Giro 2015: Volg hier de ploegentijdrit
zaterdag 9 mei 2015 om 14:55 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de ploegentijdrit

Het is eindelijk zo ver: de Giro d’Italia begint vandaag. Op de eerste dag krijgen de renners in de straten van San Remo een ploegentijdrit voor de kiezen. Klassementsrenners kunnen vandaag al belangrijke tijdwinst boeken.

Het 17,6 kilometer lange parcours gaat over een fietspad dat ongeveer vijf meter breed is. Onderweg komen de renners een aantal tunnels tegen. Halverwege de tijdrit liggen een paar lastige bochten, maar over het algemeen kunnen de ploegen hier het tempo hoog houden.

Orica-GreenEDGE won vorig jaar de ploegentijdrit en de Australische formatie – met daarbij Pieter Weening – is ook dit seizoen favoriet. Lampre-Merida mag om 15:10 als eerste van start, terwijl FDJ om 16:55 als laatste van het startpodium vertrekt.

Sporza en Eurosport beginnen de rechtstreekse uitzending rond drie uur.ploegentijdrit
Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours
Startvolgorde

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)

Tussentijden (organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
101 Reacties
1 2 3 5
09-05-2015 14:58
Ja! We zijn (bijna) los! Heerlijk.
09-05-2015 15:00
"Welkom Girini!"
We zitten er klaar voor, Renaat, José en André!
09-05-2015 15:03
Dit bericht is verwijderd
09-05-2015 15:04
Dat Poolse kampioenstruitje van Matysiak maakt me treurig elke keer wanneer ik het zie.
09-05-2015 15:05
Wanneer rijdt Sky?
09-05-2015 15:05
Zijn er boni's eigenlijk deze Giro?
09-05-2015 15:05
Heerlijk, Orica gaat er weer vol voor, wachten op niemand!
09-05-2015 15:10
Nou, kijken wat die Xu kan....
09-05-2015 15:10
Partitoooooooo
09-05-2015 15:10
EN WE ZIJN VERTROKKEN!!!
09-05-2015 15:11
Hoe laat zal de sporza stream werken?
09-05-2015 15:12
Ik weet niet of het zo evident word voor Orica hoor!
09-05-2015 15:13
Wat een gaaf parcours zeg! Maar zoals José zegt, er moeten geen ongelukken/valpartijen gebeuren!
09-05-2015 15:14
@Scotty
ja toch? Niet in deze rit uiteraard ;)

(boni's)
09-05-2015 15:15
Of er valpartijen komen weten we om 16:50: dan staat Garmin-Cannondale aan de start.
09-05-2015 15:15
Betancour ziet er niet echt afgetraind uit...
09-05-2015 15:17
Ze hadden best over dat grindpad langs de tunnel kunnen gaan...
09-05-2015 15:18
Dit worden drie fantastische weken. Lekker zonder enige druk of voorkeur kijken naar drie weken schitterend wielrennen!
09-05-2015 15:19
Een traditie gebroken...WF heeft zich niet in roze getooid....
09-05-2015 15:20
@Purito
ik voel wel druk hoor.. pfoe
09-05-2015 15:22
Lampre-merida 11:13 bij eerste tussenpunt
09-05-2015 15:27
heeft iemand een sporza stream voor in Nederland
09-05-2015 15:27
http://bvls2013.com/stream4.html
09-05-2015 15:28
Betancur al 4 seconden op Ulissi :p
09-05-2015 15:29
[url]http://bvls2013.com/ss21.php[/url]

Of anders hola op chrome instaleren.
1 2 3 5

Om te reageren moet je ingelogd zijn.