Ziekte houdt Dylan Groenewegen uit Gent-Wevelgem

zaterdag 30 maart 2019 om 09:59
Ziekte houdt Dylan Groenewegen uit Gent-Wevelgem

foto: Cor Vos

Dylan Groenewegen moet morgen verstek geven voor Gent-Wevelgem door ziekte. Dat laat de sprinter van Jumbo-Visma weten op zijn social media. Met Groenewegen valt een van de kanshebbers weg voor de zege in Wevelgem.

“Helaas geen Gent-Wevelgem voor mij vanwege ziekte, maar ik kijk tevreden terug op deel een van dit seizoen”, meldt Groenewegen, die dit jaar al vijf keer won. Zo was hij deze week nog de beste in de Driedaagse Brugge-De Panne en won hij ritten in onder meer Parijs-Nice. “Voor nu herstellen en dan in een rechte lijn richting de Tour de France.”

Groenewegen vertelde onlangs aan WielerFlits dat hij geen extreem hoge verwachtingen had voor Gent-Wevelgem, maar dat hij wel degelijk ambitieus was. “Ik ga altijd voor het hoogst haalbare, maar ik ben ook realistisch. We hebben nog andere renners die kunnen scoren.” In de Vierdaagse van Duinkerke hervat hij normaal gesproken de koers.

Selectie flag-nl Jumbo-Visma voor flag-be Gent-Wevelgem 2019
flag-be Wout van Aert
flag-nl Pascal Eenkhoorn
flag-no Amund Grøndahl Jansen
flag-nl Taco van der Hoorn
flag-nl Danny van Poppel
flag-nl Mike Teunissen
flag-be Maarten Wynants

Dit artikel delen:

22 Reacties

Javier 30 maart 2019 om 10:03

Poah zonde zeg!

Baik-Baik 30 maart 2019 om 10:04

Jammer, maar wel weer één sprinter minder om de koers gesloten te houden.

leegloper 30 maart 2019 om 10:36

Nu heeft Quickstep juist weer belang bij een massasprint. Daarvoor totaal niet. ;)

ChefSpijker 30 maart 2019 om 13:18

En dan geklopt worden door Gaviria.

josi 30 maart 2019 om 10:14

Jammer, hoewel ik de kans niet echt hoog had ingeschat dat hij er op het eind nog bij zou zitten.

Merlinappa 30 maart 2019 om 10:25

Staat misschien wel té scherp. Jammer, maar er komen nog genoeg kansen aan!

Fast Freddy 30 maart 2019 om 15:15

Te scherp leek me mee te vallen :-p

castelinni 30 maart 2019 om 10:47

Wie wordt de vervanger??

kelderfan 30 maart 2019 om 11:22

Pascal Eenkhoorn lijkt mij.

Gebruikersnaam 30 maart 2019 om 11:12

Was sowieso nooit de Kemmel over geraakt, maar als het stil viel, bestond natuurlijk altijd de kans op terugkeren.

rvb 30 maart 2019 om 13:29

De Kemmel valt mee. Ik raak erover.

Emergo 30 maart 2019 om 11:26

@Gebruikersnaam Hoe kan hij nou terugkeren als hij “sowieso nooit over de Kemmel geraakt”‘ ?? Kortom: geleuter.

Gebruikersnaam 30 maart 2019 om 11:34

Over de Kemmel geraakt met de kop van de koers, het is vrij gebruikelijk om dat laatste stuk weg te laten, maar ik zal het er expliciet bij zetten aangezien het anders blijkbaar te moeilijk is om te bevatten.

Mwielerfan 30 maart 2019 om 22:03

Inderdaad anders is het te lastig te begrijpen voor emergo dus dat lijkt me goed ;)

Jean Dumas 30 maart 2019 om 12:48

Blijft een sterke selectie, met een favoriet in de gelederen.

Melkzuur 30 maart 2019 om 13:01

Met alle respect voor Dylan, maar hier had ie hoegenaamd toch niets te zoeken. Beter voor het team dus!

ghostwriter 30 maart 2019 om 13:25

Normaliter was dit te zwaar voor Groenewegen geweest maar in zijn huidige (pre-ziek worden) vorm had hij het misschien wel aangekunt (zeker met een ploeg die op Van Aert na geheel in zijn dienst zou hebben gereden).

Mwielerfan 30 maart 2019 om 22:04

Ja want de meest vergelijkbare koers Milaan San Remo ging het ook al zo goed

arjenzvob 30 maart 2019 om 14:51

Gisteren redelijk stand gehouden. Naesen als 8e en 1e kopman toch wat punten. GVA mn 2e kopman. Sagan was jammer als 3e kopman. Toch aardig wat mensen in de top 20 en nog steeds 96,7%.
Morgen vind ik lastig. Nu heb ik Viviani als 1e, Sagan als 2e en Trentin als 3e kopman. Daarnaast heb ik mannen als GVA, Naesen, Lampaert, Benoot, Colbrelli, Oss en…. Gaviria. Op een of andere manier heb ik geen vertrouwen in hem morgen. Kijken of er nog interviews te vinden zijn waar vertrouwen uit spreekt, maar ik denk dat ik alles al gelezen heb. Succes allemaal morgen!

Romāns Vainšteins 30 maart 2019 om 15:21

Zo, dat klinkt als een enerverend wielerspelletje zeg !

peervaneynthoven 30 maart 2019 om 15:44

Zit je op de juiste site?? Of ben je jezelf aan het “jureren” en heb je nog veren nodig? Ik heb er nog wat over die ik zelf niet meer gebruik.

xistnc 30 maart 2019 om 23:19

Sterkte, Arjen.

Headlines

Materiaalzone

Populair