Giro 2015: Volg hier de negende etappe
zondag 17 mei 2015 om 11:00 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de negende etappe

Vlak voor de eerste rustdag in de Giro d’Italia moeten de renners nog even stevig aan de bak. De negende etappe van Benevento naar San Giorgio del Sannio is maar liefst 215 kilometer lang. Bovendien moeten er twee cols van de tweede en een van de eerste categorie worden beklommen.

Het peloton trekt zich om kwart over elf in gang. Aankomst wordt verwacht tussen 16.53 en 17.37 uur. Sporza doet verslag vanaf half 3. Eurosport haakt een halfuurtje later aan.

De etappe lijkt een uitgelezen kans voor avonturiers of voor klassementsrenners die een teleurstellende eerste week achter de rug hebben en daarom ruimte kunnen krijgen. Bespreek hier het verloop van de etappe.

T15_MadonnaDC_2_altLinks:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (NuSport)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
289 Reacties
17-05-2015 16:41
De achtervolgers zitten op 24s van het leidende duo, die gaan er niet meer bijkomen. Edit: Slagter moet lossen op 4km van de streep. Jammer!
17-05-2015 16:41
Watttt! Matthews nog in het peloton.
17-05-2015 16:41
Jammer dat Hesjedal naar zijn eigen ploeggenoot rijdt
17-05-2015 16:41
En Hesjedal doet het kopwerk achter hem aan. Twee domme tactische fouten.

Edit: Ah Slagter heeft echt niets meer, dan is het nog te begrijpen van Hesjedal.
17-05-2015 16:42
Oeps tja..
17-05-2015 16:42
Hesjedal is niet dom :P
17-05-2015 16:42
Balen weer strand een Nederlander in de slotkilometers.
17-05-2015 16:43
kopie van de wedstrijd van gisteren.
17-05-2015 16:43
mweh 2x achter elkaar nederlandse overwinning door de neus geboord
17-05-2015 16:43
Pfff, materiaal toch? EDIT > Nee, helemaal dood, kut.
17-05-2015 16:43
Jammer voor TJS
17-05-2015 16:44
Kruijswijk en Slagter hebben allebei een kleine motor.
17-05-2015 16:44
Die Astana's zijn wel sterk zeg.
Ben benieuwd wat voor Giro we zouden zien als Astana geen licentie meer zou hebben..
17-05-2015 16:44
Astana is best goed....
17-05-2015 16:44
De Belgen troosten ons vriendelijk. Jammer zeg...
17-05-2015 16:44
Gelukkig winnen 'we' wel allerlei 2.2 wedstrijden vandaag B)
17-05-2015 16:44
Heeft niks met kleine motor te maken. Er wordt weer iets nieuws gebruikt
17-05-2015 16:44
Hup Kruissie!!
17-05-2015 16:44
Go Steven!
17-05-2015 16:45
klasse van Kruijswijk na die inspanning van gisteren.
17-05-2015 16:45
Op hoeveel seconden rijdt Kruijswijk?
17-05-2015 16:45
Het is te laat jongens, tiralongo wint
17-05-2015 16:45
Tiralongo heeft het perfect gespeeld. Dom gereden van Cannondale.
17-05-2015 16:45
Wel erg geloofwaardig dit, Astana... tjonge jonge. Ook al is Slagter aan het einde van zijn krachten het verschil is wel erg groot.
17-05-2015 16:46
Aardige vertraging op de livestream :(

Om te reageren moet je ingelogd zijn.