Giro 2015: Volg hier de ploegentijdrit
zaterdag 9 mei 2015 om 14:55 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de ploegentijdrit

Het is eindelijk zo ver: de Giro d’Italia begint vandaag. Op de eerste dag krijgen de renners in de straten van San Remo een ploegentijdrit voor de kiezen. Klassementsrenners kunnen vandaag al belangrijke tijdwinst boeken.

Het 17,6 kilometer lange parcours gaat over een fietspad dat ongeveer vijf meter breed is. Onderweg komen de renners een aantal tunnels tegen. Halverwege de tijdrit liggen een paar lastige bochten, maar over het algemeen kunnen de ploegen hier het tempo hoog houden.

Orica-GreenEDGE won vorig jaar de ploegentijdrit en de Australische formatie – met daarbij Pieter Weening – is ook dit seizoen favoriet. Lampre-Merida mag om 15:10 als eerste van start, terwijl FDJ om 16:55 als laatste van het startpodium vertrekt.

Sporza en Eurosport beginnen de rechtstreekse uitzending rond drie uur.ploegentijdrit
Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours
Startvolgorde

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)

Tussentijden (organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
101 Reacties
09-05-2015 16:55
Net de tv uitgedaan met het idee top 5 staat vast lees ik nu Katusha, toch maar even aan die tv :)
09-05-2015 16:56
tinkoff-saxo is de snelste bij het tussenpunt
09-05-2015 16:56
Saxo snelste tussentijd!
09-05-2015 16:56
Hoppa Tinkoff Saxo erover heen op het tussenpunt
09-05-2015 16:56
Dit bericht is verwijderd
09-05-2015 16:59
Contador zelf in de problemen?
09-05-2015 16:59
Contadors mannen vanaf dag 1 aan de bak.... :p
09-05-2015 17:00
Gelukkig, de ploegleider van Katusja heeft geluisterd...
09-05-2015 17:00
Hopen voor Weening dat ze het vast houden.
09-05-2015 17:00
Katusha teveel gas gevegen op dat eerste stuk.
09-05-2015 17:02
Denk dat Contador nog wel een vlucht laat uitzingen tot het eind. Die mannen hebben echt geen zin om vanaf dag 1 te werken. Trouwens wel flauw van de NOS om niet eens deze mooie proloog uit te zenden. Lekker hockey aanzetten, waar geen hond naar gaat kijken
09-05-2015 17:02
Zou de site nog roze worden?
09-05-2015 17:02
Offtopic: In de etappe in Duinkerken ligt Maurits LAmmertink alleen op kop met 20s voorsprong. Nog 7km te gaan.
09-05-2015 17:03
Tinkoff ook teveel gas gegeven denk ik. Contador op t tandvlees, zo lijkt het.
09-05-2015 17:03
Inderdaad waardeloos datNOS geen Giro uitzendt maar wel Vuelta... @Rhohan
09-05-2015 17:04
TLJ blijft geen TTT ploeg, maar met een man minder op een dag van te voren, is het niet slecht.
09-05-2015 17:04
Zo, daar viel iets van de motor op de weg. Renners van Tinkoff-Saxo ontweken het.
09-05-2015 17:05
Pietertjuh! Yes.
09-05-2015 17:05
Tinkoff goede tijdrit hoor.
09-05-2015 17:07
De kracht van Orica: geen klassementsman, hoeven dus op niemand te wachten, kunnen voluit gaan met alle risico.
09-05-2015 17:08
Voor Garmin al winst dat ze nog op de fiets zitten.
09-05-2015 17:09
Toch nog 7 sec achter Orica..
09-05-2015 17:11
Garmin heel slecht.
09-05-2015 17:12
Die website van de Giro werkt nog een beetje op z'n Italiaans...
09-05-2015 17:15
FDJ toch ook erg sterk. En dat met zo'n ploeg.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.