal de pleuris voor het klassement en Kruijswijk blijft volgen...
26-05-2015 15:24
Man tegen man. Bijna geen groepjes meer terug te vinden.

Ben benieuwd of Contador dit kan, want Landa is ook wel erg sterk. Aru mag Landa heel dankbaar zijn.
26-05-2015 15:24
Aru nog geen meter op kop gereden vandaag
26-05-2015 15:24
Je moet jezelf echt niet opblazen, het is nog 8 kilometer.
26-05-2015 15:24
Hoop dat AC ze bij haalt, en in de afdaling weg glipt. Dat zou meesterlijk zijn.
en mooi van kruijswijk. Mijn stream loopt blijkbaar 2-5min achter :P
26-05-2015 15:24
Elke buitenlander denkt nu dat Kruiswijk meer doping gebruikt dan alle wielrenners bij elkaar....
26-05-2015 15:25
ah de Grinta is er bij contador ook een beetje af nu
26-05-2015 15:25
Wat is dit hier? Kruijswijk volgt de twee Astana's!!
26-05-2015 15:25
Trofimov lost hahaha
26-05-2015 15:25
Kruijswijk ik krijg gewoon kippenvel
26-05-2015 15:25
Hesjedal en Konig terug bijna!
26-05-2015 15:25
Steven Kruijswijk, wat een held ben je.
26-05-2015 15:25
Kruijswijk is echt heel erg goed!
26-05-2015 15:25
Wat een held die kruijswijk! bergtrui!!
26-05-2015 15:25
Trofimov er ook af. Landa, aru en kruiswijk voorop
26-05-2015 15:25
Kruissie is backkkkkk!!!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.