Zwaar gevallen Boeckmans wordt in kunstmatige coma gehouden

zaterdag 29 augustus 2015 om 21:30
Zwaar gevallen Boeckmans wordt in kunstmatige coma gehouden

foto: ASO

Kris Boeckmans kwam in de achtste etappe zwaar ten val. De Lotto Soudal-renner lag er akelig bij op het asfalt, nadat hij gevallen was. De Belg was aan het drinken, toen hij in een put reed. Hij wordt enkele dagen in kunstmatige coma gehouden, meldt zijn ploeg.

Boeckmans heeft zwaar letsel in het gezicht opgelopen, een zogenaamd aangezichtstrauma. Hierbij heeft hij enkele breuken opgelopen. Een heelkundige operatie is nodig. Daarnaast heeft de 28-jarige coureur een hersenschudding, drie gebroken ribben een had hij een bloeding in de long. Hij was na de valpartij enkele tijd buiten bewustzijn.

Ploegmaat Thomas De Gendt was aangeslagen toen hij de sprinter zag liggen. “Ik wilde Boeckie niet achterlaten, tot ik wist dat hij wakker was. Ik huilde als een kind toen ik hem op de grond zag”, schrijft De Gendt. Ook andere collega-renners en teams steken Boeckmans een hart onder de riem.

Dit artikel delen:

19 Reacties

Ab Normaal 29 augustus 2015 om 21:37

Heel naar dit. Brrrr.
Sterkte Kris.

Wheely 29 augustus 2015 om 21:37

Verschrikkelijk :(

Duvel 29 augustus 2015 om 21:40

Akelig om te zien. Toen ik hoorde dat hij bij bewustzijn was hoopte ik dat het relatief mee zou vallen. De minder mooie kant van een mooie sport.

bakfiets 29 augustus 2015 om 21:41

Pfff heftig hoor… sterkte met herstellen.

denistel 29 augustus 2015 om 21:42

sterkte voor betrokkenen

Romāns Vainšteins 29 augustus 2015 om 21:45

Man man man………… verschrikkelijk.

Arema Pro Cycling Team 29 augustus 2015 om 21:55

Dit mooie sportweekend wordt toch wel overschaduwd door dit akelige nieuws.
Hij bleef ook erg lang stil op de grond liggen.
Hopen op het beste.

fietskoen1 29 augustus 2015 om 22:02

Een zeer droevig, naar bericht. Waarom moet hij dit overkomen…kippenvel als je zijn verwondingen hierboven leest. Zo'n top seizoen en dan dit… Een smet op het prachtige seizoen van Lotto-Soudal.

schipperaar 29 augustus 2015 om 22:28

Hopelijk geen doorboorde long, veel sterkte toegewenst.

Laatste man 29 augustus 2015 om 22:41

Brrr. Sterkte!

sooike 29 augustus 2015 om 22:45

Een domper voor deze leuke ploeg. Hopelijk komt hij er doorheen, maar wat zal hij een pijn hebben . Sterkte !

Wim Kruithof 29 augustus 2015 om 23:07

triest… schrijnend harde sport, soms.

Purito 29 augustus 2015 om 23:08

He bah. Wat naar om te horen zeg. Sterkte Kris!

Spruch 29 augustus 2015 om 23:17

Verschrikkelijk nieuws. Hopelijk kan Boeckmans herstellen van deze val en houdt hij er niks aan over.

John hiatt 30 augustus 2015 om 07:25

Pffff, vreselijk nieuws. Heel veel sterkte.

de winnaars 30 augustus 2015 om 08:23

Om stil van te worden……..sterkte

MTBAnna 30 augustus 2015 om 08:50

Ik wordt er stil van. Heel veel sterkte.

limbo 30 augustus 2015 om 10:35

ik vond dat die akelig daarbij lag, veel sterkte

JDG 30 augustus 2015 om 10:54

sterkte aan kamergenoot Thomas. die was er nie goed van. ik zat zelf ook tegen de tranen te vechten.
motoren die je van je sokken rijden, putten in de weg, wa voor een zever is dat toch!!

Headlines

Materiaalzone

Populair