Giro 2015: Volg hier de tiende etappe
dinsdag 19 mei 2015 om 12:20 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de tiende etappe

Na een welverdiende rustdag gaat het peloton vandaag verder in de Giro d’Italia. De klassementsrenners kunnen vandaag nog genieten van een extra rustdagje. Normaal gesproken krijgt het Italiaanse publiek in Forlì een massasprint voorgeschoteld.

De rit met start in Civitanova Marche gaat over tweehonderd kilometer en kent een nagenoeg vlak parcours. Na ruim honderd kilometer ligt één bergje van vierde categorie, maar Simon Geschke hoeft zich als eigenaar van de bergtrui geen zorgen te maken. In de slotfase liggen ook nog twee tussensprints.

De renners worden om 12.35 uur in gang geschoten en de aankomst wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Sporza zendt de rit uit vanaf 14.40 uur. Eurosport begint om kwart over twee al met een voorbeschouwing. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Giro d'Italia 2015: Stage 10 profile

Links
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (NuSport)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
136 Reacties
19-05-2015 14:40
off: Het is vooralsnog niet het jaar geweest van sprinters Bouhanni en Démare, blijkbaar heeft hun scheiding hen niet veel goeds gedaan. Of zie ik het verkeerd?
19-05-2015 14:56
@matisz
Ik begin ook steeds meer het idee te krijgen dat de onderlinge concurrentie tussen die twee hun niveau naar boven haalde. Bouhanni koerste sowieso al uit een agressie die hij nu een beetje mist omdat hij nu de onbetwiste kopman is. Hij pakt het de laatste maanden echter wel weer langzaam op (goede MSR, paar zeges in Frankrijk en afgelopen week nog drie keer tweede in Beieren). Toch een kleine middelvinger richting Demare, want die is echt slecht bezig.

On: weer Greipel tegen een blik Italianen vandaag.
19-05-2015 14:57
vooral bouhanni komt geloof ik amper nog aan sprinten toe. of in ieder geval niet meer voor de winst Matisz. Demare meen ik wat vaker te hebben gezien (en die had soms gewoon overduidelijk pech itt bouhanni)
19-05-2015 14:57
Kan Hofland hier iets uithalen? Weet nooit echt waar hij staat.
19-05-2015 15:02
@Sepirtoh en 123poetertjes, ik stel voor dat jullie er samen nog even naar gaan kijken want op deze manier worden wij natuurlijk niks wijzer. ;-)

Go Hofland!
19-05-2015 15:06
Heerlijk dat mijn adoptie renner Boem er weer bij is!
19-05-2015 15:11
"In de laatste kilometer in Forli moeten de renners over kasseitjes. Ook is er een wegversmalling en op 400 meter van de streep moeten de renners nog een bocht naar links maken." lol, what?
19-05-2015 15:17
@Stofzuigert.
Inderdaad. Daar komen die gestoorde kamikazeItalianen weer.
19-05-2015 15:24
@123poetertjes en @Sephiroth

Jullie visies liggen wel wat uit elkaar. Maar we kunnen het eens zijn dat hun beider seizoenen nog niet veel soeps geweest zijn. Dat belooft voor de Tour ;)
19-05-2015 15:24
Die laatste KM en rechte lijn van 500 meter is weer erg smal. Hoop dat ze het normaler doen dan in etappe 7.
19-05-2015 15:27
IAM rijdt ook mee. Dan gaat Pelucchi het toch proberen?
19-05-2015 15:46
Haussler rijdt daar toch ook?
19-05-2015 15:48
Fijn zo'n stiekeme rustdag voor de kijkers ,)
19-05-2015 16:00
@Daan°
Wel jammer dat die een dag na de echte rustdag komt
19-05-2015 16:01
Ja dat klopt lrxrl, maar die zie ik niet zo snel meedoen in dit soort sprints.
19-05-2015 16:08
Klopt @Zwartebroekengeletrui.

Vooralsnog alleen Lotto-Soudal dat echt werkt, klein beetje IAM. Heerlijk dagje voor Contador lijkt me dit, herstellen en bijna niet je ploeg op kop te hoeven laten :).
19-05-2015 16:09
[b]KoersUpdate°[/b]
Opgave Matteo Pelucchi (IAM Cycling), hij was dé sprinter voor vandaag, reden: gevolg van een val in de 2de etappe.
19-05-2015 16:10
Stevige infectie dus
19-05-2015 16:13
Pelucchi is ook niet echt een ronderenner, veel te slechte klimmer. Zal ook iets dieper hebben moeten gaan dan de rest, en dat is na verloop van tijd niet gezond meer.
19-05-2015 16:15
@Sepiroth
Je haalt ze door elkaar. Bouhanni rijdt het hele jaar al dichte uitslagen, en heeft bovendien al 3x keer gewonnen. Al 18 toptien plaatsen. Hij komt alleen nog net dat tikkeltje te kort om in de grote koersen te winnen. Maar slecht rijdt hij allerminst.

Demare is degene die vrij dramatisch rijdt. Komt in de sprints duidelijk tekort, evenals in de klassiekers. En heeft daarnaast ook pech gehad.

Je hebt toch wel wat wielrennen gekeken dit jaar? ;)
19-05-2015 16:16
@Bertsu Ik had gelezen dat hij flink last van zijn enkel had, door een valpartij in etappe 2.
Raar dat hij er nu opeens flink last van heeft, blijkbaar is een rustdag zwaarder dan ene bergetappe voor je enkels.
19-05-2015 16:17
@123poetertjes
Pelucchi heeft nog steeds een enkelblessure (van die val op de openingsdag), en heeft ook nog eens een virus opgelopen op de rustdag. Nu kan dat tweede een gevolg zijn van te diep gaan, maar dat is me toch te makkelijk. Anders wordt je namelijk ook geen tweede in een rit na een zware week.
19-05-2015 16:22
Peloton moet toch best goed door rijden als ze niet te laat willen komen.
19-05-2015 16:31
@mollemarijden, voor wat?
19-05-2015 16:34
Peluchhi heeft het prima gedaan voor iemand die vanaf dag 1 in de lappenmand zat. Of hij relatief slechter klimt dan andere sprinters zou ik niet weten.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.