Giro 2015: Volg hier de negende etappe
zondag 17 mei 2015 om 11:00 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de negende etappe

Vlak voor de eerste rustdag in de Giro d’Italia moeten de renners nog even stevig aan de bak. De negende etappe van Benevento naar San Giorgio del Sannio is maar liefst 215 kilometer lang. Bovendien moeten er twee cols van de tweede en een van de eerste categorie worden beklommen.

Het peloton trekt zich om kwart over elf in gang. Aankomst wordt verwacht tussen 16.53 en 17.37 uur. Sporza doet verslag vanaf half 3. Eurosport haakt een halfuurtje later aan.

De etappe lijkt een uitgelezen kans voor avonturiers of voor klassementsrenners die een teleurstellende eerste week achter de rug hebben en daarom ruimte kunnen krijgen. Bespreek hier het verloop van de etappe.

T15_MadonnaDC_2_altLinks:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (NuSport)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
289 Reacties
17-05-2015 16:46
Erg ongeloofwaardig!!
17-05-2015 16:47
Waarom ongeloofwaardig?!
17-05-2015 16:47
Die Tiralongo kan nog wel paar jaartjes mee
17-05-2015 16:47
Astana!
17-05-2015 16:47
Heb je die plaat gezien die hij draaide?
17-05-2015 16:47
Astana tegen de rest deze Giro.
17-05-2015 16:47
Hopelijk lukt het WF nu wel om wat te modereren, qua D-woord?
17-05-2015 16:48
Wat fietsen de Nederlanders geweldig! Ze missen alleen de Kazachstaanse koeienmelk.
17-05-2015 16:48
Rot op zeg, lachen naar de camera en spuit in de arm, rot toch op
17-05-2015 16:48
Dit bericht is verwijderd
17-05-2015 16:48
Het is vooral Slagter die verzwakte, Tiralongo reed maar een dikke 10 seconden weg van Hesjedal, Kruiswijck en co
17-05-2015 16:48
Tja wat moet je hier nog van zeggen
Erg jammer van tjs, net niet genoeg over voor de laatste km's
Respect voor kruissie toont wel karakter door te blijven aanvallen.
En astana?? Het zal allemaal wel
17-05-2015 16:48
Lijkt wel of sommigen hier nog nooit wielrennen gekeken. De winnaar vandaag is wel de man die als knecht reeds twee maal de kopmannen verschalkte op een eindklim in de Giro. Dit is eigenlijk qua prestatie de minste van zijn drie zeges. Niks ongeloofwaardigs hieraan.
17-05-2015 16:48
Kruijswijk 2e! Goed gereden, je weet niet of het ooit nog meer wordt.
17-05-2015 16:49
Nou, na de Giro heeft Kruijswijk dus alsnog gewonnen.
17-05-2015 16:49
LottoNL klopt GiantDE voor de troostprijzen...
17-05-2015 16:50
Super gereden door Kruiswijk deze twee dagen!
17-05-2015 16:50
@albertooo
Of sommigen kijken juist heel veel wielrennen, en weten dat ze belachelijk vaak bedonderd zijn door de wielrenners ;-)
17-05-2015 16:51
Buitenaardse krachten zijn weer aan het werk bij het Astana blauw! Bah

Kruiswijk en Slagter hulde :)
17-05-2015 16:51
Dit bericht is verwijderd
17-05-2015 16:51
Tiralongo is 38 jaar, wie gelooft dat hij dezelfde fysieke mogelijkheden heeft als pakweg een 27 jarige zonder hulpmiddelen? Ik niet iig. Alleen al het herstelvermogen van een 27 jarige is vele malen efficiënter dan iemand van 38.
17-05-2015 16:52
Astana-train! Echt mijn favoriete ploeg!
17-05-2015 16:52
@Xistnc: Maar Geschke heeft de bergtrui. Ik denk dat LottoNL graag ruilt met GiantDE.
17-05-2015 16:52
101% terechte overwinning van de uitgenaste Tiralongo, Slagter had nooooit moeten overnemen maar ik begrijp wel dat hij erin trapte.

Kunnen we overigens eens ophouden met al die sneue Astana beschuldigingen? Stelletje slechte verliezers.Het boeit helemaal niemand wat jullie allemaal geloven of niet.
17-05-2015 16:52
We hebben het toch ook bij Horner gezien. Kan allemaal best.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.