Giro 2015: Volg hier de vierde etappe
dinsdag 12 mei 2015 om 12:45 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de vierde etappe

Vandaag moeten de klassementsmannen erg goed opletten in de Giro d’Italia. Er is nog geen aankomst bergop, maar de etappe van Chiavari naar La Spezia is erg lastig. Onderweg liggen drie beklimmingen van derde categorie, maar de laatste tien kilometer gaan in dalende lijn.

Gaat er vandaag vluchter met de dagzege aan de haal, of komt er een grotere groep naar de aankomst? Een tweede vraag is of Michael Matthews zijn roze trui kan verdedigen in deze lastige rit? Bespreek hier het verloop van de etappe.

T15_MadonnaDC_2_alt

De renners zullen om tien over één de start nemen in Sestri Levante. De aankomst in La Spezia wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Eurosport begint al voor het begin van de etappe met de live-uitzending, om kwart voor één. Sporza haakt om half twee aan.

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
529 Reacties
12-05-2015 13:54
al 3'33" lees ik nu
12-05-2015 13:55
bart12 - 12 mei 2015 om 13:51
Met Kruijswijk in de kopgroep zouden ze niet zoveel ruimte krijgen denk ik. Het blijft natuurlijk een kopman.
12-05-2015 13:55
Ploeg van Uran op kop
12-05-2015 13:56
EQS met Boonen op kop nu
12-05-2015 13:56
@Pingdo

Ik reken erop dat Kreuziger hoger gaat eindigen dan Kruijswijk...
12-05-2015 13:58
zozo, mooie groep!
3 man van etixx en 1 sky man, magere achtervolging vooralsnog
12-05-2015 14:00
Kopgroep in 2 delen. Keizer bij de voorste, meen ik.
12-05-2015 14:00
Kan me niet voorstellen dat ze veel ruimte krijgen, maar er zijn veel teams vertegenwoordigd in de kopgroep. Veel klassementsrenners ook met Formolo, Chaves en natuurlijk Kreuziger. Sky en Etixx moeten vandaag rijden, slimme zet van Tinkoff na twee dagen op kop gereden te hebben met hun hele team
12-05-2015 14:01
de beide heren van sporza denken dat de kopgroep het gaat uitvechten vandaag ik hoop op kreuziger : )
12-05-2015 14:03
Ik vind het toch vreemd dat er niet wordt achtervolgd door het peloton op dit moment, voorsprong gaat al richting de 5 minuten
12-05-2015 14:03
Alleen Kreuziger rijdt als klassementsman voorin, maar dat is ook wel een cruciale no-go voor Sky, Astana en Ettix natuurlijk.

Ze lijkt deze vlucht me kansloos eerlijk gezegd, misschien ook wel juist vanwege de grootte.
12-05-2015 14:04
Ik volg het zonder geluid, maar ik ben het overzicht wel een beetje kwijt.
12-05-2015 14:04
het gaat al richting 5 minuten, maar de kopgroep valt al aardig uit een en weinig samenwerking.
12-05-2015 14:05
Ik doe niet aan wielerspelletjes maar heb wel tegen jan-en-alleman lopen verkondigen dat Kreuziger de giro gaat winnen, leuke ontwikkeling dus.
12-05-2015 14:05
Stuk of 10 man los. Met Keizer en zonder Kreuziger volgens mij. Dat kan een belangrijke zet zijn.
Haga, Montaguti, Zeits, Amador, Monsalve, Danielson, Formolo, Pellizotti, Visconti, Courteille, Clarke, Keizer

13 man gevlogen.
12-05-2015 14:06
Kreuziger zit er niet meer bij... Nu is de kans van slagen wel een stuk groter geworden.
12-05-2015 14:07
valpartij, 2x trek en 1x tinkov
12-05-2015 14:15
Lijkt wel bijna een surplace op de baan met het peloton momenteel. Eerste leidende groep zonder Kreuziger en Chaves, mijns inziens de grote namen voorop. Ook geen Weening, maar wel Keizer.
16 man nu op kop (er zijn zojuist 3 aangesloten), en 13 man op meer dan 1 minuut daarachter. Niet duidelijk wat de achterstand van het peloton is, maar ik denk al meer dan 5 minuten.
12-05-2015 14:15
Los van die val van Pozzovivo vind het ik tot nu toe een Giro die bijzonder vermakelijk is.
12-05-2015 14:16
Jammer dat we geen beelden hebben van die tweede groep met Kreuziger en Weening.
12-05-2015 14:17
GRMAY zit terug van voor!
12-05-2015 14:18
@Burgravio: couldnt agree more
12-05-2015 14:18
Etixx heeft zich nu voorop in het peloton gezet met Sky, logisch want die hebben een achterstand van maar liefst 9.40!

Edit: De gang in de achtervolgende groep met oa Kreuziger ligt er helemaal uit. Te grote naam en op een handige manier geloost uit de kopgroep. Ploegwagens halen deze groep in, dus ze liggen ver achter. Alleen Cataldo nog in de achtervolging op meer dan 1 minuut.
12-05-2015 14:18
@LL
Ik hoor dat König ook in de groep met Kreuziger zit.

Peloton op 9.40!
12-05-2015 14:18
lol peloton op 9min40sec nu : )

Om te reageren moet je ingelogd zijn.