Giro 2015: Volg hier de vierde etappe
dinsdag 12 mei 2015 om 12:45 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de vierde etappe

Vandaag moeten de klassementsmannen erg goed opletten in de Giro d’Italia. Er is nog geen aankomst bergop, maar de etappe van Chiavari naar La Spezia is erg lastig. Onderweg liggen drie beklimmingen van derde categorie, maar de laatste tien kilometer gaan in dalende lijn.

Gaat er vandaag vluchter met de dagzege aan de haal, of komt er een grotere groep naar de aankomst? Een tweede vraag is of Michael Matthews zijn roze trui kan verdedigen in deze lastige rit? Bespreek hier het verloop van de etappe.

T15_MadonnaDC_2_alt

De renners zullen om tien over één de start nemen in Sestri Levante. De aankomst in La Spezia wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Eurosport begint al voor het begin van de etappe met de live-uitzending, om kwart voor één. Sporza haakt om half twee aan.

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
529 Reacties
1 5 6 7 8 9 22
12-05-2015 14:54
Misschien;
Als Tinkoff de kopgroep extreem ver laat rijden, hebben ze nog maar 1 kanshebber.
Stel kreuziger heeft daarna een slechte dag en contador staat TE ver achter, winnen ze ook niet.

Maar ik vind dit ook erg vreemd.
12-05-2015 14:54
Ja wat is dit voor grap?? En waarom rijd Kreuziger nu niet door?? Die gaat nu de boel lamleggen daar??
12-05-2015 14:54
Ik snap de tactiek van Saxo ook niet...Kreuziger is van alle mannen voorop toch duidelijk de beste klassementsrijder.
12-05-2015 14:54
Tinkoff rijdt op kop om Kreuziger weer aan de kop te laten komen. Als de kopgroep niet 'wacht' rijden ze het hele gat dicht.
12-05-2015 14:55
Hmm er leek onenigheid tussen de jongh en Kreuziger
12-05-2015 14:55
Tinkoff moet gewoon letterlijk niets meer op kop rijden, Etixx een dagje laten werken. Zie niet in waarom dit niet de beste tactiek zou zijn...

Buiten Kreuziger niet echt iemand vanvoor die hier profijt van zou hebben en 3 weken lang iets kan doen met die voorsprong. Onverstandig hoor, om niet op hem te spelen nu.
12-05-2015 14:55
Dit bericht is verwijderd
12-05-2015 14:56
Dit bericht is verwijderd
12-05-2015 14:56
Keizer tegen toeschouwer gereden maar kan verder
12-05-2015 14:57
@klootje
Jij weet wat er is gebeurd?
12-05-2015 14:57
Aanrijding Keizer met een jonge toeschouwers, geen idee wat er gebeurd was. Maar Keizer lijkt in orde, nu de achtervolging nog.
12-05-2015 14:57
Lekker voor die jongen. Moet ie maar aan de kant blijven.
12-05-2015 14:57
Keizer valt een toeschouwer aan met zijn fiets :-O
12-05-2015 14:58
Dit bericht is verwijderd
12-05-2015 14:58
En Keizer gaat weer snel aansluiten, hopelijk is het jongetje in orde maar het zag er ogenschijnlijk niet ernstig uit.
12-05-2015 15:00
@klootje
Het antwoord is gewoon nee. Misschien heeft een andere renner per ongeluk tegen Keizer aangezeten waardoor ie opzij reedt, misschien is Keizer uit zijn pedaal geschoten en zo richting publiek. Je kan het niet weten nu en je reactie slaat dus nergens op als je niet hebt kunnen zien wat er is gebeurd. Geldt ook voor nickdt trouwens.
12-05-2015 15:01
Dit bericht is verwijderd
12-05-2015 15:03
Peloton op 8.20 van het leidende 25-tal, daartussen hangen Bisolti en Weening.

Edit: Je kunt het jongetje in zoverre het niet kwalijk nemen, wel de ouders.
12-05-2015 15:03
Krypton +1. @Klootje: Dan nog kan je ook de ouders de schuld geven in plaats van het jongetje.
12-05-2015 15:04
F*ack, er gebeurd zo veel maar ik kan het niet zien :(
12-05-2015 15:04
Is toch een taktiek die al eerder werd toegepast door onder andere Quickstep in het verleden:
het peloton houdt het tempo hoog, tenzij de kopgroep de achtervolgende groep erbij laat komen. Dus Tinkoff dreigt ermee de ontsnapping geen vrijgeleide te geven, tenzij Kreuziger erbij mag komen.
12-05-2015 15:05
Ja dat is waar. Ze hadden hem weg moeten halen.
12-05-2015 15:05
Ik heb Riis niet hoog zitten, maar dit had hij zelfs niet gedaan
12-05-2015 15:07
Gezien de grootte van de verschillen (g2 veel dichter bij g1 dan het peloton bij beiden) lijkt me dat niet te aannemelijk. Gewoon zorgen dat Kreuziger van voren geraakt, en zelf niets doen ja. Dan dwingen ze Etixx zich suf te rijden, of ze geven Kreuziger een perfecte uitgangspositie
12-05-2015 15:08
Zag er niet uit als een hooligan die kleine jongen, mooi dat koersdokter zich even over hem ontfermt, kwam hopelijk met de schrik vrij.
1 5 6 7 8 9 22

Om te reageren moet je ingelogd zijn.