Giro 2015: Volg hier de tiende etappe
dinsdag 19 mei 2015 om 12:20 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de tiende etappe

Na een welverdiende rustdag gaat het peloton vandaag verder in de Giro d’Italia. De klassementsrenners kunnen vandaag nog genieten van een extra rustdagje. Normaal gesproken krijgt het Italiaanse publiek in Forlì een massasprint voorgeschoteld.

De rit met start in Civitanova Marche gaat over tweehonderd kilometer en kent een nagenoeg vlak parcours. Na ruim honderd kilometer ligt één bergje van vierde categorie, maar Simon Geschke hoeft zich als eigenaar van de bergtrui geen zorgen te maken. In de slotfase liggen ook nog twee tussensprints.

De renners worden om 12.35 uur in gang geschoten en de aankomst wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Sporza zendt de rit uit vanaf 14.40 uur. Eurosport begint om kwart over twee al met een voorbeschouwing. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Giro d'Italia 2015: Stage 10 profile

Links
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (NuSport)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
136 Reacties
1 4 5 6
19-05-2015 17:04
Klootje kan wel eens gelijk hebben
19-05-2015 17:04
Reed QS nu werkelijk om Porte op meer achterstand te zetten? Lafaards!
19-05-2015 17:04
JAMMER VOOR PORTE :(, leuke etappe!
19-05-2015 17:05
BOEM!

Mooie overwinning weer voor Bardiani, rijden geen enkele giro voor lul mee.
Schitterend interview met een bijna huilende Malaguti op RAI nu trouwens. Puta! Puta!
19-05-2015 17:05
Nizzolo Had nou maar echt mannen ingezet
19-05-2015 17:06
Heerlijke emoties met de Italianen in de hoofdrol, 10 x beter dan een of andere nekbreek-sprint.
19-05-2015 17:07
Astana 2 renners in de top 3... Porte, sneu, hij kon niet eens het wiel houden van zijn ploeggenoten. Leuke etappe, verdiende top 4!
19-05-2015 17:07
Wachten totdat een kanshebber lek rijdt en dan gas geven.
19-05-2015 17:08
Kut voor Porte maar dankzij zijn sky-matties houdt ie het verlies echt heel klein. Reed men echt extra door, mwoah, wat zou dat nou gescheeld hebben, 0,4 kmpu?

Boem de verdiende winnaar want die was sterk genoeg om het nog allemaal uit te denken en toe te passen. De rest zat met het hart in de keel.
19-05-2015 17:08
Lijkt niet heel netjes van QS
19-05-2015 17:09
Busato is een stuk minder gefrustreerd dan Malaguti na afloop
1 4 5 6

Om te reageren moet je ingelogd zijn.