Giro 2015: Volg hier de ploegentijdrit
zaterdag 9 mei 2015 om 14:55 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de ploegentijdrit

Het is eindelijk zo ver: de Giro d’Italia begint vandaag. Op de eerste dag krijgen de renners in de straten van San Remo een ploegentijdrit voor de kiezen. Klassementsrenners kunnen vandaag al belangrijke tijdwinst boeken.

Het 17,6 kilometer lange parcours gaat over een fietspad dat ongeveer vijf meter breed is. Onderweg komen de renners een aantal tunnels tegen. Halverwege de tijdrit liggen een paar lastige bochten, maar over het algemeen kunnen de ploegen hier het tempo hoog houden.

Orica-GreenEDGE won vorig jaar de ploegentijdrit en de Australische formatie – met daarbij Pieter Weening – is ook dit seizoen favoriet. Lampre-Merida mag om 15:10 als eerste van start, terwijl FDJ om 16:55 als laatste van het startpodium vertrekt.

Sporza en Eurosport beginnen de rechtstreekse uitzending rond drie uur.ploegentijdrit
Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours
Startvolgorde

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)

Tussentijden (organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
101 Reacties
09-05-2015 16:37
TLJ doet het lekker rustig aan?
09-05-2015 16:38
zo ziet het er inderdaad wel uit.. zal wel neit zo zijn :P
09-05-2015 16:38
Orica snelste op het eerste tussenpunt
09-05-2015 16:42
TLJ 25 seconden langzamer dan Orica bij het tussenpunt.
09-05-2015 16:42
TLJ doet al het hele jaar rustig aan.
09-05-2015 16:42
+25 voor TLJ.
09-05-2015 16:42
TLJ matige tussentijd
09-05-2015 16:43
TLJ rond de tijd van AG2R
09-05-2015 16:44
Jawel hoor orica!
09-05-2015 16:44
Orica snelste tijd!
09-05-2015 16:45
Gerrans het roze bij winst
09-05-2015 16:45
Wie kwam er als eerste over de streep bij Orica? Sky ook matige tijd..
09-05-2015 16:46
TLJ prima tussentijd voor acht man!!
09-05-2015 16:50
Nog steeds met 8, +35
Netjes hoor!
09-05-2015 16:50
Zeer behoorlijke TTT van TLJ.
09-05-2015 16:51
Zo zie je maar weer, valt toch mee. Goed 2e deel. Bemoedigende tijd.
09-05-2015 16:51
Dat valt goed mee zeg, voor de 8 man van TLJ.
09-05-2015 16:52
Ik ben er echt klaar mee met dat Katusja...

Tsjonge jonge jonge.
09-05-2015 16:52
Voor 8 man valt het mij inderdaad alles mee uiteindelijk, was even bang dat het 50-60s zou worden.
09-05-2015 16:52
Kun je na gaan als bennet er wel bij had gezeten.
09-05-2015 16:53
Dit bericht is verwijderd
09-05-2015 16:53
Bennett voegt niet zo heel veel toe voor een TTT hoor...
09-05-2015 16:53
Dit bericht is verwijderd
09-05-2015 16:54
Hup Katusha. Veel leuker dan Orica iig.
09-05-2015 16:55
Binnen de 30 seconden van Astana, netjes van Lotto Jumbo. Orica heeft toch niemand voor het klassement.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.