Giro 2015: Volg hier de vierde etappe
dinsdag 12 mei 2015 om 12:45 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de vierde etappe

Vandaag moeten de klassementsmannen erg goed opletten in de Giro d’Italia. Er is nog geen aankomst bergop, maar de etappe van Chiavari naar La Spezia is erg lastig. Onderweg liggen drie beklimmingen van derde categorie, maar de laatste tien kilometer gaan in dalende lijn.

Gaat er vandaag vluchter met de dagzege aan de haal, of komt er een grotere groep naar de aankomst? Een tweede vraag is of Michael Matthews zijn roze trui kan verdedigen in deze lastige rit? Bespreek hier het verloop van de etappe.

T15_MadonnaDC_2_alt

De renners zullen om tien over één de start nemen in Sestri Levante. De aankomst in La Spezia wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Eurosport begint al voor het begin van de etappe met de live-uitzending, om kwart voor één. Sporza haakt om half twee aan.

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
529 Reacties
12-05-2015 14:18
9.40 min is de voorsprong nu
12-05-2015 14:20
Jammer dat Weening er niet bij zit
12-05-2015 14:21
Dus

17 man grote kopgroep

Achtervolgende groep (met Kreuziger, König en Chaves) op 3 min

Peloton op 9.40
12-05-2015 14:21
@purito Dat is Siutsou, niet Nieve.
12-05-2015 14:21
Bijna 10 minuten!!
12-05-2015 14:22
Ettix en Astana mogen wel echt héél snel aan de slag gaan nu! Waar hebben die op zitten wachten?
12-05-2015 14:23
Sodeju 9.40? Dan gaat de kopgroep het daadwerkelijk uitvechten zeker? Hoe ver nog?
12-05-2015 14:24
Groep Kreuziger, Chaves, Monfort, Weening op 3 minuten en peloton om meer dan 9 minuten. De kopgroep gaat niet meer stil vallen, dus dat is een onvervalste chasse pattate. Die kopgroep draait goed rond en gaat de komende tijd niet meer stilvallen. Keizer draait ook lekker mee, die is prima in orde.

Edit: @team spaak Nog meer dan 90 kilometer.
12-05-2015 14:24
Cataldo zit nog mee voor astana, maar ettix is wel flink de pineut zo lijkt me.
12-05-2015 14:24
Cataldo op 65 sec.
Groepje Weening, Kreuziger op dik 3 minuten; dat nu toch maar door rijdt.
Peloton op 10 minuten
12-05-2015 14:24
Wel dom van Kreuziger dat hij niet meezit nu, had een grote stap naar een mogelijk podium kunnen zetten. Nu hangt hij op drie minuten en zal hij wel teruggepakt worden. Is het mogelijk dat Contador instructie heeft gegeven om niet mee te rijden? Want zijn grootste concurrent had dan wellicht een teamgenoot kunnen zijn.
12-05-2015 14:25
Gaat mij niet verbazen als de koersinfo weer eens niet klopt. We gaan het zien
12-05-2015 14:26
Peloton nu op 10.12.
12-05-2015 14:26
Ik lees niks over König trouwens, dus Sky mag ook wel eens gaan meehelpen!
12-05-2015 14:26
Die mannen werken al parttime, mogen ze ook nog eens heeeel rustig beginnen om te genieten van het uitzinnige publiek, prachtjob.
12-05-2015 14:27
Hoe kunnen Kreuziger en Weening op 3 minuten zitten?
Die worden er toch niet afgereden lijkt mij... Of gewoon niet goed opgelet?
12-05-2015 14:27
Keizer heeft wel een hippe bril hoor
12-05-2015 14:27
@ cav. denk vooral dat andere leden van de kopgroep ervoor gezorgd hebben dat Kreuziger niet meer zat, omdat ze zonder hem meer kans op slagen hebben
12-05-2015 14:27
Arme Cataldo, dat wordt een eenzaam dagje
12-05-2015 14:28
Chad Haga kanshebber vandaag?
12-05-2015 14:28
@Stoempert.

Hoezo. Rijdt met Zeits nu.
12-05-2015 14:29
HA Hij komt terug! Mooimooi
12-05-2015 14:29
Winnaar zoeken in pelizotti, formolo of visconti?
edit: en cataldo nu die terug is.
12-05-2015 14:29
Het is nog ver en als het peloton flink gas gaat geven straks, dan gaat de kopgroep het gewoon (weer) niet redden.
12-05-2015 14:29
@ team spaak


Dat komt omdat niemand met kreuziger mag meerijden. De 2de groep is niet aan het ronddraaien.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.