Giro 2015: Volg hier de twintigste etappe
zaterdag 30 mei 2015 om 11:45 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de twintigste etappe

De klassementsmannen in de Giro d’Italia moeten nog éénmaal alles geven. Vandaag staat de allerlaatste bergetappe op het programma. De renners krijgen de loodzware Colle de Finestre voor de kiezen.

Deze beklimming van buitencategorie is in totaal 18,4 kilometer lang en heeft een gemiddeld stijgingspercentage van 9,2%. Omdat hier het dak van de Giro ligt, kunnen extra bergpunten worden verdiend. De eersten over de top krijgen 45, 30, 20, 14, 10, 6, 4, 2 en 1 punt. Het wordt voor Steven Kruijswijk belangrijk om hier vooraan te eindigen. Zijn achterstand op bergtruidrager Giovanni Visconti bedraagt momenteel zestien punten.

Na de top van de Colle de Finestre, die deels over onverharde wegen loopt, is het nog een kleine dertig kilometer tot de meet. De aankomst ligt op Sestrière van derde categorie. Rond kwart over vijf wordt daar de eerste renner op de top verwacht.

Sporza zendt de Giro pas na de Ronde van België uit; dit zal rond vier uur zijn. Ook Eurosport begint laat. Vanwege de MotoGP start de uitzending daar om 16:08. Bespreek hier het verloop van de koers.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
810 Reacties
30-05-2015 15:44
De grote Zakarinshow is weer begonnen... leve het nieuwe wielrennen....
30-05-2015 15:44
Zakarin loopt hard uit nu. 1:15
30-05-2015 15:44
Jahoor. Daar gaat Zakerin weer.
30-05-2015 15:44
Als Felline er nog aanhangt weet je dat het niet hard gaat.
30-05-2015 15:45
Visconti zit er nog bij, wel achterin.
30-05-2015 15:45
Visconti of Inxausti is er al af, nog maar 2 man van Movistar, 1tje daarvan is sws Amador.
30-05-2015 15:45
Zakarin loopt uit op een complete Astana ploeg, hahah.
30-05-2015 15:45
Blauwe trein achteraan op breken.
30-05-2015 15:45
Ik vind Carlton 'at the minute' Kirby meestal wel goed te doen, maar Sean Kelly...zeer kundig uiteraard pfff wat een droogkloot en dat dialect
30-05-2015 15:45
Neen toch, hoe lang gaat dat gezeik over Tatarije en zijn bijbehorende tweedegrootste stad nog duren. Moeten echt de seniele grootvaders zijn op hun respectievelijke familiefeestjes, telkens dezelfde zinloze feitjes opdiepen.

Let the games begin trouwens, deze is voor Alberto.
30-05-2015 15:45
visconti gaat eraf !!!
30-05-2015 15:45
Oow grapje :p, Visconti rijdt natuurlijk in het blauw :).
Wel allebei achteraan.
30-05-2015 15:45
Jullie doen alsof Zakarin iets onmogelijks doet. Het peloton rijdt gewoon niet door.
30-05-2015 15:46
Zakarin vs LL Sanchez. 1-0
30-05-2015 15:46
De movies met Visconti toch best ver achterin het Peloton.
Hoeveel punten zijn er op beide cols ook alweer te verdienen?
30-05-2015 15:46
Tja, Sanchez en Tiralongo nog.. Dus veel gaat er voorlopig niet af.
30-05-2015 15:46
Meneer de blauwe trui hangt achteraan het peleton
30-05-2015 15:46
Hesjedal heel slecht nu al helemaal achterin het peloton.
30-05-2015 15:46
Thnx meilinkbelkin
30-05-2015 15:46
Dat Zakarin uitloopt op 't peloton met LLS die voorop rijdt is niet zo raar...
30-05-2015 15:46
Gaat niet hard genoeg in de maglia rosa group voor Kruijswijk op het moment. Eigenlijk een beetje zoals gisteren. Het scenario in de Mortorolo was veel voordeliger voor Steven. Hoe zwaarder, hoe beter. Zakarin loopt ook ver uit, vraag me af of ze die voor de top nog terug kunnen halen
30-05-2015 15:46
Ilnur is aan het huishouden, wat een prestatie weer. Benieuwd of hij het vol kan houden, kom op! Steven rijdt ook goed.
30-05-2015 15:47
@Mollemarijden

Ja dat meende ik ook te zien, maar hij is niet te onderschatten.
30-05-2015 15:47
Het is nog best wel een stukkie naar de top en 1.30min is niks hier
Dus geen paniek. Visconti staat op breken en ik verwacht dat astana straks de gashendel nog wel iets verder open zet, kruissie hoeft niet als eerste die berg over om die trui te pakken
30-05-2015 15:47
Amador in het wiel van Kruijswijk.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.