Giro 2015: Volg hier de achttiende etappe
donderdag 28 mei 2015 om 12:30 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de achttiende etappe

Na een dagje sprinten is het vandaag weer de beurt aan de klimmers of beter gezegd de dalers in het peloton. De achttiende etappe gaat van het Zwitserse Melide naar het Italiaanse plaatsje Verbania en is 170 kilometer lang. Na een vlakke aanloop wacht de renners de loodzware Monte Ologno (gemiddeld 9%). Nadat de top hiervan gerond is wachten nog enkele kleine klimmetjes, maar is het vooral afdalen richting finish.

De etappe heeft dus feitelijk drie fases: de vlakke aanloop, de klim en de razendsnelle afdaling richting Verbania. Het eerste (vlakke) deel van de rit leent zich uitstekend voor vluchters die in de 125 kilometer voorafgaand aan de Monte Ologno op avontuur kunnen gaan. De klim zelf is dan weer bijzonder geschikt voor klassementsrenners om aan te vallen, om zodoende te proberen hun positie in de algemene rangschikking te verbeteren. Voor bergkoning Steven Kruijswijk (LottoNL-Jumbo) zal het zaak zijn de concurrenten voor die blauwe trui in de gaten te houden en bovenop de nodige punten te pakken. De achttiende etappe lijkt echter vooral kansen te bieden aan renners met uitstekende daalcapaciteiten.

Wie gaat er met de etappewinst vandoor? Het peloton vertrekt om 12:55 en zal rond 17:10 in Verbania aankomen. Zoals gebruikelijk doet Eurosport vanaf 14:30uur verslag van de rit. Sporza haakt omstreeks tien over 4 aan bij het live-verslag.

Volg en bespreek het koersverloop van etappe 18 in de Giro d’Italia hier op Wielerflits.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits
Informatie parcours
Deelnemerslijst

Liveticker Sporza
Liveticker organisatie
Liveticker NuSport

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
404 Reacties
28-05-2015 16:49
Wat een zeurpiet die Hesjedal
28-05-2015 16:49
Zelfs ploeggenoot Moinard had amper door wat er gebeurde, leuk!
28-05-2015 16:50
Astana trekt echt de kaart Landa, Aru net al een lange tijd op kop en Kangert natuurlijk ook.
28-05-2015 16:50
@ Slice > Inderdaad, de hele tijd reeds aan het drammen en nogal duidelijk puur voor de camera ook nog, beetje Voeckler-achtig.
28-05-2015 16:51
Tijd om een beetje op te schuiven, Steven....
28-05-2015 16:51
Gilbert heeft maar 11 seconden! Hij valt stil.

Ik ruik een Chava zege.
28-05-2015 16:52
was dat opgenomen beeld (gilbert onder de boog door)
28-05-2015 16:52
Valt volgens mij helemaal niet stil, heeft gewoon nooit 30" gehad, typisch RAI
28-05-2015 16:52
Bongiorno! Komaan, zet ze een neus!
28-05-2015 16:53
Hoe loopt de laatste km?
28-05-2015 16:53
Haha, nou ja we zien het aan de streep wel.
28-05-2015 16:53
Of inderdaad opgenomen, dan is het nog meer verwarrend van de RAI
28-05-2015 16:53
@rogergarcia,

natuurlijk is het achteraf niet slim geweest van Kruijswijk dat hij zich in het begin wat heeft opgeblazen.
Maar aan de andere kant; Als jij Kruijswijk was en je had gezien hoe Hesjedal de afgelopen (berg) ritten bijzonder (tactisch en fysiek ) zwak reed voor zijn doen waarmee hij bovendien minuten verloor, zou jij dan rustig in het wiel van Hesjedal gaan zitten??
28-05-2015 16:53
Pff die 2 van sporza zijn echt vermoeiend als er een belg op kop rijdt.
28-05-2015 16:54
@nobrakes: Dit forum is ook vermoeiend als er een Hollander goed rijdt in een grote ronde ;-)
28-05-2015 16:54
Jammer van Bongiorno, die moet nog een beetje bijleren maar heeft genoeg aan boord om nog eens een giro-rit te gaan winnen.
28-05-2015 16:55
@nobrakes, goed dat dat niet in elk land zo is he ;)
28-05-2015 16:55
@VDB
Pfoe, +1
28-05-2015 16:55
Knap van Gilbert! Laf van de rest..
28-05-2015 16:55
@ VDB
Moet je naar wielerflits.be gaan :P
28-05-2015 16:56
Was dus blijkbaar een opgenomen beeld onder de boog?
28-05-2015 16:56
Wauw, daar al een vuistje van Gilbert xD
28-05-2015 16:56
@west, moet je niet naar sporza kijken :P
28-05-2015 16:56
En ik maar de Rai regie geloven. Hoe dom kun je zijn.
28-05-2015 16:57
Geboren winnaar die Gilbert, daar gaan we weer eens juichend over de meet, proficiat!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.