Giro 2015: Volg hier de derde etappe
maandag 11 mei 2015 om 13:25 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de derde etappe

Het is pas derde etappe, maar het Giro-peloton gaat al richting het middelgebergte. Op het 136 kilometer korte, maar lastig traject van vandaag zijn verschillende scenario’s mogelijk. Alle ingrediënten voor een leuke koers lijken aanwezig.

De rit gaat van start in Rapallo. Deze stad heeft een prominente rol in de zwarte bladzijdes van de wielerhistorie. Wijlen Wouter Weylandt kwam in 2011 dodelijk ten val in een rit met aankomst in deze plaats.

T15_MadonnaDC_2_alt
De renners zullen om 13:25 vertrekken. De aankomst wordt verwacht tussen 17:03 en 17:29. Eurosport en Sporza zenden de wedstrijd vanaf 14:30 rechtstreeks uit. Kan Bert-Jan Lindeman zijn blauwe bergtrui bergtrui behouden? Bespreek hier het verloop van de rit.

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (NUsport)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
317 Reacties
11-05-2015 16:50
Hansen!
11-05-2015 16:50
@tokstar zat zijn haar niet goed dan?
11-05-2015 16:51
Danku, dan neem ik aan dat Matthews wint.
11-05-2015 16:52
@hugenholz
Geen idee. Dat of Phil hoorde z'n maag grommelen.
11-05-2015 16:52
Hoeveel Lotto's in het peloton. Zag alleen een gele trico.
11-05-2015 16:52
Pel groter, Kruijswijk nog steeds alleen
11-05-2015 16:53
Zou BTW een schande zijn aangezien Astana met ruim 7 man erbij zet.
11-05-2015 16:53
Als Pozzo maar niks interns mankeert en volledig kan herstellen ben ik tevreden met het resultaat van vandaag...
11-05-2015 16:53
Clarke, Paterski en Hansen gaan erbij komen denk ik, daarachter gaat Orica voor alle ballen op Bling.
11-05-2015 16:53
@mollemarijden: alleen Kruijswijk nog.
11-05-2015 16:54
Zit Lobato in de groep?
11-05-2015 16:54
Situatie in koers?
ik zit op mijn werk.
11-05-2015 16:54
Zit Meersman erbij ? Dan heb je met Matthews en Felline de top 3 wel lijkt me.
11-05-2015 16:55
Mollemarijden, valt wel mee gezien hun ploeg en budget vs dat van Astana...
Bennet en de keijzer hadden er nog bij mogen zitten, rest is niet zo sterk in de bergen.

Striga, ja die zat er na de afdaling nog bij.

Ab normaal> clark, hansen, paterski en die rus voorop, peleton er dicht achter.
11-05-2015 16:55
Wat een beul is die Weening, nog maar 20 seconden. Het begint er naar uit te zien dat het een sprint wordt, jammer voor Paterski. Die had met deze groep een grote kans voor de overwinning.
11-05-2015 16:55
Dit bericht is verwijderd
11-05-2015 16:55
Astana en TLJ met elkaar vergelijken heeft niet zoveel zin.
11-05-2015 16:56
Zouden de lottos Hofland voor de zekerheid nog even gaan halen
11-05-2015 16:56
@Abnormaal, Clarke, Kochetkov, Paterski en Hansen op kop. Op 16 seconden daarvan het peloton met Weening op kop.
11-05-2015 16:57
Slagter zit er ook bij
11-05-2015 16:58
Dank Daan. Hoe ver nog?
11-05-2015 16:58
Nog 7km ab normaal.

Ulissi zal er trouwens ook nog bijzitten
11-05-2015 16:59
Het wordt een massasprint.
11-05-2015 16:59
Dit bericht is verwijderd
11-05-2015 17:01
Kruijswijk kiest een prima plek in het peloton, zo rond 20e-25e positie. Jammer dat hij alleen zit.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.