Giro 2015: Volg hier de achttiende etappe
donderdag 28 mei 2015 om 12:30 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de achttiende etappe

Na een dagje sprinten is het vandaag weer de beurt aan de klimmers of beter gezegd de dalers in het peloton. De achttiende etappe gaat van het Zwitserse Melide naar het Italiaanse plaatsje Verbania en is 170 kilometer lang. Na een vlakke aanloop wacht de renners de loodzware Monte Ologno (gemiddeld 9%). Nadat de top hiervan gerond is wachten nog enkele kleine klimmetjes, maar is het vooral afdalen richting finish.

De etappe heeft dus feitelijk drie fases: de vlakke aanloop, de klim en de razendsnelle afdaling richting Verbania. Het eerste (vlakke) deel van de rit leent zich uitstekend voor vluchters die in de 125 kilometer voorafgaand aan de Monte Ologno op avontuur kunnen gaan. De klim zelf is dan weer bijzonder geschikt voor klassementsrenners om aan te vallen, om zodoende te proberen hun positie in de algemene rangschikking te verbeteren. Voor bergkoning Steven Kruijswijk (LottoNL-Jumbo) zal het zaak zijn de concurrenten voor die blauwe trui in de gaten te houden en bovenop de nodige punten te pakken. De achttiende etappe lijkt echter vooral kansen te bieden aan renners met uitstekende daalcapaciteiten.

Wie gaat er met de etappewinst vandoor? Het peloton vertrekt om 12:55 en zal rond 17:10 in Verbania aankomen. Zoals gebruikelijk doet Eurosport vanaf 14:30uur verslag van de rit. Sporza haakt omstreeks tien over 4 aan bij het live-verslag.

Volg en bespreek het koersverloop van etappe 18 in de Giro d’Italia hier op Wielerflits.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits
Informatie parcours
Deelnemerslijst

Liveticker Sporza
Liveticker organisatie
Liveticker NuSport

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
404 Reacties
28-05-2015 16:57
@nairo
Doe ik helemaal niet
28-05-2015 16:57
Kruijswijk blijft achtste
28-05-2015 16:58
Groep Landa moet in het slot toch nog een hoop tijd goed kunnen maken.
28-05-2015 16:58
@west ja man, punt is dat er net zo goed op sporza kan gezeikt worden als op dit forum. Begrijp je het of leg ik het je in pb uit?
28-05-2015 16:58
Kruijswijk behoudt de blauwe truien zijn 8ste plaats, mooi hoor die blauwe trui :)
28-05-2015 16:59
Denk dat Hesjedal een 50 seconden pakt vandaag.
28-05-2015 16:59
@vdb44

Het was nog veel vermoeiender toen kruijswijk nog niet goed stond. Al de rest waren vuile dopeurs. Sinds hij goed rijdt is het hier veel gezelliger! ;)
28-05-2015 17:00
@Nairo
Het wel, jou meestal niet.
28-05-2015 17:00
Ryder heeft zich vandaag helemaal leeg gereden voor een klein minuutje op de streep. We zullen komende dagen zien of het zijn inspanning waard is geweest. Valt wel te prijzen dat hij aanvalt, mooi om te zien.
28-05-2015 17:00
Lang geleden dat ik een renner zo lang zag vieren. Nooit gezien trouwens, zo ver ik me herinner!

Verdiende zege.

@west, excuses, maar vraag me gerust om toelichting. Dan leg ik het met graagte nog eens uit.
28-05-2015 17:00
Wat een klasbak is Gilbert eigenlijk ook.
28-05-2015 17:02
Mooi gedaan van Gilbert, verdiende etappe :)
28-05-2015 17:02
mooie en terechte winnaar
28-05-2015 17:02
Held
28-05-2015 17:03
Verdiende overwinning!
28-05-2015 17:03
Toegegeven: ik dacht dat hij maar half gemotiveerd aan de start van deze Giro verscheen en zou afstappen. Toont hier wel degelijk zijn motivatie, en hoe!
28-05-2015 17:03
Montfort aan komen sluiten? Hoe kan dat nou joh...
28-05-2015 17:04
Het gaat stil zijn op de fora en sociale media van de Vlaamse kranten, normaal doen ze daar niet liever dan commentaar geven op Boonen en Gilbert :-)
28-05-2015 17:05
De groep Kruijswijk was op 5 km toen Contador al bijna op 3 km was...
28-05-2015 17:06
hesjedal rijdt zich kapot voor niks, Kruijswijk hoeft zich geen zorgen te maken voor de bergtrui wat betreft Hesjedal hahahahaha.
28-05-2015 17:08
Contador en Hesjedal komen op 6:05 binnen.
28-05-2015 17:08
hoe kan het toch dat er mensen zijn die Hesjedal slecht vinden rijden de laatste bergetappes? Die zat de afgelopen bergetappe is de vroege vlucht, wordt bijgehaald voor de montirolo en klimt vervolgens toch met de klassementsmannen mee
28-05-2015 17:08
Haha Kruijsie
28-05-2015 17:08
@VDB44, ophemelen doen ze toch ook graag genoeg? En terecht!
28-05-2015 17:09
Wat een verschil tussen de 2 grote Belgische tenoren die hier van start gaan. De 1 rijdt zich schuimbekkend in vorm en weet nog na 'zijn' ritten 2 schitterende zeges te grijpen waar de ander spoorslags de achterdeur uit moet om in Knokke zich naar winst te kunnen knokken..

Om te reageren moet je ingelogd zijn.