Giro 2015: Volg hier de tiende etappe
dinsdag 19 mei 2015 om 12:20 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de tiende etappe

Na een welverdiende rustdag gaat het peloton vandaag verder in de Giro d’Italia. De klassementsrenners kunnen vandaag nog genieten van een extra rustdagje. Normaal gesproken krijgt het Italiaanse publiek in Forlì een massasprint voorgeschoteld.

De rit met start in Civitanova Marche gaat over tweehonderd kilometer en kent een nagenoeg vlak parcours. Na ruim honderd kilometer ligt één bergje van vierde categorie, maar Simon Geschke hoeft zich als eigenaar van de bergtrui geen zorgen te maken. In de slotfase liggen ook nog twee tussensprints.

De renners worden om 12.35 uur in gang geschoten en de aankomst wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Sporza zendt de rit uit vanaf 14.40 uur. Eurosport begint om kwart over twee al met een voorbeschouwing. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Giro d'Italia 2015: Stage 10 profile

Links
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (NuSport)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
136 Reacties
1 2 3 6
19-05-2015 12:22
Dagje voor de Sprinters, voorspel ik.
19-05-2015 12:23
Gewaagde voorspelling AZH! ;)
19-05-2015 12:25
Beloofd een schitterende dag te worden aan de Adriatische kust, 28 graden en de hele dag zon. Wat ben ik nu jaloers op de renners!
19-05-2015 12:34
Ben benieuwd wie er allemaal in de vlucht zullen zitten. Ergens hoop ik dat er geen nederlander bij zit. Vandaag is 95% zeker toch zo een kansloze dag.
19-05-2015 12:43
Laten we hopen dat er niet weer een valpartij komt, met op 500meter voor de finish nog een bocht
19-05-2015 12:50
Kopgroep met Gatto, Boem, Malaguti, Busato en Marangoni rijdt al 1.40 voor het peloton uit. Iedereen kan weer gaan slapen en om 17.00 ontwaken ;)
19-05-2015 12:56
Vraag van de dag. Wie gaat er naast Lotto-B helpen straks de kopgroep terug te pakken. Of anders gezegd, welke ploeg denkt dat ie kans maakt op zege in de massasprint.
19-05-2015 12:58
Deze jongens gaan iig geen roze pakken. Scenario van Bertje kan nog een dag in de kast
19-05-2015 13:01
@ ti-raleigh

Lampre, Trek, Giant, Bardiani..
19-05-2015 13:09
Bardiani heeft natuurlijk Boem vooruit
19-05-2015 13:09
Ik kan met een gerust hart pas vanmiddag thuis komen... hier gaat verder niet veel gebeuren... ;)
19-05-2015 13:22
Parcours gaat een stuk langs zee, waaier moet dan mogelijk zijn, denk van LottoJumbo.
19-05-2015 13:30
@Rondo
Er staat veel te weinig wind, kansloos dus
19-05-2015 13:32
Pfff lekker dit, We gaan sprinten straks.
19-05-2015 13:33
Hoe laat is de verwachte aankomsttijd?
19-05-2015 13:36
volgens nu.nl 17.13, maar het zal wel wandelen worden...

edit: mezelf maar meteen tegenspreken, die twee tussensprints redelijk ver in de etappe gaan de boel wel versnellen. Nizzolo vorige week al erg actief, dus misschien gaat Trek de kopgroep binnen proberen te halen voor eerste sprint
19-05-2015 13:37
@ LyndaLid
Zou kunnen idd. Ben vooral ook benieuwd of Lotto-NL meedoet. Dat is het enige interessante aan sprintetappes: kijken hoe de ploegen elkaar tactisch bespelen.
19-05-2015 13:43
Had Bandiera ook in de kopgroep verwacht, die staat tenslotte al op 60 punten...
19-05-2015 13:52
@Italia. Hier zit er nog eentje (zucht). Over een klein uurtje nog iets van de etappe kijken, want daarna op m'n fietsje naar mn werk (hopelijk is t dan droog).
19-05-2015 13:59
Wordt er weer eentje voor Greipel denk ik. Viviani en Pelucchi verwacht ik als sterkste tegenstanders.
19-05-2015 14:15
Pelucchi heeft mglk een infectie en heeft gezegd ws. niet mee te sprinten...
19-05-2015 14:15
Als Viviani zich weer gaat mengen in de tussensprints zie ik hem op het einde niet mee doen voor ritwinst.
19-05-2015 14:18
Haha 1 sprintetappe en er zijn meteen klagers :)
19-05-2015 14:23
Als iemand anders dan Greipel wint, gaan mensen twijfelen aan hoe schoon de overwinning is. Laat hem dus maar winnen
19-05-2015 14:38
Dit bericht is verwijderd
1 2 3 6

Om te reageren moet je ingelogd zijn.