WielerFlits Live #5 met Daan van den Berg

woensdag 24 februari 2016 om 12:00
WielerFlits Live #5 met Daan van den Berg

De enige Nederlandse talkshow geheel over wielrennen keert terug. Dinsdagavond startten we op YouTube met een nieuw seizoen van WielerFlits Live. Onze redacteuren Maxim HorsselsYouri IJnsen en Nick Doup blikten vanaf 20:00 vooruit op een nieuw wielerseizoen.

Freelance-journalist Daan van den Berg was te gast in de studio. Daarnaast Skypten we met Stan Godrie (Rabobank) en Ellen van Dijk (Boels-Dolmans).

Wil je niets missen? Abonneer je dan direct op ons YouTube-kanaal.

Dit artikel delen:

41 Reacties

achtpuntzes 23 februari 2016 om 19:44

ah, komt mooi uit, kom net thuis en met het eten bezig. dalijk met bord op schoot wf-live :)
voor mij begint het van het weekend pas echt, beetje voorpret kan daarbij geen kwaad.
@ wf:
waarom is de poll op twitter? ik doe niet mee aan die bagger maar had graag gestemd (ja natuurlijk)

Verweggistan 23 februari 2016 om 19:52

Nee; hou eens op met alle koersen maar WT status toe te willen kennen, de meeste koersen zijn juist mooier omdat ze niet WT zijn, zoals StradeBianchi en ook de Omloop (en bovendien heeft Belgie al genoeg WT eendagskoersen). Het lijkt mij juist beter om de WT zo klein mogelijk te houden en zelfs naar minder koersdagen.
Het is gewoon dat wij in Nederland en Belgie er zoveel aandacht aan geven omdat het de eerste koers van het jaar is in deze regio en die live op tv komt.

achtpuntzes 23 februari 2016 om 20:06

iemand is zijn scheerapparaat kwijt. ;)

Verweggistan 23 februari 2016 om 20:17

Goed gedaan van Nick; niet perse een hele goede vraag, maar wel goed om in te durven breken en een kijkersvraag te stellen.

Verweggistan 23 februari 2016 om 20:25

@Youri/Nick: Richeze is ook nieuw bij Etixx (en heeft nog niet individueel gewonnen, wel ploegentijdrit in San Luis)

Nick Doup 23 februari 2016 om 20:28

@Verweggistan Merci! ;)

Onie 23 februari 2016 om 20:28

Hij leest mee Verweggistan ;).

Verweggistan 23 februari 2016 om 20:33

Graag gedaan :)
En ter aanvulling de OS MTB carriere van Sven Nys: 9e in Peking (2008) en opgave in Londen (2012)

Verweggistan 23 februari 2016 om 20:42

2: Wanty

Verweggistan 23 februari 2016 om 20:43

4: Nippo

Verweggistan 23 februari 2016 om 20:43

5: Trek
Mijn favoriete spelletje :)

LutsenkoFan 23 februari 2016 om 21:07

Ik gok op Alexis Gougeard

dirk mars 23 februari 2016 om 21:26

Kunnen we hem al terug kijken?

LutsenkoFan 23 februari 2016 om 21:39

Je kunt toch terugspoelen Dirk?

123poetertjes 23 februari 2016 om 22:34

Brian Bentert heeft er kijk op. Hup Felix!

AZH 23 februari 2016 om 22:45

ik vond het wel amusant! Ook positief dat het openingsdeuntje is veranderd ^^

Wheely 23 februari 2016 om 23:09

Duurt ie 1 uur en 50 minuten, whoa!

123poetertjes 23 februari 2016 om 23:37

Zojuist aflevering 1 helemaal teruggekeken. Jammer van het tijdstip, had het graag live gezien want een beetje meepraten is wel leuk.

Mijn eerste oordeel is voornamelijk positief! Mooie rolverdeling: Maxim als aangever, Youri en Daan als experts, en Nick als steun en toeverlaat voor de WF-ers (Verweggistan haalde de uitzending!). Het sociale gedeelte was sowieso prima, en door een mannetje achter de laptop te hebben kon er ook snel ingehaakt worden op bepaalde zaken.

Kon ook prima de aandacht erbij houden (veldrijstukje iets minder, want dat volg ik niet echt), met leuke discussies en goede interviews. Ook nog wat nieuwe informatie (interview met Kelderman bijvoorbeeld, die de pech heeft dat Romandië knechten wordt voor Roglic) en niet te vergeten de lolquiz. Ik volg Verweggistan: het zijn altijd de triviale kwisjes waarbij ik altijd even opveer, en ik moet toegeven dat ik bij Haussler ook een kleine black-out had.

Daan van den Berg was een leuke gast, die mag wel vaker komen. Wel zou het leuk zijn om indien mogelijk een keer een WF-er uit te nodigen. Ik zat in de eerste plaats te denken aan Rahim, maar ook 8.6, Purito, Verweggistan, Daangradenkoersupdate en niet te vergeten Schipperaar (waar is die eigenlijk gebleven?).

Een paar verbeterpuntjes: Het Skype-interview met Godrie was wat aan de lange kant, maar dat kan er ook mee te maken hebben dat ik veldrijden dus niet echt volg. Daarnaast hoop ik dat Nick zich meer gaat mengen in discussies, al moet ik zeggen dat dat naar het einde van de uitzending toe steeds beter werd dus daar heb ik het volste vertrouwen in.
En nog voor mijn eigen ego: Der Willi werd niet genoemd (gratis tip aan Nick: verwerk ‘m in Waar Reed -ie).
Tot slot moet ik zeggen dat Nibali Youri ook eens een scheerapparaat cadeau moet doen.;)

123poetertjes 23 februari 2016 om 23:39

@Wheely, hij begint rond 30:58

Romāns Vainšteins 24 februari 2016 om 07:37

Ik vind het allemaal een beetje ‘gnuearf’, het forum is veel beter om de diepte in te gaan dan wat kletsen en skypen.

sooike 24 februari 2016 om 08:33

Ik heb het niet volgehouden om het hele item uit te zitten. Beetje gewauwel, aangeprate deskundigheid en amateuristisch in beeld gebracht. Ik begrijp de beperkingen waarmee dit onderdeel gemaakt moet worden, maar kijker, luisteraar en insider zijn nu eenmaal verwend en nemen geen genoegen meer met “huiskamerbeelden”. Overigens veel succes met de komende afleveringen, maar ik zit er dus niet op te wachten.

Ron Janssen 24 februari 2016 om 08:34

Leuk interessant en leuk gebracht wel werd ik onrustig van die schuifelkont op zijn stoel.

Ron Janssen 24 februari 2016 om 08:39

Sooike en Romans Vainsteins
Ze hebben natuurlijk niet het budget van een NOS of een andere betaalde zender.
Maar voor een low budget programma is het qua prijs kwaliteitsverhouding naar mijn idee wel een succes.

Slingerberg 24 februari 2016 om 08:55

Complimenten voor de makers. Erg leuk en ik doe mijn best om het wekelijks te volgen!

Romāns Vainšteins 24 februari 2016 om 09:00

Ik zeg ook niet dat het bagger is hoor.

Maar als we kritisch mogen zijn maak je het met óf met prominente gasten & kenners (no offense) tot een gedetailleerde talkshow voor de kenner dan wel maak je wat luchtiger en professioneel à la TdJ om Romans te verleiden.

Nu is het erg niche wat hartstikke leuk is maar ook enigszins incrowd en vandehakopdetak. Geef mij trouwens een jaarloon + micro en ik doe interviews rondom de koersen waar zowel de volger als incidentele volger likkebaardend van de bank af kiepert ! Jullie hebben mijn mail.

Headlines

Materiaalzone

Populair