Zubeldia: “Mollema en ik zijn klaar voor zwaarste deel Dauphiné”

donderdag 11 juni 2015 om 10:25
Zubeldia: “Mollema en ik zijn klaar voor zwaarste deel Dauphiné”

foto: Sirotti

Bauke Mollema is één van speerpunten van Trek Factory Racing in het Criterium du Dauphiné. De Nederlander staat op een 57e plaats en heeft 1 minuut en 15 seconden achterstand op klassementsleider. Haimar Zubeldia – Mollema’s ploeggenoot – denkt dat zijn kopman klaar is voor de zware vierdaagse: “Bauke en ik zijn goed in vorm. Ze kunnen zeker iets van ons verwachten in de komende bergetappes.”

De inmiddels 38-jarige Zubeldia staat in dezelfde tijd als Mollema, net één plekje hoger in het klassement: “We reden geen goede ploegentijdrit, maar vanaf nu is het doel duidelijk: meedoen voor het klassement. Als we op de beklimmingen bij de beste rijders kunnen blijven, zullen we ook zeker onze kans grijpen om een etappezege te grijpen. Mollema en ik zijn klaar voor het zwaarste deel van deze Dauphiné.”

Naast Mollema en Zubeldia heeft Trek Factory Racing nog twee ijzers in het vuur: Matthew Busche en Riccardo Zoidl. “Vanaf nu is de Dauphiné een koers voor klimmers. Haimar, Bauke, ik en Matthew zullen meedoen in de strijd om etappezeges. Er zijn geen makkelijke etappes meer in deze ronde. Het worden vier hele zware dagen. Hopelijk is het goed weer, in dat geval kijk ik uit naar de komende ritten”, aldus Zoidl.

Dit artikel delen:

23 Reacties

waggie 11 juni 2015 om 10:28

Ik ben benieuwd, het is nog niet echt het seizoen van Bauke.

Ze zijn trouwens al begonnen met de etappe van vandaag, volgtopic?

wolfje 11 juni 2015 om 10:35

Beetje op en af met Mollema dit seizoen. 2e in de Tirreno, matig in de ardennen. In de ploegentijdrit leek hij over te hebben op het laatst, dus ik verwacht hem wel bij de klassementsmannen in de komende bergritten.

Borsje 11 juni 2015 om 10:36

Peloton nog bij elkaar……

Ideefiks 11 juni 2015 om 10:38

De TTT was matig, en dat werpt toch wat vragen op over de sterkte van de ploeg. Bauke zal vandaag toch vooraan moeten rijden om zijn kopmanschap waar te maken. Ik ben heel benieuwd.

luckyloek 11 juni 2015 om 10:40

Het zou mooi zijn als wielerflits dit soort berichten ’s avonds al zou plaatsen. Ik heb deze berichten meestal al gelezen op cyclingquotes. Als er ’s middags koers is dan krijgen dit soort berichten vaak ook niet zo veel aandacht; als in reacties van gebruikers.

LaurentJalabert 11 juni 2015 om 10:41

Het is inderdaad een beetje een kwakkelseizoen voor Bauke. Eigenlijk is het vrijwel het tegenovergestelde van de laatste jaren. Meestal begon hij al vrij vroeg goed met een aantal tweede plekken achter Valverde, om vervolgens in P-N of de Tirreno niet zo goed te zijn en vervolgens redelijk goede klassiekers te rijden om in topvorm te zijn in Zwitserland.

Nu heeft hij enkel in de Tirreno gepresteerd en leek hij in Baskenland ook goed bezig tot zijn val. Geen idee waar hij nu staat (zeker gezien Noorwegen). Normaal is dit zijn piek periode (althans iets later in Zwitserland).

wielermaster 11 juni 2015 om 10:42

Haimar meedoen om etappezege ?
Dat zou pas een verrassing zijn. Een mooie en taaie renner maar geen winnaar !

MooieMario 11 juni 2015 om 11:10

We hebben het hier wel steeds over de magere resultaten van Lotto Jumbo maar bij Trek is het ook redelijk kommer en kwel. Die winnen ook heel weinig. Als Cancellara wegvalt dan blijft er ook niet veel over. Mollema,Zubeldia en Schleck kunnen een goed klassement rijden maar zijn geen veelwinnaars. Zubeldia is een renner die je een hele ronde niet ziet maar ineens in de top 10 staat.

Ik had Mollema in Zwitserland opgesteld. Iets minder sterk deelnemersveld zodat de kansen op een overwinning groter worden.

tendam 11 juni 2015 om 11:33

@mooiemario
Ik denk dat Trek heeft gekeken naar de laatste 2 Tours van Mollema, waarin hij de laatste week redelijk leeg leek te zijn, en heeft gekozen voor een andere voorbereiding. Dat is voor Trek zelf ook nieuw, dat is immers de ploeg van de broertjes Schleck die altijd Zwitserland rijden.

Scotty 11 juni 2015 om 11:37

@MooieMario,

Op cyclingflash.us gaat het dan ook veelvuldig over Trek.

Mollema rijdt toch een aardig seizoen? Tweede in Tirreno, in het Baskenland een mooie tweede plek in de bergrit achter Quintana. Alleen in de Ardennen inderdaad wat minder. We gaan het zien komende week.

Striga 11 juni 2015 om 11:57

Ik hoop echt en verwacht ook dat hij goed is straks in de Tour. Trek gaat dit seizoen idd ook niet lekker maar hij heeft wel een lekkere ploeg om zich heen straks. Bergop heeft hij een paar beste knechten met Arredondo, Zubeldia en Schleck. En in de TTT gaat hij in ieder geval geen tijd meer verliezen maar eerder tijd pakken.
Vind het ook wel genieten dat er een Nederlander bij een buitenlandse ploeg de AK man is ipv iedereen bij TLJ waar ze in elkaars vaarwater varen.

sverige1977 11 juni 2015 om 12:31

Ik moet nog zien dat Schleck daadwerkelijk gaat knechten voor Mollema….

Abdoe 11 juni 2015 om 12:45

Datzelfde kan worden gezegd van Arredondo, Zubeldia en ook Cancellara (in ieder geval in de kasseienrit). Het is de vraag of Mollema wel echt de status van onbetwiste kopman heeft in die ploeg. Ik verwacht eerder dat ze de eerste week en de eerste rit bergop even afwachten en kijken wie er dan nog goed voorstaat.

Purito 11 juni 2015 om 13:10

@Scotty
Heeft Quintana een bergrit in het Baskenland gewonnen? ;)

Ik blijf Zubeldia wel een fenomeen vinden hoor. Hoe je volledig onzichtbaar naar een 8e plek in de Tour rijdt. Daar kan VDB nog wat van leren ;)

klootje kriekeljon 11 juni 2015 om 13:19

Ik hoop dat Bauke tegenvalt vandaag. Laat em maar in de Tour knallen.

schipperaar 11 juni 2015 om 13:51

@kk
Stel dat ie wint vandaag, is de tour dan bij voorbaat verloren? Een renner hoeft niet te pieken als ie zes weken vormbehoud toont.

Noud89 11 juni 2015 om 14:15

Je hebt je zin KK, hij valt behoorlijk tegen.

albertooo 11 juni 2015 om 14:15

@klootje
Als je al zo vroeg gelost wordt op deze beklimming ben ik niet onder de indruk. Wonderen bestaan niet, lijkt me.

robotour 11 juni 2015 om 14:23

Mollema is blijkbaar nog niet klaar. Schijnt last van zijn rug te hebben….is gelost inmiddels.

tendam 11 juni 2015 om 14:31

@albertooo
Als hij de trainingsschema’s van Andy Schleck heeft is dit nog vrij goed.

achtpuntzes 11 juni 2015 om 15:30

als ze dit ‘er klaar voor’ noemen, zie ik het donker in.

Scotty 11 juni 2015 om 15:33

@Purito, was even in de war met die rit in de T-A.

sooike 11 juni 2015 om 16:52

Rugblessure uit Baskenland speelde hem parten. Maar “alles komt goed”, zegt Bauke. En dan is dat zo…hoewel…

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair