Giro 2015: Volg hier de zestiende etappe
dinsdag 26 mei 2015 om 11:40 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de zestiende etappe

Vandaag gaat de Giro d’Italia de slotweek in. En het begint gelijk met een loodzware etappe met vijf bergen. Het toppunt van de rit ligt op 35 kilometer van het einde, wanneer het hoogste punt van de Mortirolo bereikt wordt. Gaan de klassementsrenners op deze mythische berg (12,8 kilometer aan 10,9%) al oorlog maken?

Naast de Mortirolo staan ook de Campo Carlo Magno, de Passo del Tonnale en tweemaal de beklimming naar Aprica op het programma in de 177 kilometer lange rit. Bespreek hier het verloop.

De wedstrijd wordt om vijf voor twaalf op gang geschoten. De aankomst wordt verwacht tussen tien voor vijf en tien over half zes. Sporza zendt de koers vanaf half twee uit op éénEurosport begint om kwart over twee met de uitzending.

T15_MadonnaDC_2_alt
Links:
Voorbeschouwing
Informatie parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Nusport)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
1014 Reacties
26-05-2015 15:30
Lol @ Aru die moeite heeft om Landa bij te houden.
26-05-2015 15:31
hou toch is op met zeiken over doping iedereen die het goed doet heeft weer doping gebruikt ga geniet van de koers.
26-05-2015 15:31
@martini: ook klamme handjes hiero
Landa sterkst bergop (na contador misschien)
26-05-2015 15:31
@martini151: nee.
26-05-2015 15:31
Hesjedal en Zakarin rijden niet ver achter Landa. Hesjedal is toch echt erg goed.
26-05-2015 15:31
Aru-Landa doen me denken aan Wiggins-Froome van 2012, wat is Kruiswijk een ongelofelijke baas. Landa wil graag wegrijden geloof ik
26-05-2015 15:31
Aru is aan het kraken
26-05-2015 15:31
Kruissie!!!!!!!!
26-05-2015 15:31
Aru eraf. Wat een etappe!
26-05-2015 15:31
Haha die kruiswijk gaat ie ff naast landa rijde
26-05-2015 15:31
Aru breekt! en nu?
26-05-2015 15:31
Doei doei aru.
Wat een baas die kruiswijk!
26-05-2015 15:31
Hoeveel km nog naar de top?
26-05-2015 15:31
Landa aan het lijntje.
26-05-2015 15:31
Landa is toch echt beter dan Aru.
26-05-2015 15:31
sorry, maar 'verdachte' prestaties waren in het verleden vaak collectieve ploegprestaties, niet zozeer individuen. Ik zou 't pas mal vinden als Vd Lijke & Keizer alles uit elkaar trokken….
26-05-2015 15:31
Kruijswijk die denkt WTF gebeurt mij nou. Eerst Contador eraf en nu Aru die breekt.
26-05-2015 15:32
@martini151
Nee, ik hou het ook haast niet meer. Haha

Aru breekt, Land wacht...Kruijswijk moet gaan Rijden
26-05-2015 15:32
Maar wat moet Kruijswijk doen? Hij kan wel proberen weg te rijden, maar het is nog ver.
26-05-2015 15:32
potverdikkie kruiswijk, die gaat echt hele goeie zaken doen mocht hij in deze situatie finishen. wie weet wel de etappe als kers op de taart
26-05-2015 15:32
Kruijswijk moet demmareren nu.
26-05-2015 15:32
Over bazen gesproken: Hesjedal.
26-05-2015 15:32
Tering wat een etappe!
26-05-2015 15:33
Haha Landa, je moet gewoon de Giro gaan winnen. Die Aru is overrated.
26-05-2015 15:33
Ik krijg geen nieuwe reacties van mensen meer te zien. Dit heb ik vaak sinds de site is vernieuwd. Niet echt rlx

Om te reageren moet je ingelogd zijn.