Giro 2015: Volg hier de zestiende etappe
dinsdag 26 mei 2015 om 11:40 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de zestiende etappe

Vandaag gaat de Giro d’Italia de slotweek in. En het begint gelijk met een loodzware etappe met vijf bergen. Het toppunt van de rit ligt op 35 kilometer van het einde, wanneer het hoogste punt van de Mortirolo bereikt wordt. Gaan de klassementsrenners op deze mythische berg (12,8 kilometer aan 10,9%) al oorlog maken?

Naast de Mortirolo staan ook de Campo Carlo Magno, de Passo del Tonnale en tweemaal de beklimming naar Aprica op het programma in de 177 kilometer lange rit. Bespreek hier het verloop.

De wedstrijd wordt om vijf voor twaalf op gang geschoten. De aankomst wordt verwacht tussen tien voor vijf en tien over half zes. Sporza zendt de koers vanaf half twee uit op éénEurosport begint om kwart over twee met de uitzending.

T15_MadonnaDC_2_alt
Links:
Voorbeschouwing
Informatie parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Nusport)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
1014 Reacties
26-05-2015 15:25
Kruijswijk is echt een eindbaas, on ge loof lijk
26-05-2015 15:25
En dat na al dat werk van Katusha!!!
26-05-2015 15:25
Kruijswijk heeft goed getankt.
26-05-2015 15:25
Trofimov ook eraf nu!!
26-05-2015 15:25
wat Wheely zegt. Kruijssie gewoon wegrijden op de aprica en die ritzege pakken en de top 10 in
26-05-2015 15:26
Anton helpt ook prachtig dit!
26-05-2015 15:26
Kruijswijk de top 10 in, hoop dat hij zelfs naar top 5 kan
26-05-2015 15:26
Manmanman, wat balen dat ik juist nu weer een examen moet leren! Zouden jullie iets minder enthousiast willen zijn? Dan word ik minder jaloers
26-05-2015 15:26
Diepe buiging voor Kruijswijk!
26-05-2015 15:26
Anton helpt Contador een stukje.. Mooi steekspel!
26-05-2015 15:26
Ben ik de enige die denkt dat het halve peleton buiten de tijd gaat eindigen.. op de streep hadden ze al 13 minuten achter
26-05-2015 15:26
Je moet niet jezelf opblazen contador!
26-05-2015 15:26
kruijswijk gaat gewoon de etappe pakken!
26-05-2015 15:27
Wow Kruijswijk. Dit lijkt me duidelijk.
26-05-2015 15:27
non-believer - 26 mei 2015 om 15:22
Lol, ik weet niet wat ik hiervan moet denken, die steef.

-----------

Consequent zijn he.
26-05-2015 15:27
@Martini.
Ze halen geen half peloton uit koers, dus dat maakt niet uit.
26-05-2015 15:27
Bertje komt niet echt dichterbij... blaast hij zichzelf op?
26-05-2015 15:27
Schandalig van Astana. Hoe laf kun je zijn!
26-05-2015 15:27
Landa neemt ook even rust. Contador heeft het goed gezien.
26-05-2015 15:27
Als je vragen stelt bij de Astana's, moet je dat uiteraard ook durven bij Kruijswijk.
26-05-2015 15:28
niet te vroeg juichen
26-05-2015 15:28
maar… 't is nog wel ver. Kilometers genoeg voor Steven om klop te krijgen. Maar 't ziet er nu super uit...
26-05-2015 15:28
Kruiswijk, de enige die minder slecht wordt dan de rest, rijt soepeler dan Aru. Contador op eigen kracht, zet de rest voor schut.
26-05-2015 15:28
Contador komt terug hoor! Wat knap en Anton ook erg goed. Landa moet ook rustiger doen nu.
26-05-2015 15:28
En Steven: geen meter kopwerk doen. Ook al bieden ze je het halve Kazakse oliekapitaal!!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.