Zieke Van Avermaet past voor E3

Zieke Van Avermaet past voor E3

foto: Sirotti

vrijdag 25 maart 2016 om 10:59

Greg Van Avermaet heeft zich teruggetrokken van de start in E3 Harelbeke. De Belg van BMC is ziek en kan daardoor niet starten in de semi-klassieker. Van Avermaet was nochtans een van de favorieten voor de zege. “Ik voel me niet 100%”, zegt hij in een persbericht.

Geen risico
Van Avermaet doet wat volgens hem het beste is, omdat hij geen risico wil nemen met het oog op de komende wedstrijden. “Ik heb wat maagproblemen gehad en heb geen goede nacht gemaakt. Daarom denk ik dat het de beste beslissing is om niet van start te gaan en me te focussen op Gent-Wevelgem en de Ronde van Vlaanderen. Tijdens de training van gisteren voelde ik me nog goed, net als tijdens de persconferentie diezelfde middag. Ik had gisterenavond echter geen eetlust en daarna begin ik me minder goed te voelen. Wanneer je lichaam je iets probeert te vertellen, is het denk ik maar beter om te luisteren. Ik wilde hier echter graag zijn omdat E3 Harelbeke een van de mooiste koersen van het jaar is. Maar de Ronde van Vlaanderen is al over een week. Ik verwacht echter dat mijn ploeggenoten het goed gaan doen. Ik zal naar ze kijken en wens ze veel succes.”

Dit artikel delen:

24 Reacties

Javier 25 maart 2016 om 11:03

Whutttt hopen dat dit niet te ernstig is voor volgende week en de week daarop. Misschien dat hij de voorbije weken toch constant te diep is gegaan waardoor zijn weerstand is aangetast.

0
Laatste man 25 maart 2016 om 11:04

Een beetje te vroeg in vorm geweest in combinatie met het slechte weer? Beetje wat Vanmarcke probeerde te voorkomen dit jaar.

Klassiekers worden zo wel minder aantrekkelijk met de namen die wegvallen (Greg, Hagen, Chavanel).

0
TaDo 25 maart 2016 om 11:04

Tsjah, een sporter in topconditie balanceert op een dunne lijn van een goede conditie.. Zonde voor de koers, hij staat immers altijd garant voor een actief koersverloop. Maar gelukkig hebben we nog bijvoorbeeld een Cancellara, Vanmarcke, Sagan, Terpstra..

@laatste man Ik denk dat jouw conclusie niet het geval is, afgelopen jaren zie je dat Van Avermaet een vormpeil lang kan aanhouden. Gewoon pech.

0
Quintenri 25 maart 2016 om 11:06

:'(

0
dirk mars 25 maart 2016 om 11:07

Wel niet echt een aerodynamisch sjaaltje ;). Jammer!

0
Melkzuur 25 maart 2016 om 11:08

Mogelijk is het een excuus omdat hij voelt dat hij er nu beter aan doet om rust in te bouwen voor de wedstrijden die er echt toe doen. En dat zou ik zelfs geen schande vinden, integendeel.

0
vlek 25 maart 2016 om 11:09

Balen dit, grote smaakmaker minder. Hopelijk staat hij er volgende week weer gewoon.

0
krypton 25 maart 2016 om 11:11

Ai, was de babyvoeding over datum?

0
gavirialaphilippe 25 maart 2016 om 11:15

klote, nog een favoriet weg..

0
debarreman 25 maart 2016 om 11:18

Verkeerd moment om ziek te worden. Hopelijk niet al te erg en weer klaar voor RvV.

0
gavirialaphilippe 25 maart 2016 om 11:25

Breschel start ook niet voor Cannondale, vorig jaar nog 6e. Weet iemand de reden daarvan?

0
djerkson 25 maart 2016 om 11:28

Hagen zijn escapades in het Midden-Oosten zijn geen enkele garantie dat die nu potten zou breken. Chavanel is al jaren op zijn retour. Met Sagan, Cancellara, Terpstra, Boonen, Benoot, Stannard, Stybar en Vanmarcke zijn er genoeg kleppers aanwezig hier. Enkel Greg ontbreekt in dat lijstje. Het wordt een namiddag om van te snoepen met dit weer.

0
Laatste man 25 maart 2016 om 11:30

Chavanel was dit jaar juist goed bezig. Hagen heeft de kwaliteiten en dit jaar de vorm om hier een rol te spelen. Beetje raar om dan wel Boonen in de lijst te plaatsen..

0
Koersmaniak 25 maart 2016 om 11:34

Nog een aantal zieken en de Wielerflits-wielertoeristen gaan moeten rijden :)

0
MrKennedy85 25 maart 2016 om 11:36

Lol @ Krypton. Maar laten we dit nog maar niet meteen veroordelen tot een Aru-tje. Tenzij hij natuurlijk volgende week RvV domineert ;)

0
Romāns Vainšteins 25 maart 2016 om 11:38

De koers is altijd groter dan de startlijst, dan maar geen van Avermaet, wél zonde voor het breken van de koers…

0
Turtlehead 25 maart 2016 om 11:42

Kan dus niet meer alles winnen.

0
djerkson 25 maart 2016 om 11:44

Boonen is altijd een man om rekening mee te houden in Vlaanderen. Ik snap echt niet dat die zoveel kritiek krijgt altijd – wat heeft de beste man ook meegemaakt de laatste jaren. Als hij niet dacht dat hij een rol van betekenis kon spelen, was hij al lang gestopt hoor. Tonnen respect voor deze echte stielman.

0
Lalsacien 25 maart 2016 om 11:53

Nog eentje die ziek wordt. Nochtans kwam hij niet uit PN…

0
TykkeThor 25 maart 2016 om 11:54

Ik hoop voor hem dat hij weer fit is voor volgende week zondag. Misschien toch wat teveel hooi op zijn vork genomen.

0
SoloSlim 25 maart 2016 om 12:31

Hoop voor BMC dat hij snel herstelt, anders krijgen ze nog spijt om Gilbert te verbieden in Vlaanderen te rijden!

0
Janjanssen98765 25 maart 2016 om 12:37

Minutenlang uitlaatgassen inademen zal niet echt bevorderlijk zijn geweest.

0
Sweety2008 25 maart 2016 om 13:53

Tja dit is dann jammer maar niks aan te doen.

0
Ideefiks 25 maart 2016 om 14:36

Woensdag kou gevat achter de motor ?

0

Headlines

Populair

Materiaalzone