Giro 2015: Volg hier de vierde etappe
dinsdag 12 mei 2015 om 12:45 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de vierde etappe

Vandaag moeten de klassementsmannen erg goed opletten in de Giro d’Italia. Er is nog geen aankomst bergop, maar de etappe van Chiavari naar La Spezia is erg lastig. Onderweg liggen drie beklimmingen van derde categorie, maar de laatste tien kilometer gaan in dalende lijn.

Gaat er vandaag vluchter met de dagzege aan de haal, of komt er een grotere groep naar de aankomst? Een tweede vraag is of Michael Matthews zijn roze trui kan verdedigen in deze lastige rit? Bespreek hier het verloop van de etappe.

T15_MadonnaDC_2_alt

De renners zullen om tien over één de start nemen in Sestri Levante. De aankomst in La Spezia wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Eurosport begint al voor het begin van de etappe met de live-uitzending, om kwart voor één. Sporza haakt om half twee aan.

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
529 Reacties
1 4 5 6 7 8 22
12-05-2015 14:45
Ronduit achterlijk die steeds verder opgefokte kopmancultuur.
12-05-2015 14:46
Lijk wel welpies voetbal, allemaal naar voren.
12-05-2015 14:46
Saxo wil een monster voorsprong voorkomen, maar tegelijkertijd de kopgroep weg laten blijven. Daarom rijden ze (niet te hard) op kop. Wellicht te weinig vertrouwen in Kreuziger t.o.v. O.a. Chavez. Ik weet niet of dat terecht is, maar ik begrijp wel dat je met de absolute topfavoriet in de ploeg zo'n groep geen 10 minuten wilt geven.
12-05-2015 14:46
Dit is toch echt een bizar beeld, Tinkoff op kop van het peloton, volgende shot is Kreuziger die op kop sleurt van de achtervolgende groep.
12-05-2015 14:47
Over een paar minuten gok ik dat de hele 'megavlucht' weer bijeen is.
12-05-2015 14:47
Monstervoorsprong voorkomen? Kreuziger is winstrijp op deze manier....
12-05-2015 14:47
Achtervolgers sluiten bijna aan...
12-05-2015 14:48
@dikkechaap: dan zijn ze wel op toneelles geweest, het ziet er namelijk gewoon uit als doortrekken aan de kop van het peloton.
12-05-2015 14:48
A De Jongh verzint deze tactiek ter plekke

B Contador wil de Giro-Tour dubbel hoe dan ook, vette pech Roman

C Contador denkt echt dat dit de beste tactiek is (en gezien het tactische onvermogen van die man acht ik die kans ook niet klein)
12-05-2015 14:48
Over de tijdswaarneming heb ik ook mijn twijfels, kan er iemand een stopwatch laten lopen? :P
12-05-2015 14:49
Kreuziger trekt die 2e groep uit elkaar.
12-05-2015 14:49
Gaat Vaughters wellicht sneller gelijk krijgen dan iedereen dacht met zijn uitspraak over Formola en het winnen van de Giro!
12-05-2015 14:49
De achterstand van het peloton blijft wel heel star op 10:12 staan
12-05-2015 14:50
Staat de achterdeur ook al open in het peloton?
12-05-2015 14:50
Het is een beetje reguleren wat tinkoff deed dan maar. Je laat natuurlijk niet alleen kreuziger 10 minuten los, maar ook chaves, atapuma, formolo, danielson en pellizotti. Nu Etixx weer, sky laat het afweten, wat ik echt niet begrijp...
12-05-2015 14:50
Kreuziger vs Tinkoff-Saxo. Spannender dan Mayweather vs Pacquiao!
12-05-2015 14:51
Aan de lengte van het peloton te zien, gaat het daar toch redelijk rap.

@MrKennedy.

Je bedoelt die gekochte match.
12-05-2015 14:51
Saxo gaat dat gat echt niet helemaal dichtrijden, let maar op. Ideaal scenario is 3-5 minuten voorsprong op de streep.
12-05-2015 14:52
kreuziger lijkt wel heel sterk hoor als hij die laatste klim ff gaat knallen kan het een mooie dag worden voor hem : )
12-05-2015 14:52
@stofzuigert: Sky heeft Sivtsov mee, het is geen Kreuziger, maar ook geen koekebakker.
12-05-2015 14:52
Dit bericht is verwijderd
12-05-2015 14:53
In de eerste plaats moeten we natuurlijk Steven alle lof toezwaaien dat hij de andere ploegleiders heeft overtuigd om Kreuziger te laten rijden
12-05-2015 14:53
Kreuziger is bij een dergelijke toegift regelrechte kanidaat eidwinnaar, niks meer of minder, die legt al zijn medevluchters, al helemaal met de chrono maar ook bergop, vierkant op.
12-05-2015 14:53
8:55 nu.
12-05-2015 14:54
Erg vreemde, maar vermakelijke koersverloop. Conclusies is dat de kopgroep simpelweg te groot is. Peloton nu op 8.55.
1 4 5 6 7 8 22

Om te reageren moet je ingelogd zijn.